  • 201. Data: 2008-05-21 15:24:01
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Pracodawca ma prawa majątkowe do programu, Ty masz prawa osobiste. To tak
    > w skrócie.

    bzdury!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    tak by było gdyby pisanie programów wchodziło w rodzaj pracy pracownika, a
    skoro tak nie jest to wszelkie prawa ma pracownik:O)

  • 202. Data: 2008-05-21 15:30:36
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jak dotad mam watpliwosci, jakie mam w koncu prawa do kodu, a jakie ma
    > moj pracodawca,

    dlaczego masz wątpliwości? przecież sprawa jest jasna jak słońce:O)

    kod i program jest wyłącznie twój, a pracodawca nie ma żadnych praw nawet do
    programu który mu dałeś (może go sobie jedynie niekomercyjnie potestowć i
    tyle), żeby mógł go wykorzystywać komercyjnie musi go od ciebie legalnie
    kupić, jak tego nie zrobi to zawsze możesz go pozwać do sądu o
    odszkodowanie, a co do kodu to chyba go jeszcze pracodawcy nie dałeś?

    bo jeśli dałeś to po ptakach:O(
    bo pewnie nie będziesz w stanie udowodnić ze to był twój program a nie
    napisany przez pracodawcę:O(

    kodu nie musisz nikomu dawać, możesz go tak samo jak program sprzedać, nawet
    za symboliczną złotufke:O)

  • 203. Data: 2008-05-21 15:34:45
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Program był tworzony w godzinach pracy, na sprzęcie pracodawcy, na
    > zlecenie pracodawcy. To, że wykonywał rzeczy poza listy obowiązków to
    > sprawa ew. prawa pracy, a nie prawa autorskiego. Właścicielem kodu
    > źródłowego jest pracodawca.

    oj, znowu ta sowiecka propaganda:O(

    żeby pracodawca stał się właścicielem praw autorskich musi albo je kupić
    (stosowna umowa kupna), albo zatrudnić pracownika do napisania programu
    (stosowna umowa o pracę)

    a to gdzie, kiedy i na czyje polecenie to zrobił nie ma kompletnie żadnego
    znaczenia:O)

  • 204. Data: 2008-05-21 16:11:42
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 20 May 2008 16:52:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Znaczy się jak kupuję jakiś program, to powinienem dostać też źródła? A
    > to paskudny i niedobry ten Sid Meyers - kupiłem Cywilizację, a źródeł
    > nie dostałem!

    Kupiles prawo do pogrania w Cywilizacje.

    --
    KRZYZAK

  • 205. Data: 2008-05-21 16:13:55
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 20 May 2008 23:24:44 +0200, Jotte napisał(a):

    > No i co z tego wszystkiego?
    > Przecież nie muszę być w pracy żeby zawiadomić odpowiednie instytucje o
    > podejrzeniach o nieprawidłowości, przekręty, nadużycia.

    A pozniej policja znajdzie u Ciebie narkotyki i pornografie dziecieca:)

    --
    KRZYZAK

  • 206. Data: 2008-05-21 16:16:50
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 20 May 2008 23:56:33 +0200, Jotte napisał(a):

    > A ja znam (nie pracowałem tam, ale znam) firemkę, gdzie źle potraktowana
    > młodsza księgowa pod koniec wypowiedzenia zapodała skarbówce takie rzeczy i
    > nadała takie namiary, że po trzepańsku byznesmenki popłynęły na kwotę
    > kilkumiesięcznego zysku _netto_

    A ta mlodzsza ksiegowa teraz na zasilku czy sie juz skonczyl?

    --
    KRZYZAK

  • 207. Data: 2008-05-21 17:32:31
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 21, 12:41 pm, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

    > podając przyczynę uzasadniającą rozwiązanie umowy.
    [...]
    > No i co w zwiazku z tym?

    To, że masz tam podać przyczynę.

    > No i?
    > Nie narusza przepisow, a uzasadnione bedzie - restrukturyzacja firmy.

    To uzasadnienie ma się w wypowiedzeniu znaleźć. I to ma być przyczyna
    rzeczywista. Poczytaj orzecznictwo.

  • 208. Data: 2008-05-21 18:48:12
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    ciach,

    cytuj wrotki.

    Dlczego?

    Wlasnie dlatego.

  • 209. Data: 2008-05-21 18:49:03
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik gargamel napisał:

    > bzdury!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    >
    > tak by było gdyby pisanie programów wchodziło w rodzaj pracy pracownika, a
    > skoro tak nie jest to wszelkie prawa ma pracownik:O)

    Wlasnie sprawa dyskusujna jest, czy aby nie wchodzilo. Bo jest duzo
    przeslanek, ze wchodzilo -> prawa dostal pracodawca.

  • 210. Data: 2008-05-21 18:51:44
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > dlaczego masz wątpliwości? przecież sprawa jest jasna jak słońce:O)

    O czym swiadcza podzielone zdania na tej grupie ;)

> [...]
    > kupić, jak tego nie zrobi to zawsze możesz go pozwać do sądu o
    > odszkodowanie, a co do kodu to chyba go jeszcze pracodawcy nie dałeś?

    ROTFL :) Dobre, dobre ;)

    > bo jeśli dałeś to po ptakach:O(

    Dlaczego niby - znow sie wtrace - danie kodu != przekazaniu praw. Nawet
    po daniu kodu mozna dochodzic swojego.

    > bo pewnie nie będziesz w stanie udowodnić ze to był twój program a nie
    > napisany przez pracodawcę:O(

    On ma wiekszy problem - musi uzasadbnic, ze napisany w trakcie pracy
    program nie nalezy sie pracodawcy ;)

    > kodu nie musisz nikomu dawać, możesz go tak samo jak program sprzedać, nawet
    > za symboliczną złotufke:O)

    ...i poplynac na klauzuli o tajemnicy przedsiębiorstwa (hint: program
    specyficzny, pisany na zamoiwienei, pod dokladnie ta firme jego pracodawcy).