  • 1. Data: 2002-04-26 11:15:39
    Temat: Co za to grozi?
    Od: "Piter Cz." <i...@k...gliwice.pl>

    Cześć Wszystkim!
    Potrzebuje szybkiej i dobrej rady,od jakiegoś prawnika.
    Mam kumpla,którego zatrzymała policja o godz.2:00 w nocy,wylegitymowali
    go,dokonali rewizji samochodu i znależli lewarek i 2 klucze do kół.tedy
    wyleciała jakaś kobieta z bloku obok i zaczęła go oskarżać,że kradnie koła.A
    on tylko siedziałw samochodzie i czekał na kumpla, który wracał z
    dyskoteki.Policja zarekwirowała narzędzia i sprawa trafiła do prokuratury.
    Teraz najwarzniejsze :
    Czy próba usiłowania kradzieży jest równoznaczna z kradzieżą prosze o szybką
    odpowiedź i jakie mogą być tego konsekwencje?
    DZIĘKI!!!

    ---------------
    Piter
    i...@k...gliwice.pl

    Piter
    i...@k...gliwice.pl

  • 2. Data: 2002-04-26 11:46:05
    Temat: Re: Co za to grozi?
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy próba usiłowania kradzieży jest równoznaczna z kradzieżą prosze o szybką
    > odpowiedź i jakie mogą być tego konsekwencje?

    Za mało szczegółów, aby podjąć się oceny sprawy.
    Z kodeksu karnego:
    Art. 13. § 1. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu
    zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które
    jednak nie następuje.
    § 2. Usiłowanie zachodzi także wtedy, gdy sprawca nie uświadamia sobie, że
    dokonanie jest niemożliwe ze względu na brak przedmiotu nadającego się do
    popełnienia na nim czynu zabronionego lub ze względu na użycie środka nie
    nadającego się do popełnienia czynu zabronionego.

    Art. 14. § 1. Sąd wymierza karę za usiłowanie w granicach zagrożenia
    przewidzianego dla danego przestępstwa.
    § 2. W wypadku określonym w art. 13 § 2 sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.

    Art. 15. § 1. Nie podlega karze za usiłowanie, kto dobrowolnie odstąpił od
    dokonania lub zapobiegł skutkowi stanowiącemu znamię czynu zabronionego.
    § 2. Sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary w stosunku do sprawcy,
    który dobrowolnie starał się zapobiec skutkowi stanowiącemu znamię czynu
    zabronionego.

    Art. 16. § 1. Przygotowanie zachodzi tylko wtedy, gdy sprawca w celu
    popełnienia czynu zabronionego podejmuje czynności mające stworzyć warunki do
    przedsięwzięcia czynu zmierzającego bezpośrednio do jego dokonania, w
    szczególności w tymże celu wchodzi w porozumienie z inną osobą, uzyskuje lub
    przysposabia środki, zbiera informacje lub sporządza plan działania.
    § 2. Przygotowanie jest karalne tylko wtedy, gdy ustawa tak stanowi.

    Art. 17. § 1. Nie podlega karze za przygotowanie, kto dobrowolnie od niego
    odstąpił, w szczególności zniszczył przygotowane środki lub zapobiegł
    skorzystaniu z nich w przyszłości; w razie wejścia w porozumienie z inną osobą
    w celu popełnienia czynu zabronionego, nie podlega karze ten, kto nadto podjął
    istotne starania zmierzające do zapobieżenia dokonaniu.
    § 2. Nie podlega karze za przygotowanie osoba, do której stosuje się art. 15 §
    1.

    Pzdr

  • 3. Data: 2002-04-26 12:16:37
    Od: "AJA" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    szybką
    > odpowiedź i jakie mogą być tego konsekwencje?

    Brak info czy kolega siedzial we wlasnym samochodzie czy w cudzym .. czyli
    tym w ktry sie wlamywac jakoby mial ?

    AJA

  • 4. Data: 2002-04-27 00:01:25
    Od: "Kingurek" <K...@p...fm>

    wiec - oskarzony nie usilowal moim zdaniem gdzy bezposrednio nie zmierzal do
    dokonania takiego czynu i nie ma na to ewidentnych dowodow- zalezy tez co
    zezna swiadek i czy moze udowodnic ze twoj kolega jest rzeczywiscie ta osoba
    za ktora ona go podaje. a kara? taka jak za przestepstwo ktorego usilowal
    dokonac tzn w swietle art 278 ( kradziez) od 3 m-cy do lat 5