  • 1. Data: 2004-02-20 14:59:30
    Temat: WKU
    Od: "Hunter" <p...@t...pl>

    DZien dobry

    nie radzilem sobie na studiach i zrezygnowalem planowalem wznowic studia od
    wrzesnia. Dzisiaj przyszedlem do domu a tu list z WKU ze mam przyjechac po
    karte powolania. CZy moge jakos sie jeszcze wymigac?poradzcie cos

  • 2. Data: 2004-02-20 15:16:16
    Temat: Re: WKU
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c157c9$7o4$1@topaz.icpnet.pl>, Hunter wrote:
    > nie radzilem sobie na studiach i zrezygnowalem planowalem wznowic studia od
    > wrzesnia.

    Gratulacje. ;) Mój kolega kiedyś opowiadał mi tak: 'no i nie zapłaciłem im
    wtedy w lutym tego VATu, bo pomyślałem, że teraz to się nie będę wypruwał i
    zapłacę jakoś pod koniec roku. A tymczasem oni mi buch - pismo o jakimś
    postępowaniu karno-skarbowym, no przecież bez jaj, nerwowi jacyś...'

    > Dzisiaj przyszedlem do domu a tu list z WKU ze mam przyjechac po
    > karte powolania. CZy moge jakos sie jeszcze wymigac?poradzcie cos

    Odwołuj się, powtórna komisja lekarska (Twój stan zdrowia zmienił się od
    czasu ostatniej!), jak nie wyjdzie to jakieś podanie o zastępczą... I w tym
    czasie SZYBCIUTKO zapisz się do jakiejś szkoły! Choć z tym ostatnim - nie
    wiem, czy pomoże zapisanie się w momencie, kiedy bilet masz wystawiony, a
    jedynie się odwołujesz.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-20 18:03:36
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Samotnik:

    > nie wiem, czy pomoże zapisanie się w momencie, kiedy bilet masz
    > wystawiony, a jedynie się odwołujesz.

    a ja mialem wystawiony w maju a na studia poszedlem we wrzesniu - do
    wrzesnia nie odbieralem listow i nie pokazywalem sie na WKU a w pazdzierniku
    przeslalem im poczta polecona zaswiadczenie z uczelni

    a teraz...teraz jestem w rezerwie i mam kategorie A :)

    --
    sjopa

  • 4. Data: 2004-02-20 18:30:56
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

> [...]
    pazdzierniku
    > przeslalem im poczta polecona zaswiadczenie z uczelni
    >
    > a teraz...teraz jestem w rezerwie i mam kategorie A :)

    I to jest wlasciwa metoda postepowania. Jezeli nie odebrales poleconego i
    faktycznie masz zamiar studiowac to trzeba sie migac i jedoczesnie jak
    najszybciej zalatwic sobie szkole. Na niektorych uczelniach jest nabor od
    polowy roku. Jezeli sam sie zglosisz to wszystko sie moze zdazyc i nie masz
    zadnej gwarancji ze ciebie odrocza.
    Prawde mowiac te porady maja malo wspolnego z grupa pl.cos prawo, raczej
    pl.soc.bezprawie :))
    ,ale takie zycie :))

    Sebasto

  • 5. Data: 2004-02-20 20:10:13
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Sebasto" <s...@w...pl> napisał:

    > Na niektorych
    > uczelniach jest nabor od polowy roku. Jezeli sam sie zglosisz to
    > wszystko sie moze zdazyc i nie masz zadnej gwarancji ze ciebie
    > odrocza.

    teraz, to sie mozna kazdej chwili dostac do platnej szkoly. z tym, to
    nie ma problemu. ich kadra nauczycielska jest bardzo przekup... TFU!
    wyrozumiala w tym wzgledzie ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-02-20 23:50:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c15jr1$kff$1@topaz.icpnet.pl>, Sebasto wrote:
> [...]
    > polowy roku. Jezeli sam sie zglosisz to wszystko sie moze zdazyc i nie masz

    Obecnie niestety nieodbieranie poleconych nie ma sensu, bo to jest jakoś
    tak, że dwukrotnie nadany (czy jakoś podobnie) jest uważany za doręczony,
    choćby był nieodebrany. Bo to Ty masz obowiążek mieszkać pod adresem
    zameldowania, a skoro nie odbierasz, to Twój problem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-02-21 03:01:49
    Od: "Zbigniew K" <z...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > choćby był nieodebrany. Bo to Ty masz obowiążek mieszkać pod adresem
    > zameldowania, a skoro nie odbierasz, to Twój problem.

    Zgadza się! Jest tak jak pisze "samotnik". Zresztą dotyczy to pism z
    wszystkich urzędów.

  • 8. Data: 2004-02-21 10:24:33
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    > Zgadza się! Jest tak jak pisze "samotnik". Zresztą dotyczy to pism z
    > wszystkich urzędów.

    a moze jakas podstawa prawna tego o czym piszecie ?

  • 9. Data: 2004-02-21 10:26:54
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew K" <z...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:12367-1077332506@81.210.87.2...

> [...]
    > od
    > masz

    > Zgadza się! Jest tak jak pisze "samotnik". Zresztą dotyczy to pism z

    a g**** prawda Panie; dotyczy to niektórych pism i z niektórych urzedów i
    pod określonymi warunkami - to że debilni urzednicy powołują się na przepis
    dotyczący zupełnie innych spraw to przed sadem gdzie zazwyczaj kończy się
    sprawa której pismo dotyczy nie ma żadnego znaczenia - dopóki debilni
    urzednicy nie znający prawa nie będą odpowiadać materialnie za swoje debilne
    decyzje;
    bo powoływanie się na art.139 paragraf 1 kpk w zwykłych sprawach urzędowych
    jest nagminne i juz się kilka razy z tym spotkałem; raz się skończyło w
    sądzie , ale debilni urzednicy dalej rozpatrują sprawy wedle własnego
    widzimisię bo po prostu nic im za to nie grozi , a czasami powodem
    traktowania tak a nie inaczej sprawy wysłania poleconego przez urzedników są
    takie właśnie "informacje" czerpane z listy dyskusyujnej poświęconej prawu;
    co do wku - ich nie dotyczy przepis o dostarczeniu poleconego - moga sobie
    uważać list za doręczony, ale w świetle prawa to nic nie zmienia - ale
    zupełnie inną sprawą jest sytuacja że jak nie odbierze poleconego to WKU _ma
    prawo_ rozpocząć czynności zmierzające do ustalenia miejsca pobytu danego
    osobnika - co wiąże się z np. wywiadem środowiskowym w miejscu zameldowania;
    ale to nie zmienia faktu że _przepis o poleconych_ dotyczy określonych
    sytuacji i niczego wiecej;
    a z wku jest najprościej walczyć własnie meldunkiem - wymeldowując się z
    miejsca pobytu stałego na drugi kraniec polski, najlepiej na ścianę
    wschodnią gdzie infrastruktury informatycznej niet - i informowanie o tym
    fakcie MIEJSCOWEJ (ze względu na nowe miejsce pobytu) WKU (nie
    _dotychczasowej_ WKU) właśnie listem poleconym; zanim paiery dotrą w jedną
    czy w druga stronę czasu minie - a jeśli w tym czasie delikwenta zgarnie
    policja i okaże się ze jest ściagany przez dotychczasowe WKU za uchylanie
    się od szczytnego obowiązku to on może pokazać papier że polecony do
    miejscowej (nowej)wku wysłał i jest w porządku względem obowiąku
    powiadomienia wku o zmianie miejsca pobytu - tylko tu trzeba się kłócić - i
    to zażarcie - że "bilet" ma być wystawione przez właściwą względem
    _obecnego_ miejsca zamieszkania WKU a nie przez dotychczasową; minusem tego
    rozwiązania jest konieczność "posiadania" z góry umówionych ludzi którzy
    będą chętni zameldować delikwenta na pobyt stały, kasy na przejazdy i pobyt
    w miejscu odległym od dotychczasowego i przede wszystkim niedługi termin
    ukończenia 28 lat życia ze względu na sprawe że WKU dowolne ostatnie może
    uznać takie wybiegi za ciągłe uchylanie się od od odbycia służby wojskowej i
    wtedy przepisy meldunkowe można sobie o kant d.....
    inną sprawą jest sytuacja w której delikwent ma powiedzmy 27 lat czy 28 i
    wystepuje o odbycie służby zastępczej - bo kazdy ma prawo; wtedy jakmu się
    uda uazyskac tą służbę zastępczą to może zaczać chorować bo w czasie
    pełnienia owej służby dotyczą go przepisy KP i wystarczy zwykłe dawne "L4"
    żeby się od obowiązku świadczenia pracy zwolnić, a po końcu roku
    kalendarzowego w którym delikwent kończy 28 -smy rok życia po prostu
    powiedzieć jasno i wyraźnie w tej "pracy" że pier... temat i mogą mnie w
    d... pocałować - bo wojsko może wtedy powoływać do usranj śmierci na "
    ćwiczenia okresowe" ALE nie jest to zasadnicza służba i od takich ćwiczeń
    okresowych również mozna się wymigać zwolnieniem lekarskim (choć czasami
    mogą chcieć to sprawdzić komisją)
    urzednicy w polsce mają za duże uprawnienia - ale plusem est to że czesto te
    uprawnienia się na sibie "nakładają" w taki sposób że sami nie umieją
    rozstrzygnąć który wazniejszy, do tgo dochodzi nieznajomość prawa jak w
    przypadku tych "poleconych" co jest bez problemu do udowodnienia przed
    dowolnym sądem a co skutkuje tym że decyzje podjętą w sytuacji gdy główną
    linią urzednika jest powoływanie się na przepisy które danej sprawy nie
    dotyczą sąd uznaje za nieważną;

    pozdr;

    opyros

  • 10. Data: 2004-02-21 11:18:30
    Od: "Hunter" <p...@t...pl>

    Dzieki za wszystkie odp ale to w koncu co ja mam zrobic bo w sumie duzo tu
    sprzecznosci i zadnej konkretnej odp