  • 1. Data: 2004-02-20 17:44:20
    Temat: Prawa syna i żony
    Od: "Jerzy_S" <j...@n...bci.pl>

    Wtam!!!Czy ktoś z Państwa udzieli mi informacji na 2 pytania?
    1.Czy syn ma prawo wprowadzić i zameldować swoją żone do mojego domu wbrew
    mojej woli i aprobacie mojej żony/syn jest zameldowany/
    2.Nigdy niepracująca żona dąży do rozwodu.Chciałbym uratowć dom który
    wybudowałem.Wiem że połowa wszystkiego należy niestety do niej.Czy sąd może
    nakazać sprzedaż.Zona celowo zawyża wartość domu,tak że nie będę w stanie
    jej spłacić tej wyimagowanej kwoty. Z góry serdecznie dziękuję za
    podpowiedzi. P.S Czy dorosłemu synowi też się należy jakaś część w
    przypadku naszego rozwodu?

  • 2. Data: 2004-02-20 19:59:09
    Temat: Odp: Prawa syna i żony
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Jerzy_S <j...@n...bci.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c15h5o$h9n$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > 2.Nigdy niepracująca żona dąży do rozwodu.Chciałbym uratowć dom który
    > wybudowałem.Wiem że połowa wszystkiego należy niestety do niej.Czy sąd
    NIE , Sąd nie może zmusić ciebie do sprzedaży własnego domu .
    Po rozwodzie ewentualnym możecie dokonać podziału waszegodorobkowego
    majątku.
    Syn nie ma do tego majątku dorobkowego żadnych praw . Niestety jak jest
    zameldowany
    to ma on prawo mieszkać . Na domeldowanie jego żony TY jako właściciel
    możesz
    ale nie musisz wyrazic zgodę w Biurze Meldunkowym .
    Po rozwodzie i podziale majątku twoja była żona może zameldować synową
    ale w swojej polowie domu .Była żona może sprzedać swoją połowe domu
    ale kto jej kupi tylko pół domu i to jeszcze z Tobą na drugiej połowie
    domu ????
    Żona może sobie zawyżać wartość domu a sąd poprosi biegłego sądowego
    o wycęnę. Jej chciejstwo nie ma znaczenia . Rozumiem , że ona obecnie
    mieszka
    z Tobą w tym domu .Nic nie musisz jej spłacać jeśli mieszka w nim .
    Gdyby nie mieszkała w nim od wielu lat to mogłaby żądać spłaty.
    Temat mi znany bo akurat przerabiany przez znajome małżeństwo i właśnie
    dobiegł
    końca.

  • 3. Data: 2004-02-20 20:54:11
    Temat: Re: Prawa syna i żony
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bubu wrote:
    > Syn nie ma do tego majątku dorobkowego żadnych praw . Niestety jak jest
    > zameldowany
    > to ma on prawo mieszkać .

    Co ma zameldowanie do prawa do mieszkania?

    > Na domeldowanie jego żony TY jako właściciel
    > możesz
    > ale nie musisz wyrazic zgodę w Biurze Meldunkowym .

    Jak mieszka, to i ma możliwość zameldowania się.

    KG

  • 4. Data: 2004-02-21 07:19:07
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik kam <X#k...@p...onet.pl.#X> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c15rn4$96m$...@i...gazeta.pl...

    > Co ma zameldowanie do prawa do mieszkania?

    Tak już u nas jest, że jak ktoś ,nawet syn własny ma
    "stały meldunek" to nikt inny nie może go tego pozbawić .
    Pozostaje ewentualnie sprawa opłaty czynszowej syna
    za zamieszkanie lub lokal zastępczy .

    > Jak mieszka, to i ma możliwość zameldowania się.
    >
    > KG

    Nie masz racji wcale . Jak nie jest zameldowana to nie
    ma prawa przebywać w lokalu.
    Głupoty gadasz . Sama nie ma prawa się w cudzym
    lokalu się zameldować. Aby zameldować kogoś w domu
    prywatnym to właściciel musi stawić się osobiście
    w Biurze Meldunkowym i wyrazić zgodę na piśmie
    na zameldowanie u niego kogokolwiek .

  • 5. Data: 2004-02-21 08:35:05
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Bubu ma rację. Nie ma takiej siły, żeby komuś "wmeldować" do lokalu obcą
    osobę czy kogokolwiek innego.
    Musi wyrazić zgodę.

  • 6. Data: 2004-02-21 10:49:21
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    R De wrote:

    > Bubu ma rację. Nie ma takiej siły, żeby komuś "wmeldować" do lokalu obcą
    > osobę czy kogokolwiek innego.
    > Musi wyrazić zgodę.

    Nawet jeśli urzędnik nie będzie chciał zameldować od ręki wymagając
    zgody (ciekawe na jakiej podstawie - to grupa *.prawo, więc
    porozmawiajmy o przepisach), to osoba faktycznie mieszkająca może
    uzyskać zameldowanie w drodze decyzji.

    KG

  • 7. Data: 2004-02-21 10:51:00
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bubu wrote:
    > Nie masz racji wcale . Jak nie jest zameldowana to nie
    > ma prawa przebywać w lokalu.

    ???

> [...]
    > prywatnym to właściciel musi stawić się osobiście
    > w Biurze Meldunkowym i wyrazić zgodę na piśmie

    podstawa prawna?

    KG

  • 8. Data: 2004-02-21 14:18:22
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    > zgody (ciekawe na jakiej podstawie - to grupa *.prawo, więc
    > porozmawiajmy o przepisach), to osoba faktycznie mieszkająca może

    Ty jesteś naiwny ??? bo napewno niedoinformowany !!!
    Wymagając zgody właściciela na takiej podstawie ,
    że tylko właściciel decyduje kto w jego domu może
    i przebywać i być zameldowany.
    Uroiłeś sobie swoje pojęcie "osoba faktycznie mieszkająca ".
    Nie ma takiego pojęcia , najwyżej jest to osoba BEZPRAWNIE
    PRZEBYWAJĄCA . Piszesz ,że może uzyskać zameldowanie
    w drodze decyzji .
    A czyjej to decyzji ?????Bo nie urzędnika ani osoby chcącej się
    wmeldować do cudzego domu .
    Jeśli to ty chcesz się komuś na siłę wmeldować do jego domu
    to idź do biura meldunkowego i spróbuj tego dokonać !!!!
    A taki rympał !!!!!!!!!!!!

    -w drodze decyzji , hahahaha
    chyba Myszki Miki .

  • 9. Data: 2004-02-21 14:23:48
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > podstawa prawna?
    >
    > KG

    Ale cię pogięło !!!!!!!!
    Idź do biura meldunkowego to się dowiesz .
    Widzę , że chcesz się komuś wmeldować wbrew jego woli !!!!!
    Podstawą prawną jest prawo własności a ty chcesz je złamać
    jak najprawdziwszy komunista . No , ale ci się to nie uda .
    Nie te czasy .

  • 10. Data: 2004-02-21 14:34:16
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > decyzji administracyjnej
    >
    > KG
    To tylko w czasach głębokiej komuny było takie prawo .
    Prawo Kaduka .
    Na szczęście już nie obowiązuje .Unieważnione .