  • 1. Data: 2004-02-20 14:59:13
    Temat: czy legalnie można...
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    czy można tworzyć, poza nowo powstałym Krajowym Rejestrem Długów inny
    rejestr długów, lub kontrahentów płacacych nieterminowo?
    kto wie, jak to wygląda po uregulowaniu spraw związanych z bazą dłużników
    (utworzeniu KRD) ??

  • 2. Data: 2004-02-20 16:37:51
    Temat: Re: czy legalnie można...
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    remeeq wrote:
> [...]
    > rejestr długów, lub kontrahentów płacacych nieterminowo?
    > kto wie, jak to wygląda po uregulowaniu spraw związanych z bazą dłużników

    raczej nie

    ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczej:
    Art. 3. Udostępnianie informacji gospodarczych osobom trzecim
    nieoznaczonym w chwili przeznaczania tych informacji do udostępniania
    następuje wyłącznie za pośrednictwem biur informacji gospodarczej, chyba
    że udostępnianie, o którym mowa powyżej, następuje w celu sprzedaży
    wierzytelności przez ogłoszenie publiczne lub przepisy prawa przewidują
    inny tryb udostępniania danych.
    i definicja informacji gospodraczej z art.4

    Art. 34. Kto prowadzi działalność będącą przedmiotem działalności biura
    bez zatwierdzenia regulaminu, podlega grzywnie do 5 000 000 złotych albo
    karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie.

    KG

  • 3. Data: 2004-02-20 20:22:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

> [...]
    > bez zatwierdzenia regulaminu, podlega grzywnie do 5 000 000 złotych albo
    > karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie.

    Nie mam pod ręką tej ustawy, ale nawet z Twojego cytatu wynika, ze chyba
    można. Wystarczy mieć zatwierdzony regulamin. Ale należy zajrzeć do całej
    ustawy, bo ja się oparłem na tym zacytowanym art. 34 oraz jakiś tam
    przebłyskach, ze to jest możliwe.

  • 4. Data: 2004-02-20 22:39:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > można. Wystarczy mieć zatwierdzony regulamin. Ale należy zajrzeć do całej
    > ustawy, bo ja się oparłem na tym zacytowanym art. 34 oraz jakiś tam

    rzeczywiście, nie doczytałem pytania - inne biura można tworzyć, ale
    taką działalność można prowadzić tylko w formie biura (po zatwierdzeniu
    regulaminu)

    KG

  • 5. Data: 2004-02-21 17:12:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > inny tryb udostępniania danych.
    > i definicja informacji gospodraczej z art.4

    hmmmm... a ja na stronie jakiej firmie widzialem dzial "nasi dluznicy" gdzie
    byly podane adresy i nazyw firm, ktore im wisza pieniadze i to chyba tak, ze
    nie spodziewaja sie odzyskania tych dlugow. Takie male szkalowanko... wobec
    tego ta firma zlamala prawo ?

    pozdr.
    Kris