    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paranoja
    Date: Fri, 24 Sep 2010 22:47:56 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa napisal:
    > No i?

    Więc nie było żadnych decyzji lokalizacyjnych, bo obiekt już istniał.
    A prawo, przynajmniej teoretycznie, nie może działać wstecz.

    > A czemu nie przeciwko tym, co tam się pierwsi pobudowali?

    Pomyśl: sędzia może orzec sprzeczność działań administracji wodnej
    z prawem, ale z kolei nie może nakazywać działań, które przyniosą więcej
    szkody niż dobro chronione. Jeżeli do tego doszło, to znaczy, że gmina
    miał kiepską papugę, albo sędzia nadaje się do zaorania.

    Działanie zaś tych pseudo-ekologów jest długofalowo idiotyczne,
    bo doprowadzi do zanegowania jakichkolwiek działań na rzecz ochrony
    przyrody. Że to jest możliwe pokazuje przykład wolty, jaką wywijają
    właśnie kraje zachodnie w kwestii Cyganów. Parę lat temu nas i Słowaków
    piętnowano za pacyfikację cygańskiego marginesu i odgradzanie się
    od nich murami, potem na chwilę zapadła cisza, a teraz Francuzi
    bez zmrużenia powieki deportują ich. Podobnie zachowują się Holendrzy
    w kwestii społeczeństwa multi-kulti. Parę lat temu nachalne narzucanie
    wszystkim jedynie słusznego wzorca, potem zaskoczenie po morderstwach
    dokonywanych przez Arabów z Maghrebu, a teraz krótkie trzymanie 'za mordę'.
    Z ekologami będzie identycznie: teraz stawianie na piedestale, jak za rok
    tamtą gminę zaleje woda i Skarb Państwa wybuli odszkodowanie za zniszczone
    zabezpieczenia, to za dwa...trzy lata po regulacjach ekologicznych ślad nie
    pozostanie. Tak już było przy zaporze na Dunajcu. Przed rokiem 1997
    górale popierali sprzeciw wobec zapory. Jak im tyłki uratowała w roku 1997,
    to następnych aktywistów kłonicami gonili. Fanatyzm nigdy nie wychodzi na zdrowie,
    a tu jest przypadek skrajnie drastyczny. Jeżeli ktoś zginie przy powodzi,
    to spodziewam się linczu na takich 'ekologach'.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek