  • 1. Data: 2002-04-26 12:37:33
    Temat: Odwolanie od orzeczenia komisji lekarskiej
    Od: "Krzysztof Jakubik" <k...@c...pl>

    Witam!

    Male pytanko - czy w 14 dni czasu na odwolanie od orzeczenia komisji
    lekarskiej wliczaja sie takze dni wolne od pracy czy jest to 14 dni
    roboczych?
    Jeszcze jedno - co znaczy "za posrednictwem Powiatowej Komisji Lekarskiej w
    XXX"? Czy mam zlozyc odwolanie na rece wspomnianej komisji, ale zatytulowane
    do Wojewodzkiej Komisji?

    Pozdrawiam

    KJ

  • 2. Data: 2002-04-26 13:58:32
    Temat: Re: Odwolanie od orzeczenia komisji lekarskiej
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Czternaście dni oznacza czternaście dni (z wyjątkiem, który opiszę). Dla
    przykładu: jeżeli otrzymałeś decyzję np. 2 kwietnia (ten dzień nie liczy się
    do terminu) to ostatnim dniem do wniesienia odwołania jest dzień 16
    kwietnia. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ostatni dzień upływa w dniu wolnym od
    pracy, wtenczas ostatnim dniem jest pierwszy dzień roboczy. Do powyższego
    przykładu: gdyby 16 kwietnia przypadałoby w sobotę lub niedzielę, albo inny
    dzień wolny, to twoim ostatnim dniem byłby najbliższy roboczy, np.
    poniedziałek.
    Odwołanie wnosi się do Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej za pośrednictwem
    Powiatowej Komisji Lekarskiej. Ten zapis miałeś w orzeczeniu komisji
    powiatowej.
    ______
    Jupaw

    Użytkownik "Krzysztof Jakubik" <k...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:aabhmf$jme$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-04-26 14:12:55
    Od: "Szymon Kobyłt" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Witam!
    >
    > Male pytanko - czy w 14 dni czasu na odwolanie od orzeczenia komisji
    > lekarskiej wliczaja sie takze dni wolne od pracy czy jest to 14 dni
    roboczych?

    Termin 14 dni do odwołania upływa po upływie 14 dnia licząc od dnia
    następującego po dniu od którego termin się liczy ( w Twoim przypadku było to
    zapewne doręczenie orzeczenia). Art.115 kodeksu cywilnego stanowi
    "Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego".

    Jeszcze jedno - co znaczy "za posrednictwem Powiatowej Komisji Lekarskiej w
    > XXX"? Czy mam zlozyc odwolanie na rece wspomnianej komisji, ale zatytulowane
    > do Wojewodzkiej Komisji?

    na pismie odwoławczym należy napisać "do Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej w
    YYY za pośrednictwem Powiatowej Komisji Lekarskiej w XXX". Powiatowa komsija
    bada odwołanie od strony formalnej (czy jest adres, podanie o jakie
    orzeczenie chodzi itd.) i przesyła odwołanie do wojewódzkiej Komisji

    > Pozdrawiam
    >
    > KJ

    Ja również:-))

  • 4. Data: 2002-04-26 16:34:17
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Nieśmiało zwracam uwagę, że w poruszanej sprawie ma zastosowanie Kodeks
    postępowania administwacyjnego, a nie Kodeks Cywilny, chociaż terminy są tak
    samo liczone.
    ______
    Jupraw

    Użytkownik "Szymon Kobyłt" <m...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aabn97$c46$1@news.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2002-04-26 16:46:27
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedno - organ I instancji nie bada tylko to co napisałeś. Może swoją
    decyzję zmienić. Patrz fragment z Kpa

    Art. 132. § 1. Jeżeli odwołanie wniosły wszystkie strony, a organ
    administracji publicznej, który wydał decyzję, uzna, że to odwołanie
    zasługuje w całości na uwzględnienie, może wydać nową decyzję, w której
    uchyli lub zmieni zaskarżoną decyzję.

    § 2. Przepis § 1 stosuje się także w przypadku, gdy odwołanie wniosła jedna
    ze stron, a pozostałe strony wyraziły zgodę na uchylenie lub zmianę decyzji
    zgodnie z żądaniem odwołania.

    § 3. Od nowej decyzji służy stronom odwołanie.

    Art. 133. Organ administracji publicznej, który wydał decyzję, obowiązany
    jest przesłać odwołanie wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu w
    terminie siedmiu dni od dnia, w którym otrzymał odwołanie, jeżeli w tym
    terminie nie wydał nowej decyzji w myśl art. 132.

    ______