  • 1. Data: 2004-07-26 14:45:55
    Temat: Oskarżenie z art o przeciwdziałaniu narkomanii
    Od: "Krzysztof Kowalczuk" <t...@g...pl>

    Oskarżenie z art 48 ust 3 ustawa z dnia 24 kwietnia 1997 o przeciwdziałaniu
    narkomanii na podstawie art 24 & 1,31,32 i 469 kpk. Sprawa podlega
    rozpoznaniu.

    W mieszkaniu znaleziono 11 g sody oczyszczonej z apteki, 3 g grzybów.

    Problem w tym że ta soda oczyszczona została opisana przez laborantów jako:
    "niejednoznaczny wynik w kierunku amfetaminy (...) śladowe ilości amfy i
    detokstrozy"

    Co z tym zrobić? To nie była amfetamina. Co to znaczy: "niejednoznaczny
    wynik w kierunku amfetaminy (...) śladowe ilości amfy i detokstrozy"?

    Jak się bronić przed takim oskarżeniem? Jak udowodnić, że to była soda? Czy
    jest jakaś metoda, której można zażądać w celu otrzymania jednoznacznych,
    pewnych wyników? Jak podważyć te, przeprowadzone?

  • 2. Data: 2004-07-26 17:27:41
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    laborantów jako:
    > "niejednoznaczny wynik w kierunku amfetaminy (...) śladowe ilości

    Czy sporządzono w sprawie opinię biegłego?
    Bo jeśli tak, to mam wrażenie że niezbyt dokładnie przytaczasz treść
    wniosków biegłego. Szczególnie slabo mnie przekonałeś że biegły
    pisze "amfa" ;)
    A poważniej - można podważać cytowany dowód jako niejednoznaczną
    i niewystarczającą by przypisać posiadanie środków odurzających lub
    psychotropowych. Może rozważyć wniosek o uzupełnienie opinii
    biegłego lub w ostateczności o powołanie innego biegłego

    > Co to znaczy: "niejednoznaczny
    > wynik w kierunku amfetaminy (...) śladowe ilości amfy i
    detokstrozy"?

    Wygląda jakby opinia taka nie wystarczała do uznania że substancja
    badana to śrdek odurzający lub psychotropowy, ale może coś jeszcze
    jest w tej opinii co pominąłeś? Jakie są wnioski opinii?

    Co do "detokstrozy" to takiej nazwy nie znalazłem na liście środków
    odurzających i psychotropowych

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-26 19:21:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalczuk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    Przesłuchać biegłego robiącego badania, czy w trakcie badania zabezpieczonej
    próbki, metoda którą używana mogła dać taki wynik w odniesieniu do sody.
    Nawet powołać dodatkowego biegłego. Innego pomysłu nie mam.