  • 1. Data: 2004-12-21 11:37:22
    Temat: oszust na Allegro - jak zgłosić na policję
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    Witam.

    Zostałem oszukany przez pewnego osobnika z dorobkiem około 150 komentarzy
    (był wiarygodny), po wpłacie kwoty 96 + 7 zł przesyłka, nie dostałem
    przedmiotu, który wygrałem.
    Od 10 listopada koleś przeciąga wszystko, pisze że zwróci kasę za kilka dni
    i tak w kółko, nawet pisał że jest za granicą. Telefonów nie odbiera, czasem
    wyśle jakiegoś e-maila.

    W tym momencie jestem wkurzony i mimo małej kwoty zgłaszam to na policję -
    nie mam zamiaru dawać komuś stówki za free.
    Co musze zabrać ze sobą na komendę żeby w miarę bezproblemowo załatwić tą
    sprawę (zgłosić zawiadomieni eo popełnieniu przestępstwa), jak to się
    załatwia ?

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2004-12-21 12:13:06
    Temat: Re: oszust na Allegro - jak zgłosić na policję
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Adrian napisał(a):
    > Co musze zabrać ze sobą na komendę żeby w miarę bezproblemowo załatwić tą
    > sprawę (zgłosić zawiadomieni eo popełnieniu przestępstwa), jak to się
    > załatwia ?

    Poczytaj archiwum alt.pl.allegro. W ostatnich dniach był bardzo ładny
    wzór takowego zawiadomienia. Będziesz miał wszystko co potrzebujesz.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-12-21 17:13:56
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Poczytaj archiwum alt.pl.allegro. W ostatnich dniach był bardzo ładny wzór
    > takowego zawiadomienia. Będziesz miał wszystko co potrzebujesz.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Czarek Gorzeński
    > apeluję: nie zgłaszaj wyłudzenia ani kradzieży, bo się sprawą nie zajmą
    > (17 zł to znikoma szkodliwość), tylko zgłoś OSZUSTWO (w przypadku tego
    > przestępstwa nie ma pojęcia znikomej szkodliwości i od razu zostanie
    > wszczęte śledztwo)

    jutro wysyłam poleconym - poniżej całość <bez danych osobowych> może komuś
    się przyda

    Tychy dn. 20.12.2004

    <dane osobowe>

    Prokuratura Rejonowa Gdańsk
    ul. Nowe Ogrody 30
    80-803 Gdańsk

    Zawiadomienie
    o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu

    Niniejszym zawiadamiam o dokonaniu na moją szkodę oszustwa (art. 286 kk.)
    przez osobę podającego się za <dane osobowe>, i wnoszę o wszczęcie i
    przeprowadzenie w tej sprawie, na podstawie art. 303 kpk, postępowania
    przygotowawczego.

    Uzasadnienie

    14 grudnia 2004 roku za pośrednictwem internetowego serwisu aukcyjnego
    ?allegro? dokonałem transakcji zakupu kodu doładowującego kartę
    telefoniczną (dowód zał. nr 1,2). Dzień później otrzymałem pocztą
    elektroniczną wiadomość o sprzedającego z danymi adresowymi oraz numerem
    konta do wykonania przelewu w celu finalizacji transakcji (dowód zał. nr
    3). Zgodnie z umową dokonałem przelewu na wskazane konto bankowe (dowód
    zał. nr 4) i oczekiwałem na otrzymanie kodu doładowującego. Wielokrotne
    próby kontaktu za pośrednictwem internetu oraz telefonicznie zawiodły a po
    sprawdzeniu wiarygodności za pośrednictwem serwisu allegro okazało się, że
    ta osoba zdążyła w ten krótki czas oszukać kilkadziesiąt osób!!! (załącznik
    nr 5)

    Mając na uwadze, że przytoczone przeze mnie okoliczności dowodzą
    popełnienia na moją szkodę przestępstwa, wnoszę o przeprowadzenie w tej
    sprawie postępowania przygotowawczego celem ustalenia i ukarania jego
    sprawców.

    Zdając sobie sprawę z charakteru sprawy (umowa i kontakt za pośrednictwem
    internetu) załączam pełen adres korespondencyjny serwisu aukcyjnego allegro
    oraz w załączniku (nr 6) informację od TP S.A. o możliwości współpracy z
    organami ścigania w celu lokalizacji osób podejrzanych o przestępstwo.

    Adres do korespondencji:
    QXL Poland Sp. z o. o.
    ul. Marcelińska 90
    60-324 Poznań
    fax +48 61 8602801
    Mam nadzieję, że pomimo stosunkowo niskiej kwoty oszustwa (17zł)
    prokuratura weźmie pod uwagę dużą ilość osób padających ofiarą takich
    praktyk i podejmie działania zmierzające do ukarania sprawców tych
    dokuczliwych przestępstw.
    W szczególności zainteresuje się właścicielem konta bankowego który
    najprawdopodobniej będzie inny niż wskazany na przelewie a pomimo tego że
    otrzymywał ogromną ilość przelewów nienależnych mu, nie poinformował o tym
    zdarzeniu banku -pomimo, że miał taki obowiązek zgodnie z prawem bankowym i
    regulaminem prowadzenia rachunku bankowego.

    Z poważaniem

    ___
    Zał. 1. Oferta sprzedaży telekodu za pośrednictwem aukcji 37266139
    Zał. 2. Potwierdzenie zakupu telekodu w aukcji 37266139
    Zał. 3. Pełny e-mail otrzymany od sprzedającego z danymi do przelewu
    Zał. 4. Bankowy dowód zapłaty za towar
    Zał. 5. Wykaz oszukanych osób przez osobę podającą się za <dane osobowe>
    Zał. 6. Informacja od TP S.A. w zakresie pomocy organom ścigania.

    _________________________

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-12-21 17:19:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    cosmo wrote:
> [...]

    nie chodzi o znikomą szkodliwość społeczną (bo ta może być przy każdym
    przestępstwie - bez teoretycznych rozważań proszę ;) ), tylko o podział
    na wykroczenia i przestępstwa, który ma miejsce w zależności od wartości
    w przypadku kradzieży, a nie istnieje w przypadku oszustwa

    KG

  • 5. Data: 2004-12-21 18:08:34
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    OK, czyli nazwe to OSZUSTWO.

    rzeczywiście jest fajna grupa alt.pl.allegro - dużo można się dowiedzieć
    dzięki za wzór pisma

    Pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2004-12-21 19:15:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > rzeczywiście jest fajna grupa alt.pl.allegro - dużo można się dowiedzieć
    > dzięki za wzór pisma

    to jest grupa konfidentow. Procz wzoru pisma nic ciekawego sie tam nie
    dowiesz.

    P.

  • 7. Data: 2004-12-21 20:06:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2004 18:13:56 +0100, cosmo naskrobał(a):

    zacytowałeś mnie nieprecyzyjnie z czyjąś wypowiedzią która nie należała do
    mnie - wiec to niniejszym prostuje :P

    btw: dzisaj poszedł polecony do prokuratury.

  • 8. Data: 2004-12-21 22:16:04
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > to jest grupa konfidentow. Procz wzoru pisma nic ciekawego sie tam nie
    > dowiesz.

    A ty co? Oszust? Zlodziej? Handlarz piratami/podrobkami? Kolekcjoner
    komentarzy?

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 9. Data: 2004-12-22 11:04:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A ty co? Oszust? Zlodziej? Handlarz piratami/podrobkami? Kolekcjoner
    > komentarzy?

    absolutni nic z tych rzeczy, ale lecza mnie ludzie ktorzy
    dzien zaczynaja od przegladania aukcji wcelu szukania osob
    do ktorych mozna by sie przypierdzielic.
    bardzo czesto (wystarczy tydziedn czasu poczytac grupe)
    zglaszaja do adminow czy pieperza na grupie o aukcjach ktoee sa w 100
    procent legalne. rzygac mi sie hce jak to widze.

    Rozumiem ze staly bywalec grupy tak?

    P.

  • 10. Data: 2004-12-22 16:16:13
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zglaszaja do adminow czy pieperza na grupie o aukcjach ktoee sa w 100
    > procent legalne. rzygac mi sie hce jak to widze.

    Tak. Z doswiadczenia wiem, ze wszyscy (nie pamietam wyjatku) osobnicy
    rzucajacy haslami "konfidencji i t.p. maja cos za uszami.
    Poza tym owe " w 100% legalne aukcje" takie sie tylko wydaja Tobie.