    From: "bubu" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Prawa syna i żony
    Date: Fri, 20 Feb 2004 20:59:09 +0100

    Użytkownik Jerzy_S <j...@n...bci.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c15h5o$h9n$...@n...news.tpi.pl...
    > Wtam!!!Czy ktoś z Państwa udzieli mi informacji na 2 pytania?
    > 1.Czy syn ma prawo wprowadzić i zameldować swoją żone do mojego domu
    wbrew
    > mojej woli i aprobacie mojej żony/syn jest zameldowany/
    > 2.Nigdy niepracująca żona dąży do rozwodu.Chciałbym uratowć dom który
    > wybudowałem.Wiem że połowa wszystkiego należy niestety do niej.Czy sąd
    może
    > nakazać sprzedaż.
    NIE , Sąd nie może zmusić ciebie do sprzedaży własnego domu .
    Po rozwodzie ewentualnym możecie dokonać podziału waszegodorobkowego
    majątku.
    Syn nie ma do tego majątku dorobkowego żadnych praw . Niestety jak jest
    zameldowany
    to ma on prawo mieszkać . Na domeldowanie jego żony TY jako właściciel
    możesz
    ale nie musisz wyrazic zgodę w Biurze Meldunkowym .
    Po rozwodzie i podziale majątku twoja była żona może zameldować synową
    ale w swojej polowie domu .Była żona może sprzedać swoją połowe domu
    ale kto jej kupi tylko pół domu i to jeszcze z Tobą na drugiej połowie
    domu ????
    Żona może sobie zawyżać wartość domu a sąd poprosi biegłego sądowego
    o wycęnę. Jej chciejstwo nie ma znaczenia . Rozumiem , że ona obecnie
    mieszka
    z Tobą w tym domu .Nic nie musisz jej spłacać jeśli mieszka w nim .
    Gdyby nie mieszkała w nim od wielu lat to mogłaby żądać spłaty.
    Temat mi znany bo akurat przerabiany przez znajome małżeństwo i właśnie
    dobiegł
    końca.