  • 1. Data: 2004-12-21 11:15:23
    Temat: PRAWO AUTORSKIE
    Od: "Grzesiek Sienkiewicz" <g...@i...pl>

    Chciałbym wiedzieć, czyjej zgody potrzebuję i czy w ogóle potrzebuję czyjejś
    zgody na zamieszczenie zdjęć obiektów, w realizacji których uczestniczyła
    firma, w której pracuję?? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-21 12:41:21
    Temat: Re: PRAWO AUTORSKIE
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-21 12:15 :

    >Chciałbym wiedzieć, czyjej zgody potrzebuję i czy w ogóle potrzebuję czyjejś
    >zgody na zamieszczenie zdjęć obiektów, w realizacji których uczestniczyła
    >firma, w której pracuję?? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    A co to są za "obiekty"? Jeżeli są dziełem w rozumieniu ustawy o prawie
    autorskim, to trzeba uzyskać zgodę twórcy, a niewykluczone, że i
    właściciela (por. art 32 i 33 ustawy o prawie autorskim).
    w.

  • 3. Data: 2004-12-21 13:23:35
    Od: "Grzesiek Sienkiewicz" <g...@i...pl>

    Są to głównie obiekty użyteczności publicznej, np.:centra handlowo-usługowe,
    hotele, biurowce, itp.
    Czy to znaczy, że muszę mieć zgodę "twórcy" oraz właściela na zamieszczanie
    tego typu zdjęć na stronie internetowej frmy, w materiałach reklamowych,
    itd.??

    Użytkownik "Grzesiek Sienkiewicz" <g...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:cq90bt$hf7$1@news.onet.pl...

  • 4. Data: 2004-12-21 13:36:20
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-21 14:23 :

> [...]
    >tego typu zdjęć na stronie internetowej frmy, w materiałach reklamowych,

    Moim zdaniem, tak.
    w.

  • 5. Data: 2004-12-21 13:41:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Moim zdaniem, tak.

    A niby dlaczego?
    Autor postu ta o zgodę fotografa , tylko o zgodę budowniczego i
    właściciela budynku

  • 6. Data: 2004-12-21 14:12:12
    Od: Maciek Ostaszewski <m...@...pl>

    Grzesiek Sienkiewicz wrote:
> [...]
    > tego typu zdjęć na stronie internetowej frmy, w materiałach reklamowych,

    Nie musisz, chyba ze SARP jednak doprowadzi do zmiany prawa autorskiego:))

    maciek

  • 7. Data: 2004-12-21 15:10:12
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-21 14:41 :

    >A niby dlaczego?

    Dlatego, że utwory architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i
    urbanistyczne są przedmiotem prawa autorskiego.

    >Autor postu ta o zgodę fotografa , tylko o zgodę budowniczego i
    >właściciela budynku

    Tego zdania nie rozumiem.
    w.

  • 8. Data: 2004-12-21 21:09:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego, że utwory architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i
    > urbanistyczne są przedmiotem prawa autorskiego.

    No pewnie. I nie można bez zgody autora zrobić plagiatu i postawić takiego
    samego budynku. Ale nie fotografować. Tym bardziej, ze z kolei budowniczy
    też w pewnym stopniu jest współautorem tego dzieła.

  • 9. Data: 2004-12-21 21:09:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzesiek Sienkiewicz" <g...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:cq90bt$hf7$1@news.onet.pl...

    Moim zdaniem zdjęcia możesz spokojnie zamieszczać.

  • 10. Data: 2004-12-21 22:25:40
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-12-21 22:09 :

> [...]
    >samego budynku. Ale nie fotografować. Tym bardziej, ze z kolei budowniczy
    >też w pewnym stopniu jest współautorem tego dzieła.

    Hm, masz rację.
    Natomiast prawdopodobnie Autor Wątku nie ma autorskich praw majątkowych
    do tego budynku, bo pewnie go budował w ramach stosunku pracy.
    w.