  • 1. Data: 2006-11-14 01:08:36
    Temat: PZU
    Od: m...@t...pl

    Witam serdecznie, pisze azeby sie doradzic...

    W czerwcu tego roku, na skutek zlej instalacji wodociagowej zalana
    zostala moja posesja, a dokladniej rzecz biorac moj skromny pokoik w
    'piwnicy' w skutek czego do kosza nadaje sie server, i 2 komputery, nie
    liczac juz wymiany kafelek, mebli etc.
    W tej sprawie do WPiK zostalo wyslane pismo, zlekcewarzon je, na
    kolejne WPiK wyslalo obscenicznie skandalizujaca odpowiedz na skutek
    czego pisemnie zwrocilem sie do Urzedu Miasta, ktore wylozylo pieniadze
    i jest jednoczesnie wlascicielem kanalizacji. kilka dni pozniej
    przyszla komisja z UM, sprawdzila instalacje, jednoznacznie stwierdzono
    blad, odebralo to WPiK, ktore dostalo pismo iz maja usunac szkody jak
    rowniez przebudowac na wlasny koszt kanalizacje, badz zabezpieczyc ja
    [zalane zostaly 4inne posesje].

    Minal moze miesiac jak sprawa trafila do PZU- likwidacja szkod, robili
    zdjecia etc, w sumie byli 3 razy w przeciagu 2miesiecy. Do dzis nie
    dostalem zadnej informacji, zadzwonilem proszono azebym sie
    skontaktowal w tej sprawie z rejonowka tj PZU Katowice, tam facet ktory
    zajmuje sie ta sprawa ma urlop!

    Od 4 miesiecy sprawa lezy w PZU, doradzcie mi grupowicze... co mam z
    tym fantem zrobic? babka ktora tlumaczyla mi ze facet ma urlop, mowila
    ze sprawa w katowicach lezy od 2tyg wiec maja jeszcze czas [na necie
    wyczytalem ze 30dni ma ubezpieczalnia]. Nie wiem czy dzwonic [jutro
    mija 30dzien] czy wyslac odpowiednie pismo oczywiscie poleconym, czy...
    nie wiem jak sie tym zajac... jest to prawda iz maja 30dni? tyle ze w
    sumie w PZU sprawa jest od 4miesiecy...

    z gory thx za pomoc

  • 2. Data: 2006-11-14 09:56:58
    Temat: Re: PZU
    Od: "mateurz" <m...@r...pl>

    Proponuję napisać pismo do PZU z żądaniem wypłaty odszkodowania:
    tu trzeba określić wysokość szkody - czyli wartość sprzętu i
    koszt remontu mieszkania, oraz zapłaty odsetek za okres kiedy firma
    ubezpieczeniowa nie wypłaciła odszkodowania. Warto powołać się na
    kodeks cywilny:
    art. 817. § 1. Jeżeli nie umówiono się inaczej, zakład
    ubezpieczeń obowiązany jest spełnić świadczenie w terminie dni
    trzydziestu, licząc od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku.
    § 2. Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności
    koniecznych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo
    wysokości świadczenia okazało się niemożliwe, świadczenie powinno
    być spełnione w ciągu 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu
    należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe.
    Jednakże bezsporną część świadczenia zakład ubezpieczeń
    powinien spełnić w terminie przewidzianym w § 1.

    Z tego co piszesz wynika, że wiedzą już jakie byłu okoliczności i
    powinni wypłacić bezsporną część odszkodowania, np. na remont
    zalanego mieszkania, co do sprzętu pewnie sprawdzają czy nie mogłeś
    go wynieść w momencie jak pękła rura. Pytanie kiedy do PZU trafilo
    "zawiadomienie o wypadku" i od kiedy biegnie 30 dniowy termin wypłaty
    odszkodowania, a później naliczania odsetek.

  • 3. Data: 2006-11-14 12:01:32
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

> [...]
    > koszt remontu mieszkania, oraz zapłaty odsetek za okres kiedy firma
    > ubezpieczeniowa nie wypłaciła odszkodowania.

    PZU wystapilo do mnie z prosba azebym sam oszacowal straty samego
    sprzetu, takie tez pismo, z specyfikacja szkod oraz cena gieldowa juz
    uzywanego otrzymali 2.VIII br.
    Sama wycena szkod budowlanych, jak stwierdzil przedstawiciel PZU
    zostala ustalona.

    Warto powołać się na
> [...]
    > Jednakże bezsporną część świadczenia zakład ubezpieczeń
    > powinien spełnić w terminie przewidzianym w § 1.

    a jak to jest, kiedy placowka rejonowa PZU-RYBNIK przekazuje sprawe po
    uplywie 3miesiecy do PZU-KATOWICE? termin oczywiscie dalej ich
    obowiazuje? tj 30dni? sa to dni kalendarzowe za wylaczeniem wolnych od
    pracy? pn-pt?

> [...]
    > "zawiadomienie o wypadku" i od kiedy biegnie 30 dniowy termin wypłaty
    > odszkodowania, a później naliczania odsetek.

    Oczywiscie, winny sam przyznal sie do bledu w konstrukcji, odebral zla
    instalacje i na skutek interwencji pracownikow UM sam zglosil
    likwidacje szkody do PZU. Za remont niby wycene juz mieli w czerwcu
    gotowa, jednak nie wyplacili zlotowki. co do sprzetu zas... sprawa
    wyglada tak ze rura nie pekla, kanalizacja ma zle wyliczone spady, w
    skutek czego jedni maja puste studzienki, innym za przeproszeniem gowna
    z klozetu sane wypadaja. A to czy moglem czy nie moglem chyba nie
    powinno ich wogole interesowac [nie bylem obecny].
    Jesli chodzi o termin kiedy zawiadomienie zostalo zgloszone... -data
    jest mi nie znana, zawiadomienie to wyslalo WPiK Zory.

    Wielkie thx za pomoc!
    pozdrawiam -Michal

  • 4. Data: 2006-11-14 17:59:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    Co do zasady Ciebie jako klienta nie interesuje, ze oni sobie sprawę przekazują.
    30 dni ma ubezpieczyciel jako całość, a nie kolejne jego oddziały. inaczej, to w
    nieskończoności by sobie to przesyłali do kolejnych oddziałów.

    Wezwij ich na piśmie do wypłaty odszkodowania z odsetkami. Z reguły działa w ten
    sposób, ze wypłacają co prawda bez odsetek, ale natychmiast.