  • 1. Data: 2010-09-24 09:53:47
    Temat: Paranoja
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl>

    W załączonym linku artykuł dotyczący wyroku Sądu Rejonowego w Płocku
    dotyczącego rozbiórki trzech ostróg wiślanych chroniących ludność na jednym z
    brzegów Wisły przed powodzią na wniosek obrońców przyrody.
    http://plock.gazeta.pl/plock/1,35681,8388204,Ochrona
    _przed_rzeka_idzie_do_rozbio
    rki.html
    Co na to grupowi prawnicy.

    Pozdrawiam Marian Janaś

  • 2. Data: 2010-09-24 09:57:03
    Temat: Re: Paranoja
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    > W załączonym linku artykuł dotyczący wyroku Sądu Rejonowego w Płocku
    > dotyczącego rozbiórki trzech ostróg wiślanych chroniących ludność na jednym z
    > brzegów Wisły przed powodzią na wniosek obrońców przyrody.
    Link się połamał to może tak:

    http://tiny.pl/hrsx7
    MJ

  • 3. Data: 2010-09-24 10:48:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.09.2010 11:53, Marian Janaś pisze:
> [...]
    > dotyczącego rozbiórki trzech ostróg wiślanych chroniących ludność na jednym z
    > brzegów Wisły przed powodzią na wniosek obrońców przyrody.

    A co można powiedzieć na temat budowy z naruszeniem prawa?

    Winni są ci, co "poszli na skróty" i naruszyli przepisy.

    Poza tym zamieszkiwanie na terenach naturalnie zalewowych jest...
    nierozważne.

  • 4. Data: 2010-09-24 11:13:24
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > dotyczącego rozbiórki trzech ostróg wiślanych chroniących ludność na jednym
    > brzegów Wisły przed powodzią na wniosek obrońców przyrody.

    W uzasadnieniu OTOP i LOP pisały, że budowa ostróg spowoduje m.in. zalanie
    cennych przyrodniczo siedlisk ptaków

    Ten tekst miażdży.
    Oczywiście, że siedliska ptaków są ważniejsze niż siedliska ludzkie. O tym wie
    każdy pierwszoklasista. W Polsce.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 5. Data: 2010-09-24 17:22:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
    > A co można powiedzieć na temat budowy z naruszeniem prawa?
    > Winni są ci, co "poszli na skróty" i naruszyli przepisy.
    > Poza tym zamieszkiwanie na terenach naturalnie zalewowych jest...
    > nierozważne.

    A zwróciłeś uwagę, że ostrogi wybudowano w latach siedemdziesiątych,
    a w dziewięćdziesiątych były jedynie remontowane?

    Ja na miejscu gminy złożyłbym doniesienie do prokuratury
    przeciwko sądowi o sprowadzenie zagrożenia życia. Serio.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-09-24 20:00:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    e-kran pisze:

> [...]
    >
    > Ten tekst miażdży.
    > Oczywiście, że siedliska ptaków są ważniejsze niż siedliska ludzkie. O tym wie

    Poniekąd tak. Siedlisk ptaków coraz mniej, a siedlisk ludzi - tworzonych
    często zupełnie bezsensownie (w malowniczej dolinie zalewowej na
    przykład) coraz więcej.

    Walczenie z naturą ma krótkie nogi - związek partnerski i w tym
    przypadku ma znacznie lepsze perspektywy.

  • 7. Data: 2010-09-24 20:01:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > A zwróciłeś uwagę, że ostrogi wybudowano w latach siedemdziesiątych,
    > a w dziewięćdziesiątych były jedynie remontowane?

    No i?

    > Ja na miejscu gminy złożyłbym doniesienie do prokuratury
    > przeciwko sądowi o sprowadzenie zagrożenia życia. Serio.

    A czemu nie przeciwko tym, co tam się pierwsi pobudowali?

  • 8. Data: 2010-09-24 22:47:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
    > No i?

    Więc nie było żadnych decyzji lokalizacyjnych, bo obiekt już istniał.
    A prawo, przynajmniej teoretycznie, nie może działać wstecz.

    > A czemu nie przeciwko tym, co tam się pierwsi pobudowali?

    Pomyśl: sędzia może orzec sprzeczność działań administracji wodnej
    z prawem, ale z kolei nie może nakazywać działań, które przyniosą więcej
    szkody niż dobro chronione. Jeżeli do tego doszło, to znaczy, że gmina
    miał kiepską papugę, albo sędzia nadaje się do zaorania.

    Działanie zaś tych pseudo-ekologów jest długofalowo idiotyczne,
    bo doprowadzi do zanegowania jakichkolwiek działań na rzecz ochrony
    przyrody. Że to jest możliwe pokazuje przykład wolty, jaką wywijają
    właśnie kraje zachodnie w kwestii Cyganów. Parę lat temu nas i Słowaków
    piętnowano za pacyfikację cygańskiego marginesu i odgradzanie się
    od nich murami, potem na chwilę zapadła cisza, a teraz Francuzi
    bez zmrużenia powieki deportują ich. Podobnie zachowują się Holendrzy
    w kwestii społeczeństwa multi-kulti. Parę lat temu nachalne narzucanie
    wszystkim jedynie słusznego wzorca, potem zaskoczenie po morderstwach
    dokonywanych przez Arabów z Maghrebu, a teraz krótkie trzymanie 'za mordę'.
    Z ekologami będzie identycznie: teraz stawianie na piedestale, jak za rok
    tamtą gminę zaleje woda i Skarb Państwa wybuli odszkodowanie za zniszczone
    zabezpieczenia, to za dwa...trzy lata po regulacjach ekologicznych ślad nie
    pozostanie. Tak już było przy zaporze na Dunajcu. Przed rokiem 1997
    górale popierali sprzeciw wobec zapory. Jak im tyłki uratowała w roku 1997,
    to następnych aktywistów kłonicami gonili. Fanatyzm nigdy nie wychodzi na zdrowie,
    a tu jest przypadek skrajnie drastyczny. Jeżeli ktoś zginie przy powodzi,
    to spodziewam się linczu na takich 'ekologach'.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-09-24 23:10:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > Więc nie było żadnych decyzji lokalizacyjnych, bo obiekt już istniał.

    Były - w momencie kiedy powstał. Chyba nie twierdzisz, że to budowla
    pozaczasowa, istniejąca od początku czasu? ;->

> [...]

    > z prawem, ale z kolei nie może nakazywać działań, które przyniosą więcej
    > szkody niż dobro chronione. Jeżeli do tego doszło, to znaczy, że gmina

    Udowodnij, że przyniosą.

    > miał kiepską papugę, albo sędzia nadaje się do zaorania.
    >
    > Działanie zaś tych pseudo-ekologów jest długofalowo idiotyczne,
    > bo doprowadzi do zanegowania jakichkolwiek działań na rzecz ochrony

    Długofalowo idiotyczne jest budowanie osad gdzie popadnie i łatanie
    błędów wałami.

    [ciach]

> [...]
    > zabezpieczenia, to za dwa...trzy lata po regulacjach ekologicznych ślad nie
    > pozostanie. Tak już było przy zaporze na Dunajcu. Przed rokiem 1997

    A jak te "zabezpieczenia" zostaną, to równie dobrze może pozywać ktoś,
    kto został zalany zamiast tych "chronionych". I co proponujesz, puścić
    rzeki rurami?

> [...]
    > a tu jest przypadek skrajnie drastyczny. Jeżeli ktoś zginie przy powodzi,
    > to spodziewam się linczu na takich 'ekologach'.

    Pewnie, bo wszystkiemu winni są Żydzi, ekolodzy i cykliści.

  • 10. Data: 2010-09-25 10:14:39
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > a tu jest przypadek skrajnie drastyczny. Jeżeli ktoś zginie przy powodzi,
    > to spodziewam się linczu na takich 'ekologach'.

    Tu sie mylisz. Gorale, zwlaszcza ci "za" zapora jak i ci przed zapora byli
    jak najbardziej za zapora:)
    Zwlaszcza popytal bys mieszkancow Sromowiec czy Kroscienka... Sromowce byly
    zalewane reguralnie czasem mniej czasem wiecej w zaleznosci od pogody.
    Zapora to ukrucila.
    Przeciwni byli mieszkancy wsi zalanych jak Czorsztyn czy Maniowy ale
    dotyczylo to raczej starszego (bardzo) pokolenia. Mlodzi wiedzieli, ze w
    zamian przeniosa sie z epoki sredniowiecza do XX wieku:) Wiekszosc domow w
    Czorsztynie czy maniowach nie mialo wychodka.
    Ludzie doslownie za darmo dostawili nowe domy z ekwiwalentem ziemi, wiec
    stratni nie byli, co zaradniejsi nawet na tym niezle zarabija (turystyka).
    Przeciwnicy zapory to glownie ekolodzu z terenow Warszawy:)))
    Generalnie ekolodzy to debile, sterowni przez niewiadomo kogo, z
    idiotycznymi pomyslami, najchetniej ekologow zamknac by w parku ze
    zwierzetami niech zyhja ekologicznie.
    A przede wszystkim niech sie wyzbeda wszelkich nowinek technicznych, ktore
    zostaly wyprodukowane w sporze z ekologia.
    Dlatego wsrod ekologow zobaczycie osoby 16-23 lata tylko malolaty daja sobna
    manipulowac i jest to dla nich zabawa... Z tego sie wyrasta tak samo jak z
    dUPRu.