  • 181. Data: 2008-05-21 11:40:34
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 21 May 2008 13:34:34 +0200, januszek napisał(a):

    > Nie wiemy co jest napisane w zakresie obowiazkow.

    Jakby miał tworzenie oprogramowania to pewnie nie byłoby pytania ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 182. Data: 2008-05-21 11:45:44
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > A to już jest publicystyka. To grupa o prawie. ;-)

    No ale takie sa praktyki, i nalezy walczyc z takim systemem ;)

  • 183. Data: 2008-05-21 11:46:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Jakby miał tworzenie oprogramowania to pewnie nie byłoby pytania ;-)

    Hehehe ;) Mnie zastanawia, że sam autor wątku milczy ;)

    j.

  • 184. Data: 2008-05-21 11:47:05
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik gargamel napisał:

    > jakie prawdopodobieństwo?
    > w prawie autorskim i kodeksie pracy takich terminów nie ma:O)

    Ale przy rozpatrywaniu sporów mozna oszacowac mniej wiecej jak sprawa
    sie zakonczy na podstawie faktów znanych i realiow zastanych ;P

  • 185. Data: 2008-05-21 11:49:13
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > używasz linuksa czy jak, że ci literki łyka?

    SOA#1 ;P

    > nie wiem dlaczego, ale nie wyświetlił mi się pierwszy post wątku, więc nie
    > wiem czy pracownik zajmował się swoją pracą a dodatkowo dodatkową, czy
    > zajmował się dodatkową jako swoją?

    Oj no , to pewnie ten linuks ;P

    > ale jeśli tak, to zgadzam się, przez co pracodawca naruszył kodeks pracy
    > zlecajac pracownikowi coś do czego nie został zatrudniony (powinien podpisać
    > jakąś umowę zlecenie, czy cos takiego)

    Dlaczego umowe zlecenie?

    > nie wiem nawet czy ten pracownik nie zrobił tego programu poza godzinami

    nie zrobil. Pracoweal na stanowisku pracodawcy przez bite 2 miesiace.
    Nawet zostal zwolniony z prac serwisowych i dostal zastepstwo na ten czas.

    > pracy, bo gdyby robił go na kompie firmowym, to pracodawca miałby program i
    > jego kod:O)

    Chyba, ze pracownik wzial sobie kod nagral na CD, a z kompa skasowal...

  • 186. Data: 2008-05-21 11:50:19
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik januszek napisał:

    > Hehehe ;) Mnie zastanawia, że sam autor wątku milczy ;)

    Bo on pewnie jest tym pracodawcą ;))))

    I skąpi na porade prawną, tak jak na programistów, to zarzucił wątka
    tutaj ;)))))

  • 187. Data: 2008-05-21 11:56:27
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Jakby miał tworzenie oprogramowania to pewnie nie byłoby pytania ;-)

    Program był tworzony w godzinach pracy, na sprzęcie pracodawcy, na zlecenie
    pracodawcy. To, że
    wykonywał rzeczy poza listy obowiązków to sprawa ew. prawa pracy, a nie prawa
    autorskiego.
    Właścicielem kodu źródłowego jest pracodawca.

    wer

  • 188. Data: 2008-05-21 12:01:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 21 May 2008 13:56:27 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Program był tworzony w godzinach pracy,

    Nieistotne. Teraz piszę w godzinach pracy.

    > na sprzęcie pracodawcy,

    Nieistotne. Teraz piszę na sprzęcie pracodawcy.

    > zlecenie pracodawcy.

    Nieistotne. Fakt, że pracodawca mi nie zleca tego pisania ;-)

    > To, że wykonywał rzeczy poza listy obowiązków to
    > sprawa ew. prawa pracy, a nie prawa autorskiego.

    Ciekawe, że prawo autorskie mówi coś o obowiązkach pracowniczych ;-)

    > Właścicielem kodu
    > źródłowego jest pracodawca.

    Nie wiedziałem, że to takie proste ;-)

  • 189. Data: 2008-05-21 12:04:05
    Od: "Marcin" <mcin@....pl>

    Dnia 2008-05-21 Mikaichi napisal co nastepuje:

    > No a wiemy w czym pisal?

    Piszę w C++ Builder 6.0 :)

    Pozdrawiam, Marcin
    ---

  • 190. Data: 2008-05-21 12:04:43
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > Nieistotne. Teraz piszę w godzinach pracy.

    Istotne, zwlaszcza, ze pracodawca zlecil, a pracownik podjal sie
    wykonania. Istotne, bo pracodawca zapewnil stanowisko dla programisty,
    zapewnil zastepstwo serwisantowi, na czas pisania programu.

> [...]

    zapewnil zastepstwo serwisantowi, na czas pisania programu.

    > Ciekawe, że prawo autorskie mówi coś o obowiązkach pracowniczych ;-)

    Nie.

    > Nie wiedziałem, że to takie proste ;-)

    No widzisz, nauczysz sie czegoś ;P