  • 1. Data: 2004-07-26 14:48:57
    Temat: Czy radiowóz może przekroczyć dozwoloną prędkość ?
    Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl>

    Witam
    Mam pytanko jak w temacie, dodam tylko iż miało to miejsce w terenie
    zabudowanym i przycinał około 100km/h bez włączonej syreny.
    Robert K
    a...@o...pl

  • 2. Data: 2004-07-26 15:03:11
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Krasuski wyskrobał(a):
    > Witam
    > Mam pytanko jak w temacie, dodam tylko iż miało to miejsce w terenie
    > zabudowanym i przycinał około 100km/h bez włączonej syreny.

    Teoretycznie nie może, bo samochody uprzywilejowane bez włączonego sygnału
    dźwiękowego i świetlnego obowiązują przepisy ruchu drogowego jak każdy inny
    pojazd, ale praktycznie to kto im co zrobi? :)

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-07-26 16:14:59
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Robert Krasuski napisał:
    > Witam
    > Mam pytanko jak w temacie, dodam tylko iż miało to miejsce w terenie
    > zabudowanym i przycinał około 100km/h bez włączonej syreny.

    Wydaje mi się, że jeśli nie jest to zdezelowany maksymalnie polonez,
    to istnieje prawdopodobieństwo, że z wyłączonymi kogutami jest on w
    stanie rozwinąć opisywaną przez Ciebie prędkość.

    Byłem świadkiem przejazdu radiowozu w obszarze zabudowanym, z
    prędkością około 175 km/h ... Początkowo gonił mnie bez sygnałów, a
    następnie z sygnałami ... z prędkością zasadniczo nic się nie zmieniło
    po włączeniu lampek i wyjki, ale to był jakiś VW ... nie pamiętam
    dokładnie modelu bo nie zbliżył się na odpowiednią odległość ...

    Mam nadzieję, że pomogłem
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 4. Data: 2004-07-26 17:01:10
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > ale praktycznie to kto im co zrobi? :)

    winni sami sobie wystawic mandat ;)

    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-07-26 17:16:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    inny
    > pojazd, ale praktycznie to kto im co zrobi? :)

    Praktyka jest taka, że często się nie włącza tych sygnałów, jak nie trzeba.
    Wiem, że to zła praktyka, ale te sygnały tak wyją, że głowa boli. Kilka
    kilometrów, to nie ma sprawy, ale jak czasem przyjdzie przejechać
    kilkadziesiąt?

  • 6. Data: 2004-07-26 17:18:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ce3aoh$jdh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Staszku, odnoszę wrażenie, z3e pytającemu nie tyle chodziło o to, czy to
    możliwe z technicznego punktu widzenia, a bardziej chodziło o to, że w sumie
    popełniają wówczas wykroczenie. Co prawda pewnie by ich uniewinniono
    powołując się stan wyższej koniec, ale to inna bajka.

  • 7. Data: 2004-07-26 17:47:17
    Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl>

    > Mam nadzieję, że pomogłem

    Ja również
    Dzięki

    --
    Robert K
    a...@o...pl

  • 8. Data: 2004-07-26 20:48:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    Dysponent pouczy kierowcę, że zrobił niewłaściwie. Choć z drugiej strony jak
    miał stwierdzić, ile jechali?

  • 9. Data: 2004-07-26 23:10:11
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Wiem, że to zła praktyka, ale te sygnały tak wyją, że głowa boli. Kilka
    > kilometrów, to nie ma sprawy, ale jak czasem przyjdzie przejechać
    > kilkadziesiąt?

    Szanowny panie. Chrzanienie o bólu głowy jest całkowicie nie na miejscu. Jakby
    iść tym tokiem rozumowania to orkiestra w filharmonii też może nie grać bo to
    szkodliwe dla słuchu. Ciekawe jakby brzmiała pana odpowiedz na temat " kupiłem
    bilet do filharmonii. Ale orkiestra nie grała. Czy mam prawo rządać zwrotu
    pieniędzy za bilet." Też by pan napisał że tam gdzie grają jest tak głośno że
    głowa boli. Nie zostaje się policjantem z łapanki. To wolny wybór każdego kto
    tam pracuje. A jeśli niedogodnością ma być jazda na sygnale to można się
    zwolnić z roboty i poszukać mniej hałaśliwej. Tomek

  • 10. Data: 2004-07-27 08:00:28
    Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl>

    > Dysponent pouczy kierowcę, że zrobił niewłaściwie. Choć z drugiej strony
    jak
    > miał stwierdzić, ile jechali?

    Jeżeli z miejsca A wyjeżdża pojazd A z prędkością 50km/h, 20s później
    wyjeżdża z tegoż miejsca pojazd B, to z jaką prędkością poruszał się pojazd
    B, jeżeli do miejsca B dojechali jednocześnie, a odległość od A do B wynosi
    600m
    --
    Robert K
    a...@o...pl