  • 1. Data: 2004-09-28 18:14:53
    Temat: Stala praca w Anglii po prawie
    Od: "Londyn" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

    Skonczylem prawona UJ (wiem, wiem, nie masie czym chwalic).
    Mam pytanie, comazna zrobic z tym dyplomem w Anglii?

    CZy jest szansa znalezienia stalej pracy w tym kraju (banku etc.)?

    Ma ktos jakies doswiadczenia w tym wzgledzie?

    Bede wdzieczny za wszelkie info

    PZD

  • 2. Data: 2004-09-29 05:25:03
    Temat: Re: Stala praca w Anglii po prawie
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Londyn"

    > Skonczylem prawona UJ (wiem, wiem, nie masie czym chwalic).
    > Mam pytanie, comazna zrobic z tym dyplomem w Anglii?

    A czy na UJ wykładali prawo angielskie ?

    Marek

  • 3. Data: 2004-09-29 06:34:06
    Od: "Londyn" <l...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) w wiadomości: ...
    >A czy na UJ wykładali prawo angielskie ?

    Jak latwo sie domyslic - NIE

    PZD

  • 4. Data: 2004-09-29 07:28:39
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 08:34:06 +0200, Londyn <l...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Marek napisa?(a) w wiadomo?ci: ...
    >
    > Jak latwo sie domyslic - NIE

    Więc na pracę związaną z prawem nie masz co liczyć. Chyba że masz kontakty
    wśród miejscowych prawników... albo znasz "legal English" dostatecznie
    dobrze by starać się o pracę biurową w kancelarii prawniczej.

    A tak... to możesz pracować w gastronomii, budownictwie, rolnictwie...

    --
    Falkenstein

  • 5. Data: 2004-09-29 14:51:20
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Londyn"

    > Jak latwo sie domyslic - NIE

    Prawo angielskie jest tak odmienne od kontynentalnego, iż fakt uzyskania
    dyplomu mgr prawa na polskim uniwerku, nie daje wielkich szansa uzyskanie
    pracy w Anglii, chyba, że w jakieś firmie handlującej z Polską, która
    potrzebuje osoby ze znajomością właśnie prawa polskiego. Ale do tego
    przydałaby się jakaś praktyka w kraju, absolwent prawa to tylko dobry
    materiał na prawnika w przyszłości.

    Marek

  • 6. Data: 2004-09-30 08:04:26
    Od: "PGT" <d...@v...pl>

    Użytkownik "Londyn" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Skonczylem prawona UJ (wiem, wiem, nie masie czym chwalic).
    > Mam pytanie, comazna zrobic z tym dyplomem w Anglii?
    >
    > CZy jest szansa znalezienia stalej pracy w tym kraju (banku etc.)?

    Uhm - np. portier. I tak zarobisz wiecej niz tutaj :-) jako poczatkujacy
    prawnik.

    Niestety prawo jest chyba najmniej "nternacjonalnym" zawodem - wiec cos o
    tym. Albo udezysz do firm handlujacych w z Polska, albo zacznij sie uczyc
    np. informatyki.

    Poza tym tam mozna pracowac 2 dni w tyg, zarobic tym na caly tydzien zycia,
    a reszte przeznaczyc na darmowe praktyki - a taka praktyka prowadzi do
    uzyskania dobrej
    pracy.

    pgt

  • 7. Data: 2004-09-30 16:55:25
    Od: "Londyn" <l...@p...onet.pl>

    PGT napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >a reszte przeznaczyc na darmowe praktyki - a taka praktyka prowadzi do

    No dobrze, a angielskie banki, instytucje finansowe itp.?

    PZD

  • 8. Data: 2004-09-30 17:13:55
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Londyn":

    > No dobrze, a angielskie banki, instytucje finansowe itp.?

    Tak jak polskie, jeśli szukają to wyspecjalizowanych bankierów, finansistów,
    ekonomistów i informatyków. Swoje sprawy prawne najczęściej powierzają
    firmom z zewnątrz - kancelariom prawniczym. Coraz rzadziej zatrudniają
    prawników na etat.

    Marek