  • 21. Data: 2020-05-20 12:22:58
    Temat: Re: Podpalacz samochodów na wolności. I znów podpala.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bez przesady, za usiłowanie zabójstwa dostają po 11 lat.
    No chyba że za zamordowanie przez profesjonalnego taksówkarza babci z dziećmi na
    pasach.

    -----
    > za zabójstwo dostaje się, przy uwzględnieniu pewnych okoliczności, sześć i pół
    roku.

  • 22. Data: 2020-05-20 12:26:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2020 o 12:16, Liwiusz pisze:

    > Bardziej chodziło mi o to, że jeśli z jednej strony mamy opinię biegłych
    > "nie świr", a z drugiej strony jakiś anonim z usenetu pisze "to świr",
    > to waga tych opinii jest diametralnie inna.

    Waga może i jest, natomiast z powodów przytoczonych wyżej moim zdaniem
    bliższa prawdy będzie opinia anonimowych internautów:) Oni mówią jak
    jest, biegły mówi tak, żeby jego dupa była obita blachą:P

    > Jasne, że biegli ostateczną wyrocznią nie są, nie są kryształowo
    > uczciwi, czasem pewnie nawet nie ma narzędzi, aby mieć stuprocentową
    > pewność, kto wie, może nawet ojcu zależy też, aby mieć syna bardziej
    > przestępcę niż wariata, ale pomijanie tego wszystkiego stwierdzeniem
    > "podpalił, podpala, więc świr" trąci trochę ignorancją.

    Podpalił raz - pewnie tak. Jak ktoś podpala wielokrotnie, to może być
    wiele powodów, jednak ockham mówi, że kolo ma zaburzenia psychiczne.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2020-05-20 12:30:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gorsze niż np. przepuszczanie w kasynie?

    -----

  • 24. Data: 2020-05-20 12:43:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Z wieziennej pensji.
    Poza tym kiedys dostanie spadek po rodzicach ...

    -----

  • 25. Data: 2020-05-20 12:57:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2020-05-20 o 11:48, Shrek pisze:
> [...]

    Ziobro juz chyba 6 lat probuje i cos nie moze :-)
    Tzn 6 lat jako PG, bo w ogole to znacznie dluzej.

> [...]

    >przestępcę niż wariata, ale pomijanie tego wszystkiego stwierdzeniem
    >"podpalił, podpala, więc świr" trąci trochę ignorancją.

    Ale popatrz na slowa ojca:
    "Biegli uznali, że Jacek T. był w pełni poczytalny, a jedynie ma
    nieprawidłową osobowość i uzależnienie od alkoholu. Co więcej nie
    stwierdzili nawet, że ma skłonności piromańskie. Ale zdaniem adwokata,
    jego syn jest przede wszystkim chory. I zamiast kary potrzebuje
    pomocy.

    - Te czyny są absurdalne - mówił adwokat o opisanych przez prokuratora
    podpaleniach. - Bo Jacek nic z tego nie ma, poza tym, że siedzi w
    więzieniu. Nikt nie dokonał badania pod tym kątem jego mózgu. Jacek ma
    takie schorzenie, które za 20 lat będzie kwalifikowane jako zaburzenie
    psychiczne."

    Nic z tego nie ma, oprocz odsiadki. świr. Mniejsza o dokladna
    diagnoze.
    No chyba, ze nie tyle swir, co lubi to wiezienne zycie ... a to tez
    swir :-)

    J.

  • 26. Data: 2020-05-20 13:04:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 20.05.2020 o 11:17, J.F. pisze:

    >Oczywiście, że miał rację - świry powinny być leczone - przymusowo
    >jak trzeba, albo niech odpowiadają normalnie - czyli za podalenia do
    >pierdla.

    No i tak tu bylo - ograniczenia poczytalnosci biegli sie nie
    dopatrzyli, czyli do pierdla.
    Moze i cos go wewnetrznie ciagnie do podpalania w stopniu nie do
    przezwyciezenia, ale wie, ze kara bedzie - to musi byc.

    Tylko co dalej - co 5 lat koniec kary i nastepny samochod ?
    czy przymusowe dozywocie w psychiatryku ?

    >A to że jest presja społeczna, żeby groźnych świrów izolować, to nic
    >dziwnego i nie wiem w jaki sposób niby ma wpływać na sprawę?

    Z tym, ze za pierwszym razem, to nie wiadomo czy taki grozny swir ...

    >To tak jakby twierdził, że na przykład złodzieja należy puścić wolno,
    >bo ludziki się domagają żeby złodzieja zamknąć. Jak sąd dowody, to
    >niby jak ma wpływać na wyrok opinia społeczna, że łamanie prawa
    >należy karać zgodnie z przepisami.

    ale babcia za cukierek w sklepie to nie :-P

    J.

  • 27. Data: 2020-05-20 13:12:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2020 o 12:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gorsze niż np. przepuszczanie w kasynie?

    No gorsze. Jedni wierzą w płaską ziemie drudzy przepuszczają w kasynie
    inni podpalają jeszcze inni wkładają kosę prezydentom miast jeszcze inni
    gwałcą. Wszyscy oni mają zaburzenia psychiczne, ale zgodzisz się chyba,
    że jedni "lepsze" a drudzy gorsze.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-05-20 13:15:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2020 o 12:57, J.F. pisze:

    > Ziobro juz chyba 6 lat probuje i cos nie moze :-)
    > Tzn 6 lat jako PG, bo w ogole to znacznie dluzej.

    A co konkretnie próbuje? Masz na myśli jego konflikt z antkiem? ;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-05-20 13:20:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2020 o 13:04, J.F. pisze:

    > No i tak tu bylo - ograniczenia poczytalnosci biegli sie nie dopatrzyli,
    > czyli do pierdla.

    No to trudno - do pierdla. Co w tym złego, że jest presja społeczna,
    żeby podpalacze siedzieli w pierdlu albo w zakładzie zamkniętym?

    > Tylko co dalej - co 5 lat koniec kary i nastepny samochod ?
    > czy przymusowe dozywocie w psychiatryku ?

    Co 5 lat samochód:( Przynajmniej dopóki jakiś biegły nie orzeknie że
    świr. A nie orzeknie, bo za nieorzeczenie o świrostwie kary nie ma, a za
    orzeczenie może być.

    > Z tym, ze za pierwszym razem, to nie wiadomo czy taki grozny swir ...

    No ale już wiadomo. Więc w czym problem? Jakoś oczekiwanie, żeby
    podpalacze byli karani nie oburza mojego podejścia do praworządności.

    > ale babcia za cukierek w sklepie to nie :-P

    No pewnie nie. Ale o co dokładnie ci chodzi? Babcia cukierkiem sklep
    podpaliła?;)

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-05-20 13:46:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie ma podstawy do wydziedziczenia?
    A z więziennej pensji nie ma kwoty nie podlegającej zajęciu?
    Jeśli mają kotłownię to może się wykazać.

    -----