  • 1. Data: 2004-12-21 10:55:41
    Temat: przedawnienie
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Moj tata otrzymal z zakladu uslug komunalnych wezwanie przedprocesowe o
    zaplacenie za wywoz smieci z posesji za 2001 rok, jest pewien ze to
    zaplacil, szuka faktury, niestety takie rzeczy sie zdarzaja w tym
    wieku:(. Kwota do zaplacenia to 200 zl plus odsetki. Wydaje mi sie , ze
    obojetnie czy znajdzie to pokwitowanie czy nie zaklad uslug komunalnych
    nie moze mu nic zrobic bo minelo trzy lata znaczy na moja wiedze powinno
    byc to juz przedawnione, Zal mi staruszka tym bardziej na swieta bo
    kwota dla niego 200 zl jest duza. Czy mam racje ? czy takie rzeczy
    przedawniaja sie po trzech latach
    Dziekuje
    Ania

  • 2. Data: 2004-12-21 11:09:15
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: "Bartek Jablonski" <b...@c...pl>

    Uzytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > byc to juz przedawnione, Zal mi staruszka tym bardziej na swieta bo
    > kwota dla niego 200 zl jest duza. Czy mam racje ? czy takie rzeczy

    Tak. Ale czy minal okres 3 lat? Jezeli to byl okres grudnia 2001? Wezwanie
    do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone. Jezeli minal okres 3
    lat, zaklad komunalny nie ma prawa egzekwowania wierzytelnosci.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 3. Data: 2004-12-21 11:12:20
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Tak. Ale czy minal okres 3 lat? Jezeli to byl okres grudnia 2001? Wezwanie
    > do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone. Jezeli minal okres 3
    > lat, zaklad komunalny nie ma prawa egzekwowania wierzytelnosci.

    Hmmm... A na jakiej podstawie sądzisz, że samo wysłanie wezwania do zapłaty
    przerywa bieg przedawnienia? Czy mają tu zastosowanie jakieś inne przepisy niż
    poniższe?:

    kodeks cywilny:
    Art. 123
    § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:

    1) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed sądem
    polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub ustalenia albo
    zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;

    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie
    przysługuje.
    ********************

    W tym przypadku nie zachodzi ani sytuacja opisana w ust. 1, ani tym bardziej
    uznanie roszczenia, opisane w ust. 2.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2004-12-21 11:37:00
    Od: "Bartek Jabłoński" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zapłaty
    > przerywa bieg przedawnienia? Czy mają tu zastosowanie jakieś inne przepisy

    Masz rację. Fumfol pisał o wezwaniu przedprocesowym, czyli nie było jeszcze
    czynności przed sądem?
    To dziwne bo takie przedsiębiorstwa dobrze monitoruja takie rzeczy i nie
    mogą sobie pozwolić na żadne przedawnienia.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 5. Data: 2004-12-21 14:54:15
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-21 12:09 Bartek Jablonski said the following:
    [...]

    > Tak. Ale czy minal okres 3 lat? Jezeli to byl okres grudnia 2001? Wezwanie
    > do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone. Jezeli minal okres 3
    > lat, zaklad komunalny nie ma prawa egzekwowania wierzytelnosci.

    Z innnej beczki. Czy tgo nie jest zlecenie/sprzedaż, gdzie przedawnienie
    jest po _2_ latach .

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 6. Data: 2004-12-21 16:30:43
    Od: "Bartek Jabłoński" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > [...]
    Wezwanie

    > Z innnej beczki. Czy tgo nie jest zlecenie/sprzedaż, gdzie przedawnienie

    Z tego co wiem - działalność gospodarcza i świadczenia okresowa -
    przedawnienie 3 lata.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 7. Data: 2004-12-21 17:03:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Bartek Jabłoński wrote:
    > Z tego co wiem - działalność gospodarcza i świadczenia okresowa -
    > przedawnienie 3 lata.

    chyba upierałbym się przy 2 latach ze zlecenia (świadczenia usług)...

    KG

  • 8. Data: 2004-12-21 19:05:16
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Bartek Jablonski napisał(a):

    > Tak. Ale czy minal okres 3 lat? Jezeli to byl okres grudnia 2001? Wezwanie
    > do zaplaty powoduje za przedawnienie jest wzruszone. Jezeli minal okres 3
    > lat, zaklad komunalny nie ma prawa egzekwowania wierzytelnosci.

    tylu bzdur w jednym zdaniu to dawno nie czytałem.

    Jesteś lepszy niż komisja śledcza.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 9. Data: 2004-12-22 12:13:50
    Od: "Bartek Jabłoński" <b...@c...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://bdp.e-wro.com
    > GG: 4494911
    > A w adresie e-mail jest zbyt wiele kropek ;)

    Dzieki. A konkretnie do czego mozesz sie przyczepic? Jestem w stanie obronic
    kazde moje twierdzenie powolujac sie na przepisy.

  • 10. Data: 2004-12-22 12:55:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-22 13:13 Bartek Jabłoński said the following:
    [...\

    > Dzieki. A konkretnie do czego mozesz sie przyczepic? Jestem w stanie obronic
    > kazde moje twierdzenie powolujac sie na przepisy.

    Go on. Czekam z niecierpliwością..

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl