    From: "MAREK" <...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprawa cywilna oprócz odszkodowania.
    Date: Tue, 28 Sep 2004 20:27:13 GMT

    Witam,

    Moje mieszkanie zostało zalane przez sąsiadkę - tak,że jego skutki są
    widoczne we wszystkich pokojach,kuchni,łazience, etc. Zamokły dywany, w
    ostatniej chwili uratowaem laptopa, komputer stacjonarny i inne wartościowe
    rzeczy. Jestm oczywiście ubezpieczony, protokol przez administację
    budynku,został już sporządzony. Czekam na wycenę przez ubezpieczyciela.

    Mam pytanie : czy oprócz odszkodowania z zakladu ubezpieczen, mogę podać
    kobietę do sądu o spowodowane straty? Zalanie nastąpio z jej ewidentnej
    winy - nie zakręcila wody, opuszczając mieszkanie.

    Chcialbym się powołać na : poniesione straty materialne ; wklad wlozony w
    remont mieszkania (wlasnoreczna praca,ktora moge chyba jakos wycenic) ; oraz
    na hipotetyczna sytuacje wiekszych strat,gdyby nie bylo mnie w domu (np.
    zniszczenie elektroniki, etc). Poza samym odszkodowaniem natury finansowej ,
    mam ochotę kobiete nauczyć rozumu , gdyż zalewa nas cyklicznie co roku, choc
    jest to pierwsze zalanie az tak brzemienne w skutkach. Aż boję się pomyśleć,
    co by było , gdyby nikogo z nas nie było w mieszkaniu. Straciłbym wiele
    rzeczy,ktore nie sa ubezpieczone.

    Co o tym sądzicie? Jakie są Wasze rady?

    MM