  • 1. Data: 2006-11-13 21:12:11
    Temat: Piramidkowy naciągacz.
    Od: "ktos" <n...@g...pl>

    Witam.
    Jakiś łoś przysłał mi dziś spam w którym naciąga do klasycznej "piramidki".
    Czy można wyciągnąć wobec niego jakieś konsekwencje? Mam na myśli sankcje
    prawne a nie dziecinady typu dopisywanie adresu jego kompa do RBL. Poniżej
    wklejam tekst spamu:

    Witaj!

    Piszę do Ciebie ponieważ mam dla Ciebie bardzo fajną ofertę zarobienie
    sporej sumy pieniędzy.
    Piszę, bo wiem że na pewno skorzystasz i zarobisz te pieniądze.
    Sam/a się przekonasz. Ten mail zarobi dla Ciebie 15000 tysięcy złotych.
    Kasując go wyrzucasz 15000 tysięcy złotych. Jeśli nie masz teraz 5 minut
    żeby na spokojnie przeczytać tego maila to zapisz go na swoim komputerze
    i wróć do niego kiedy znajdziesz wolną chwilę.
    Myślisz pewnie "Kto da mi 15000 tysięcy złotych za nic?".
    Też tak myślałem kiedy czytałem po raz pierwszy tego maila. Nikt jednak
    nie powiedział, że dostaniesz 15000 tysięcy złotych za darmo.
    Najważniejsze prawo jakim rządzi się gospodarka mówi że aby coś zyskać,
    należy najpierw zainwestować. Całkowity wkład pieniężny jaki poniesiesz
    aby zarobić 15000 tysięcy złotych wynosi zaledwie 5polskich złotych.
    Dodatkowo będziesz musiał jednorazowo poświęcić około 30 minut dziś albo
    jutro. Czytając dalej tego maila dowiesz jak inwestując 5 złotych i
    poświęcając jednorazowo 30 minut swojego wolnego czasu zarobić 15000
    tysięcy złotych.
    Ten sposób wymyślił Roberto T. Kiyosaki - najbogatszy inwestor na
    świecie, który w dodatku nie ma pracy. Mail ten wędrował po świecie i
    tak oto trafił do mnie i do Ciebie i trafi jeszcze do wielu. Zarobiło na
    nim mnóstwo ludzi na całym świecie, praktycznie w każdym kraju na globie.
    Pomyśl czy nie warto się trochę zaangażować zanim pochopnie wyrzucisz
    15000 tysięcy złotych. Moi znajomi już przestali narzekać na brak kasy,
    po tym jak przekonali się na własne oczy że ten program działa.
    Początkowo nie chcieli się zaangażować, mieli wątpliwości zupełnie jak
    Ty w tej chwili. Teraz dziękują mi, że dostali ode mnie tego maila.
    Dziękują również sobie, że nie przepuścili takiej okazji i nie skasowali
    tego maila. Nigdy nie zapomnę ich min, kiedy opowiadali o tym jak
    zajrzeli na swoje konta. Mnie osobiście też szczęka opadła kiedy
    zobaczyłem swoje konto po 20 paru dniach od kiedy przeczytałem tego
    maila. Na dodatek suma na koncie z dnia na dzień rosła i dalej rośnie.
    Ja tak dalej pójdzie zostanę milionerem z jednego internetowego biznesu.
    Nawet teraz jak to piszę dziwi mnie ile osób musi ciężko pracować by
    utrzymać dom, swoje dzieci lub po prostu zbiera na kino domowe, laptopa czy
    po prostu nowy komputer.

    Jestem teraz niesamowicie wdzięczny temu od którego dostałem tego maila
    i który przedstawił mi ten pomysł. Dziękuję że nakłonił mnie do tego
    abym oderwał się od szarego życia i zainwestował swoje pieniądze po to
    by raz włożone pracowały dla mnie a nie żebym to ja pracował na nie.
    Nigdy nie zarobiłbym 15000 tysięcy złotych przy każdej okazji. I
    pomyśleć ,że to wszystko dzięki 5 złotym.
    Udowodnię Ci teraz że jest to w 100% legalny i uczciwy biznes. Nie
    potrzebujesz niczego sprzedawać, nie musisz o tym rozmawiać z
    przyjaciółmi czy rodziną (chyba, że najdzie Cię na to ochota) a w
    dodatku, jeśli jesteś nieśmiały to masz problem z głowy, bo nie będziesz
    mieć bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem.
    Tylko Ty, twoje 5 złotych i 30 minut wolnego czasu.
    Ktokolwiek, kto trzyma rękę na pulsie może osiągnąć sukces i wzbogacić
    się o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jeśli wierzysz, że każdy ma swoje
    piec minut to po prostu zrób krok po kroku tak jak jest to napisane
    poniżej. To Twoja szansa na zmianę Twojej przyszłości. To jest
    NAJTAŃSZA, NAJSZYBSZA I NAJPROSTSZA droga do zarobienia prawdziwych
    pieniędzy przez internet w takim krótkim czasie.
    Ten program działa i nieważne z jakiego kraju jesteś albo w jakim
    przebywasz. Nie ważne ile masz lat. Na dodatek nie będziesz potrzebować
    specjalnej wiedzy lub talentu. Nie będziesz przeglądał stron
    internetowych, nie będziesz nigdzie dzwonić, klikać w banery, lub
    spamować, nie będziesz także płacić za reklamy ani nic podobnego. Wszystko,
    czego potrzebujesz to:
    - Konto w banku (najlepiej z możliwością obsługi przez Internet,
    ale nie koniecznie)
    - Około 30 minut twojego czasu jednorazowo!
    Oto instrukcja opisana w kilku krokach jak należy postępować, aby
    wszystko to miało sens:
    KROK 1
    Niezaprzeczalne prawo natury jest takie, że aby coś dostać musisz
    > najpierw dać!
    Pierwsze, co musisz zrobić to zainwestować 5 złotych. Jak mówi Robert T.
    Kiyosaki - "Jeśli nic nie zainwestujesz â&#65533;&#65533; nic większego
    nie zyskasz!". Im szybciej zainwestujesz tym szybciej zaczniesz zarabiać
    z powiększającą się rzesza ludzi. Więc, jak NAJSZYBCIEJ przelej 5zl na
    PIERWSZE znajdujące się poniżej konto bankowe z notka mówiąca (tytułem
    wpłaty):
    "Proszę, dodaj mnie do swojej listy mailowej"
    Chce, żebyś wiedział, że jest to po to, aby UTRZYMAC TEN PROGRAM
    LEGALNYM!.
    To naprawdę proste. Wpłacając 5 złotych na pierwsze konto z poniższej
    listy nabywasz pełne prawo do modyfikowania treści oraz rozsyłania tego
    maila innym. Gdy wyślesz 5 złotych na pierwsze konto z poniższej listy,
    to po prostu możesz już się szeroko uśmiechnąć. Nie wiem czy wiesz, ale
    już czerpiesz z tego programu wielkie korzyści. Nawet nie zdajesz sobie
    z tego sprawy.
    Oto obecna lista:

    1. Nr konta: 72 1020 1909 0000 3302 0062 9261

    2. Nr konta: 61 9106 1018 2004 1008 2253 0001

    3. Nr konta: 40 1750 0012 0000 0000 0297 5246

    4.Nr konta 42 1020 2964 0000 6502 0009 0530

    5. Nr konta:
    39 8642 1041 3006 4003 1435 0001

    Wpłacając pieniądze napisz ; wpłata własna

    Jako dane przy przelewie można podać swoje dane personalne, jeżeli
    takowe są wymagane. Zgodnie z nowym prawem bankowym nie są one jednak
    konieczne.
    Pamiętaj! Wpłać 5 złotych na konto numer 1, potem skasuj je (właściciel
    tego konta już zarobił swoje 15000 złotych i zarabia dalej) a na dole
    dopisz swoje konto przesuwając cyferki 1, 2, 3, 4, 5). Konto numer 2
    będzie teraz na pierwszej pozycji, 3 na drugiej itd.
    KROK 2
    Gdy już wysłałeś 5zl. Na konto znajdujące się na 1 miejscu listy (wraz z
    dodatkową dodatkową notką - to bardzo ważne!), następną rzeczą, którą
    musisz zrobić to utworzyć kopie tego maila, po to by wysłać go ponownie
    (korzystając z twojej książki mailowej) do na przykład 40 osób.
    Zapamiętaj, że 40 osób to dobra liczba do wzbogacenia się, ale możesz
    zareklamować to w darmowy sposób, umieszczać darmowe ogłoszenia w
    Internecie przez co więcej ludzi usłyszy o tym programie a Ty na tym
    zarobisz!
    A teraz pora na dowody! POTRZEBUJESZ DOWODU? Tutaj są przykładowe 3
    osoby (oczywiście nie są to wszystkie) które testowały ten program i
    które zainwestowały nic innego jak 5 złotych i 30 minut swojego czasu.
    To jest dowód na to że ten program działa!
    "Jaki wspaniały plan! Zrobiłem wszystko co mi poradziliście z jakieś 3
    tygodnie temu i co prawda nie udało mi się uzbierać 15 000 o których
    mówiliście, ale te 9 135 zł też mnie powaliły a jest jeszcze został do
    pełnego miesiąca tydzień :)))"
    Tomasz Watorek, Warszawa

    "Cześć. Tu Justyna! No cóż - co mogę powiedzieć? DZIEKUJE BARDZO BARDZOO
    BARDZOOO MOCNO :D Wysłałam 40 maili tak jak mówiliście i w sumie
    zapomniałam o całej tej sprawie bo tak naprawdę nie wierzyłam w to, a te
    5 złotych to jeszcze nikogo nie uratowało. Ale jak zobaczyłam moje konto
    po kilku tygodniach to się załamałam! W tym dobrym znaczeniu :) Było
    tam prawie 15000 tysięcy złotych! I jak ja to teraz wydam tak szybko? :)
    Przecież za kolejnych 30 dni będę mieć tego więcej :D Dziękuje jeszcze
    raz :*"
    Justyna Tojan, Strzelce Opolskie
    "Byłem zaskoczony kiedy zobaczyłem moje konto! Przez 3 tygodnie na moim
    koncie znalazło się 9 440zl. Na początku myślałem że to jakiś błąd
    wkradł im się do kompów. Ale potem wypłaciłem pieniądze i kupiłem sobie
    zaje*istego kompa! nareszcie! :-) Dzięki, dzięki, dzięki!"
    Ryszard Bodler, Gdańsk
    Kilka miesięcy temu, każdy z tych ludzi robił dokładnie to samo, co Ty
    teraz w tej chwili - czytał to i się zastanawiał. Ci ludzie uwierzyli
    jednak w ten system, zainwestowali niewielką sumę jaką jest 5 złotych i
    poświęcili około 30 minut swojego wolnego czasu. Sam widzisz że teraz
    tego nie żałują. A to z tego prostego powodu że to DZIAŁA!

    Teraz czas na trochę teorii i matematyki:
    Kiedy wyślesz swoje maile, będziesz na 5 miejscu listy. To najlepsza
    pozycja po to by zarobić poważne pieniądze! Żaden inny program nie daje
    tak wysokich i realnych pieniędzy z różnych powodów, które wytłumaczę
    poniżej.
    Jak długo będziesz wysyłać maile do ludzi, którzy będą zainteresowani
    programem, możesz spodziewać się, ze średnio odpowie na nie 25% ludzi.
    Ale bądźmy bardziej pesymistyczni i dajmy na to, ze tylko 12,5% dla
    utrudnienia.
    Gdy wyślesz 40 maili do różnych osób, możesz spodziewać się że 5 z nich
    zrobi dokładnie to co Ty (12,5% z 40= 5). Ale tym razem twoje konto
    bankowe przesunie się na 4 pozycje. Wtenczas już będzie o tym programie
    wiedziało 200 osób (5 x 40). Z tych 200 ludzi, udzieli się 25 (12.5% z
    200 =25), wiec dalsze 1 000 maili (25 x 40), podniosą twoje konto na 3
    pozycje. Z tych 1 000 ludzi, możesz spodziewać się, że udzieli się 125
    osób(12.5% z 1000 = 125), wiec dalsze 5000 maili (125 x 40) podniesie
    Twoje konto na 2 pozycje w liście. Z tych 5 000 ludzi, możesz spodziewać
    się 625 osób, które się udzielą (12.5% z 5000=625), wiec kolejne 25 000
    osób (625x40) podniesie Twój numer konta bankowego na 1 POZYCJE! I
    teraz, z 25 000 ludzi, możesz spodziewać się, ze 3125 z nich odpowie
    (12.5% z 25 000=3 125). A w tym czasie to Ty będziesz na 1 miejscu!
    Zarobisz więc:
    15 625 złotych! (3125 x 5zl)
    Z momentem gdy Twoje konto bankowe znajdzie się na 1 pozycji przez
    kolejne kilka dni, to będzie Twój czas na to by zbierać pieniądze! Przez
    serię 30 dni, te pieniądze będą wysyłane przez kilka tysięcy ludzi tak
    jak Ty to zrobiłeś! Sam, więc widzisz, że cały ten program ma sens. Ma
    sens, jeśli tylko będziesz postępować według wskazówek, które
    przeczytałeś wyżej.
    Powodzenia, PROSZĘ, nawet jeśli się nie zdecydowałeś się jeszcze, nie
    wyrzucaj tego maila. Przeczytaj go jeszcze raz. Przemyśl wszystko i
    przeczytaj po raz 3. To jest twoja jedyna taka okazja. Nie stracisz nic
    poza 5 złotymi i trochę wolnego czasu. a zarobić możesz naprawdę sporo.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia!
    @dopiska!
    Ten mail nie jest ofertą handlową wobec przepisów prawa!,
    nie traktuj go też proszę jako spamâ ;piątka to niedużo, więc warto

  • 2. Data: 2006-11-13 21:22:28
    Temat: Re: Piramidkowy naciągacz.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ktos" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Co do zasady stanowi to oszustwo.

  • 3. Data: 2006-11-13 21:28:17
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > prawne a nie dziecinady typu dopisywanie adresu jego kompa do RBL. Poniżej

    ciach

    Ale to nie jest typowa piramida, raczej zabawa dla naiwnych. W piramidach
    finansowych o coś innego chodziło chyba ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2006-11-14 07:59:13
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    użytkownik *ktos* napisał(a):

    > Witam.
    > Jakiś łoś przysłał mi dziś spam w którym naciąga do klasycznej
    > "piramidki".

    Dziwne, że dopiero teraz to ścierwo dostałeś

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-11-14 10:35:20
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Dziwne, że dopiero teraz to ścierwo dostałeś

    A może własnie jego post jest ładnie zaowalowanym spamem ? ;)

  • 6. Data: 2006-11-14 14:27:59
    Od: "gg" <d...@d...d.>

> [...]
    > Sam/a się przekonasz. Ten mail zarobi dla Ciebie 15000 tysięcy złotych.
    > Kasując go wyrzucasz 15000 tysięcy złotych. Jeśli nie masz teraz 5 minut

    15000 tys złotych = 15mln.
    Ale chodzi o 15 tys zł czy 15 mln zł? bo to pewna różnica...

    Dostałem podobnego maila wiele razy i nic nikomu nie przybyło na koncie,
    pewnie dlatego że od razu go kasowałem. Straciłem pewnie przez to
    kilakaset mln zł.
    ;)

    --
    pozdr
    P.

  • 7. Data: 2006-11-14 17:53:49
    Od: "ktos" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Co do zasady stanowi to oszustwo.

    Jest to ścigane z urzędu? I czy jest realna szansa na wszczęcie postępowania
    czy od razu będzie umorzone ze względu na niską szkodliwość?
    Ostatnio wyjątkowo wQ*** mnie spamerzy i zastanawiam się czy takiego
    delikwenta dałoby się dla przykładu i innym ku przestrodze postawić przed
    sądem, choćby grodzkim.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-14 17:55:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ktos" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ostatnio wyjątkowo wQ*** mnie spamerzy i zastanawiam się czy takiego
    > delikwenta dałoby się dla przykładu i innym ku przestrodze postawić przed

    Jest to ścigane z urzędu. czy nie zostanie umorzone, to nie wiem. Ale po
    zażaleniu na umorzenie powinno być już z góry.

  • 9. Data: 2006-11-14 17:59:36
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gg <d...@d...d.> napisał(a):

    > 15000 tys złotych = 15mln.
    > Ale chodzi o 15 tys zł czy 15 mln zł? bo to pewna różnica...

    Hehe, to może tak zainwestować 5 zyli a potem wysłać gostkowi wezwanie do
    zapłaty na 15000000PLN - bo tyle obiecał w ofercie której nie dotrzymał ;)

  • 10. Data: 2006-11-14 18:16:21
    Od: "ktos" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A czy można podać do publicznej wiadomości (np. na stronie internetowej) wyrok
    lub sam fakt wszczęcia przeciwko komuś postępowania? Oczywiście nie podając
    danych osobowych, tylko pisząc np. że "w sądzie rejonowym w miejscowości X
    trwa proces przeciwko internaucie oskarżonemu o spamowanie i oszustwo
    polegające na nakłanianiu do "piramidki"". Bo jak dla mnie sens ścigania
    takiego oszusta za 5zł ;) jest tylko wtedy gdyby sprawę upublicznić, tak żeby
    następni gówniarze zastanowili się zanim zaczną zaśmiecać innym skrzynki
    e-mailowe.

    pozdrawiam