  • 51. Data: 2020-05-21 12:34:57
    Temat: Re: Podpalacz samochodów na wolności. I znów podpala.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5ec55241$0$31100$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 20.05.2020 o 13:57, J.F. pisze:

    >Nie wiem, nie siedzę w biznesie, ale IMHO powinno być mniej za
    >kradzież. Kradzież jest przestępstwem "racjonalnym". Oczywiście nie
    >popieram, ale przynajmniej idzie zrozumieć motywację.

    A jaka to roznica, czy Ci samochod ukradna czy spala ?
    I tak go nie masz :-)

    A racjonalne ... wyjdzie, i znow pomysli, ze sie dorobi na kradziezy.
    To moze jednak wyzsza kara powinna byc ?

    A ze wyjdzie i podpali ... to juz raczej szpital powinien go przed tym
    chronil.

    >No nie - ja też bym sobie życzył, żeby trafił do tworek.

    albo do pierdla, byle na dlugo :-)

    >Serii powiadasz? No to się trochę nie spina z "pierwszym razem" ;

    Moze mu sprawialo przyjemnosc, ale odsiadka potrafi z tego wyleczyc
    :-)

    >Uważam, że swiry powinny siędzieć w zakładach zamkniętych, albo
    >ponosić odpowiedzialność na zasadach ogólnych bez taryfy ulgowej. Nie
    >wiem ile jest za podpalenie.

    No to sad jakos tam pewnie kodeks uwzglednil ...

    >No to jak ukradła, to co to ma wspólnego z podpaleniem?

    Ukradla, wiec nalezy sie kara na zasadach ogolnych, bez taryfy ulgowej
    :-)

    A opinia publiczna mowi "jak tak mozna" :-)

    J.

  • 52. Data: 2020-05-21 19:53:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.05.2020 o 12:34, J.F. pisze:

    > A jaka to roznica, czy Ci samochod ukradna czy spala ?
    > I tak go nie masz :-)

    Ale motywacja sprawcy jest inna. Jak dla mnie przestępstwa popełnianie
    bez żadnego uzasadnienia zasługują na szczególne potępienie. Może to
    irracjonalne, ale rozumiem, że można komuś dać w tubę i zabrać portfel.
    Natomiast mniej rozumiem, żeby dać komuś w tubę bez powodu;) Tylko mi to
    z zabójstwem i gwałtem nie wyjeżdzaj;)

    > A racjonalne ... wyjdzie, i znow pomysli, ze sie dorobi na kradziezy.

    Przecież on tego nie robi dla kasy. To świr.

    > moze jednak wyzsza kara powinna byc ?

    Przede wszystkim to należy go leczyć. A moje prywatne zdanie jest takie,
    że jak już wyleczą to do pierdla:P

    > A ze wyjdzie i podpali ... to juz raczej szpital powinien go przed tym
    > chronil.

    No raczje rzeczywiście należy go najpierw leczyć.

    > Moze mu sprawialo przyjemnosc, ale odsiadka potrafi z tego wyleczyc :-)

    No widać nie nauczyła.

    > No to sad jakos tam pewnie kodeks uwzglednil ...

    Jakby była opinia i niepoczytalności to by nie siedział w pierdlu. Więc
    odpowiadał normalnie.

    > Ukradla, wiec nalezy sie kara na zasadach ogolnych, bez taryfy ulgowej :-)

    No i ile lat piedla jest za cukierek o wartości 50gr?

    > A opinia publiczna mowi "jak tak mozna" :-)

    I ma rację.

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2020-05-22 23:23:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lepiej w samą tubę, gdyż ponieważ bo zabranie portfela dokłada sporo latek.

    -----

  • 54. Data: 2020-05-23 07:21:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2020 o 23:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Lepiej w samą tubę, gdyż ponieważ bo zabranie portfela dokłada sporo latek.

    Ale suma za tubę i portfel oddzielnie jest niższa niż za tubę i portfel
    razem;) Więc ustawodawca niżej liczy za danie w tubę przy rozboju niż za
    samo danie w tubę:P

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2020-05-23 09:09:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Trzeba by uzasadnienie ustawy poczytać.
    Dochodzi kwestia niebezpiecznego narzędzia.
    Wg ustawodawcy sporo taniej jest być mięśniakiem i połamać kogoś piąchami i kopami
    niż intelektualistą z widelcem.

    -----

  • 56. Data: 2020-05-23 09:20:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2020 o 09:09, ąćęłńóśźż pisze:
    > Trzeba by uzasadnienie ustawy poczytać.
    > Dochodzi kwestia niebezpiecznego narzędzia.
    > Wg ustawodawcy sporo taniej jest być mięśniakiem i połamać kogoś
    > piąchami i kopami niż intelektualistą z widelcem.

    Generalnie patologia rządzi. Choćby dlatego, że te same kary dla
    patologi są "obojętne" a dla inteligenta są bardzo uciążliwe.

    Dajmy na to karę grzywny za jakieś przestępstwo. Patol nie zapłaci bo
    nie ma z czego a zasiłek i tak dostanie. Z inteligenta ściągną i wywalą
    z pracy, bo wymagane zaświadczenie o niekaralności.

    Nie mówiąc o tym, że policja z patologią się układa, bo muszą ze sobą
    żyć obok siebie, a od inteligenta po prostu nie przyjmą zgłoszenia lub
    umorzą z powodu niewykrycia sprawców i po problemie - więcej go oglądać
    nie muszą. W ostateczności mu zioło podrzucą i się wyleczy z kontaktów z
    milicją.

    --
    Shrek