  • 1. Data: 2004-09-28 20:27:13
    Temat: Sprawa cywilna oprócz odszkodowania.
    Od: "MAREK" <...@m...pl>

    Witam,

    Moje mieszkanie zostało zalane przez sąsiadkę - tak,że jego skutki są
    widoczne we wszystkich pokojach,kuchni,łazience, etc. Zamokły dywany, w
    ostatniej chwili uratowaem laptopa, komputer stacjonarny i inne wartościowe
    rzeczy. Jestm oczywiście ubezpieczony, protokol przez administację
    budynku,został już sporządzony. Czekam na wycenę przez ubezpieczyciela.

    Mam pytanie : czy oprócz odszkodowania z zakladu ubezpieczen, mogę podać
    kobietę do sądu o spowodowane straty? Zalanie nastąpio z jej ewidentnej
    winy - nie zakręcila wody, opuszczając mieszkanie.

    Chcialbym się powołać na : poniesione straty materialne ; wklad wlozony w
    remont mieszkania (wlasnoreczna praca,ktora moge chyba jakos wycenic) ; oraz
    na hipotetyczna sytuacje wiekszych strat,gdyby nie bylo mnie w domu (np.
    zniszczenie elektroniki, etc). Poza samym odszkodowaniem natury finansowej ,
    mam ochotę kobiete nauczyć rozumu , gdyż zalewa nas cyklicznie co roku, choc
    jest to pierwsze zalanie az tak brzemienne w skutkach. Aż boję się pomyśleć,
    co by było , gdyby nikogo z nas nie było w mieszkaniu. Straciłbym wiele
    rzeczy,ktore nie sa ubezpieczone.

    Co o tym sądzicie? Jakie są Wasze rady?

    MM

  • 2. Data: 2004-09-28 22:53:12
    Temat: Odp: Sprawa cywilna oprócz odszkodowania.
    Od: "NEW" <n...@w...pl>

    Użytkownik MAREK <...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:BOj6d.317079$v...@n...chello.at...
> [...]
    > kobietę do sądu o spowodowane straty? Zalanie nastąpio z jej ewidentnej
    > winy - nie zakręcila wody, opuszczając mieszkanie.

    Nie znam sie na tym, ale...
    Jesli masz ubezpiecznie na takie wypadki, to odszkodowanie od tej kobiety
    bedzie
    sciagal regresowo od tej kobiety zaklad ubezpieczen, gdy Tobie wyplaci
    odszkodowanie.

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2004-09-29 06:35:57
    Temat: Re: Sprawa cywilna oprócz odszkodowania.
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "MAREK" <...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie : czy oprócz odszkodowania z zakladu ubezpieczen, mogę podać
    > kobietę do sądu o spowodowane straty?
    tak, o zaplate za:
    1. straty nie pokryte polisa
    2. utrate znizki w skladce

    > Chcialbym się powołać na : poniesione straty materialne ; wklad wlozony w
    > remont mieszkania (wlasnoreczna praca,ktora moge chyba jakos wycenic);
    masz polise, to sobie kogos zatrudnij,
    polisa nie pokrywa, to komus zlec i zglos roszczenie z tytulu faktur,
    nie chcesz zlecac, to zlos roszczenie o przywrocenie stanu poprzedniego -
    niech sasiadka sama pomaluje sufit,

    > na hipotetyczna sytuacje wiekszych strat,gdyby nie bylo mnie w domu (np.
    > zniszczenie elektroniki, etc).
    ale nic sie nie stalo, wiec nie bardzo widze podstawe - to tak jak bys
    chcial odszkodowanie od kogos, kto niemalze spowodowal wypadek drogowy, ale
    ty wyhamowales, jednakze chcesz kase za naprawe pojazdu

> [...]
    pomyśleć,
    > co by było , gdyby nikogo z nas nie było w mieszkaniu. Straciłbym wiele
    powiedz jej, ze nastepnym razem pojdziesz do sadu karnego o umyslne
    niszczenie mienia (z oskarzenia prywatnego).

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-09-29 06:49:57
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

> [...]
    pomyśleć,
    > co by było , gdyby nikogo z nas nie było w mieszkaniu. Straciłbym wiele

    Nie łapię tego: piszesz że jesteś ubezpieczony, tzn. będziesz usuwał szkodę
    z własnego ubezpieczenia? a nie z oc mieszkania tej kobiety?
    Uzasadnienie do ewentualnego pozwu powinieneś ograniczyc do faktycznych
    strat, a nie hipotetycznych. Myślę, że pozew jest dobrym sposobem jeśli
    okaże się (czego Ci nie życzę) że po wycenie przez ubezpieczyciela kwota
    odszkodowania nie pozwoli Ci na odtworzenie stanu poprzedniego/odkupienie
    zniszczonych przedmiotów.
    Ja na Twoim miejscu rozważałbym pozew o odszkodowanie uzupełniające
    otrzymane z ubezpieczenia w kwocie pozwalającej na restytucję poprzedniego
    stanu.
    pzdr

  • 5. Data: 2004-09-29 13:21:35
    Od: "MAREK" <...@m...pl>

    Użytkownik "Wirde" <w...@n...hotmail.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MAREK" <...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Nie łapię tego: piszesz że jesteś ubezpieczony, tzn. będziesz usuwał
    > szkodę
    > z własnego ubezpieczenia? a nie z oc mieszkania tej kobiety?

    ja ma ubezpieczenie w PZU wykupione i rozumiem,że są obowiązani zwrócić mi
    koszty wg. dokonanej przez nich wyceny. Gdybym nie był ubezpieczony,to tylko
    sąd by mi pozostawał. Ona nie ma niestety ubezpieczonego mieszkania..

    MM

  • 6. Data: 2004-10-01 12:00:15
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    tylko
    > sąd by mi pozostawał. Ona nie ma niestety ubezpieczonego mieszkania

    PZU ją ścignie o kwotę wypłaconą tobie (roszczeniem regresowym).
    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-10-02 19:16:19
    Od: "Tomek Anonim" <t...@W...gazeta.pl>

    > PZU ją ścignie o kwotę wypłaconą tobie (roszczeniem regresowym).

    A niby z jakiej racji ???? Niczego z niej nie bedzie sciagac.

  • 8. Data: 2004-10-04 18:21:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, Tomek Anonim wrote:

    >+ > PZU ją ścignie o kwotę wypłaconą tobie (roszczeniem regresowym).
    >+
    >+ A niby z jakiej racji ???? Niczego z niej nie bedzie sciagac.

    Bo... ??
    Wypłacą ze "swoich" składek, uśmiechną się, powiedzą "no tak,
    Pani płacić nie musi, wystarczy jak sąsiad płaci to my za
    Panią pokryjemy koszty" i przeproszą za najście, tak ??
    Ech...
    Załóż ubezpieczalnię, będziesz miał sporo chętnych na
    klientów :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-05 12:19:43
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek Anonim" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A niby z jakiej racji ???? Niczego z niej nie bedzie sciagac.

    A niby na mocy cesji roszczenia cywilnego przez ubezpieczonego na
    ubezpieczyciela!

    p.
    W,