  • 1. Data: 2002-04-26 13:34:26
    Temat: [Delphi 3] - Programy freeware
    Od: "[ cyberdane.com ]" <c...@i...pl>

    WItam

    Jakis czas temu borland udostepnił delphi3 do celów niekomercyjnych.

    Czy w zwiazku z tym moge napisac program i rozdac go za darmo ?

    ps Moze ktos chce sprzedac komercyjny pakiet Delphi ?
    Ofert prosze na c...@q...pl

  • 2. Data: 2002-04-26 13:43:54
    Temat: Re: [Delphi 3] - Programy freeware
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    [ cyberdane.com ] napisał(a) w wiadomości: ...
    >WItam
    >
    >Jakis czas temu borland udostepnił delphi3 do celów niekomercyjnych.
    >
    >Czy w zwiazku z tym moge napisac program i rozdac go za darmo ?

    Tak to jest z D6PE z tego co pamietam to wszystkie inne Delphi byly
    dla celow edukacyjnych(edukacji wlasnej posiadacza plytki).

    miab

  • 3. Data: 2002-04-26 18:15:40
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Tak to jest z D6PE z tego co pamietam to wszystkie inne Delphi byly
    > dla celow edukacyjnych(edukacji wlasnej posiadacza plytki).

    Czyli z D6PE mozna zrobic freeware, a z D3 juz nie ? Gdzie sens, gdzie
    logika :-)
    Jest sens kompilowania na wyzszej wersji tylko po to by nikt sie nie
    czepial?
    Jak odroznic programy skompilowane pod poszczegolnymi wersjami ?

    Adam

  • 4. Data: 2002-04-26 18:55:13
    Od: "KLoSS" <k...@g...pl>

    CZeŚĆ

    > Czyli z D6PE mozna zrobic freeware, a z D3 juz nie ? Gdzie sens, gdzie
    > logika :-)
    > Jest sens kompilowania na wyzszej wersji tylko po to by nikt sie nie
    > czepial?
    W D3 była m.in. obsługa baz danych przez BDE + komponenty z tym związane
    w D6PE brak tego.

    KLoSS

  • 5. Data: 2002-04-26 20:29:04
    Od: "Sławomir Niedziela" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KLoSS" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > CZeŚĆ
    [...]
    > W D3 była m.in. obsługa baz danych przez BDE + komponenty z tym związane
    > w D6PE brak tego.

    To czubek góry lodowej. Nie ma browsera. W następnej wersji "dla maluczkich"
    wyrzucą debugger.

    Sławek

  • 6. Data: 2002-04-26 20:43:09
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Adam napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

    >Czyli z D6PE mozna zrobic freeware, a z D3 juz nie ? Gdzie sens, gdzie
    >logika :-)

    Borland dal cos za darmo na swoich warunkach i tyle.
    Nie podoba sie nie musisz uzywac. Nie rozumiem tego kapryszenia.
    Moze jeszcze tyleczek powinien Ci podetrzec.
    Zbolszewizowanie naszego spoleczenstwa przekracza
    moje wyobrazenia.

    >Jest sens kompilowania na wyzszej wersji tylko po to by nikt sie nie
    >czepial?
    >Jak odroznic programy skompilowane pod poszczegolnymi wersjami ?

    Da sie.

    miab

  • 7. Data: 2002-04-26 22:17:15
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "miab" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moze jeszcze tyleczek powinien Ci podetrzec.
    > Zbolszewizowanie naszego spoleczenstwa przekracza

    Kolego Miabie, z punktu widzenia ogolnego ma Pan racje w 100%.Nikt
    nikomu nie kaze korzystac z Delphi. natomiast polityka marketuingowa
    Biorlanda mnie szokuje. Jest to pasmo porazek, ktore sie w kocu tak
    skumuluja, ze nie chcial bym byc w skorze akcjonariusza. Gdybym byl kims
    w rodzaju prezesa w Borlandzie to bym wykopal na zbity ryj *caly* dzial
    marketingu w tej firmie. Na przyklad nie dolaczanie zrodel do Delphi
    Std/PE tudziez Kylixa OE uwazam za - po prostu - dramatyczny blad w
    polityce marketingowej. Za takie nieporozumienia w porzadnej firmie
    palci sie posada i przekwalifikowaniem na marketingowca od pieluszrek
    albo przekwalifikowaniem na zamiatacza ulic. I tyle. najwazniejsze zeby
    kazdy znalazl sie na swoim miejscu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 8. Data: 2002-04-27 19:07:27
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    O ile wiem produkty z rodziny Delphi nie są i nie były freeware. O
    możliwości użycia programu do różnych celów decyduje licencja. Jak było
    z D3 nie wiem, ale obecnie można D6 PE stosować tylko do celów
    edukacyjnych, tzn. nawet własnych kompilacji nie można użyć do celów
    zarobkowych,
    Olek

  • 9. Data: 2002-04-27 19:47:48
    Temat: Re: [Delphi 3] - Programy freeware [OT]
    Od: "tzs" <t...@g...pl>

> [...]
    > Biorlanda mnie szokuje. Jest to pasmo porazek, ktore sie w kocu tak
    > skumuluja, ze nie chcial bym byc w skorze akcjonariusza.

    No nie tylko... w naszej skórze też nie chcialbym byc...
    Bo w sumie produkt nierozwijany zaczyna powoli umierac, bo nie ma nowych
    userow a starzy zaczynaja wymierac ;)

    > marketingu w tej firmie. Na przyklad nie dolaczanie zrodel do Delphi
    > Std/PE tudziez Kylixa OE uwazam za - po prostu - dramatyczny blad w
    > polityce marketingowej.
    Popieram w calej rozciągłości... W sumie to nawet obciecie baz danych w
    D5Std mozna przezyc. (choc brak wersji D6Std to juz chyba przegiecie przez
    ktore Borland straci troche grosza...).
    To troche jak z zakazem sprowadzania uszkodzonych pojazdów z zachodu,
    tłumaczone to jest checia ozywienia polskiego przemyslu samochodowego... No
    coz. Jak ktos z ledwoscia moze uskladac na kilkuletnie auto (np. 10tys) to
    raczej wprowadzenie zakazu nie spowoduje ze kupi od razu chocby najtanszy
    nowy samochod, a nie kazdemu bank chce dac kredyt (nie mowiac o tym ze nie
    kazdego na niego stac). Zreszta inna sprawa w jakosci np. 10-o letniego
    samochodu niemieckiego (np.) i nowego koreanskiego... ehh... lepiej nie
    gadac...
    Tak samo z Borlandem... Brak licencji komercyjnej na D6Std (tj. odpowiednik
    PE) nie zmusi nikogo do zakupu kilka razy drozszego Pro, raczej zrezygnuja z
    zakupu wogóle... lub przejda do konkurencji.

    pozdrawiam
    Przemek O.

  • 10. Data: 2002-04-29 06:03:46
    Od: Wroclawski Qrczak <m...@q...kom.pl>

    znany(a) powszechnie wszystkim jako Olek Kwas zapragnał(a) napisac ten
    tekst:
> [...]
    > z D3 nie wiem, ale obecnie można D6 PE stosować tylko do celów
    > edukacyjnych, tzn. nawet własnych kompilacji nie można użyć do celów

    A tak przy okazji - jak mam traktować programy które są po polsku, a
    licencję mają wyłącznie po angielsku?
    Czy dozwolona jest w Polsce sprzedaż oprogramowania bez polskiej listy
    warunków udzielenia licencji? np. na stronie Borlanda jest do zassania
    wcześniej wymienione Delphi 6 PE. Na stronie
    http://www.borland.pl/delphi/delphi6personal.shtml jest link do
    licencji. Potwornie długa licencja jest po angielsku. Jeżeli nie znam
    angielskiego na tyle, żeby czyrać ze zrozumieniem dokumenty prawnicze,
    to muszę wierzyć na słowo, że nie łamię gdzieś jej zapisów...
    To normalne?

    --
    Pzdrw Marek 'Qrczak' Potocki (m...@q...kom.pl.wytnij)
    Przewodnik Sudecki klasy zerowej