    From: "Szymon Kobyłt" <m...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwolanie od orzeczenia komisji lekarskiej
    Date: Fri, 26 Apr 2002 14:12:55 +0000 (UTC)

    > Witam!
    >
    > Male pytanko - czy w 14 dni czasu na odwolanie od orzeczenia komisji
    > lekarskiej wliczaja sie takze dni wolne od pracy czy jest to 14 dni
    roboczych?

    Termin 14 dni do odwołania upływa po upływie 14 dnia licząc od dnia
    następującego po dniu od którego termin się liczy ( w Twoim przypadku było to
    zapewne doręczenie orzeczenia). Art.115 kodeksu cywilnego stanowi
    "Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego".

    Jeszcze jedno - co znaczy "za posrednictwem Powiatowej Komisji Lekarskiej w
    > XXX"? Czy mam zlozyc odwolanie na rece wspomnianej komisji, ale zatytulowane
    > do Wojewodzkiej Komisji?

    na pismie odwoławczym należy napisać "do Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej w
    YYY za pośrednictwem Powiatowej Komisji Lekarskiej w XXX". Powiatowa komsija
    bada odwołanie od strony formalnej (czy jest adres, podanie o jakie
    orzeczenie chodzi itd.) i przesyła odwołanie do wojewódzkiej Komisji

    > Pozdrawiam
    >
    > KJ

    Ja również:-))