  • 1. Data: 2004-09-28 20:03:41
    Temat: Umowa o pracę a kod źródłowy programu
    Od: "Dimitre" <d...@w...pl>

    Pracuję w firmie X, zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    określony.Stanowisko informatyk.Pracę wykonuję we własnym domu.
    Z firmą łączy mnie najzwyklejsza umowa o pracę, bez żadnych niuansow
    odnosnie praw dotyczacych własności tworzonego oprogramowania.
    Stworzyłem program na polecenie przełożonych- jednak pracuje w domu,
    na wlasnym komputerze, korzystam z wlasnego oprogramowania,
    a takze sam reguluje rachunki za energie elektryczna.

    Pytanie czyją wlasnoscia sa kody zrodlowe ?? moją czy też mam obowiazek
    przekazac je firmie.

    Pozdrawiam
    DM

  • 2. Data: 2004-09-28 22:07:07
    Temat: Re: Umowa o pracę a kod źródłowy programu
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Dimitre" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a takze sam reguluje rachunki za energie elektryczna.
    >
    > Pytanie czyją wlasnoscia sa kody zrodlowe ?? moją czy też mam obowiazek

    W przypadku gdy pisałeś oprogramowanie w ramach Twoich obowiązków służbowych
    to pracodawcy. Tak.
    Gdybyś te same czynności wykonał na innej podstawie, sprawy powinna
    regulować umowa pomiędzy Tobą (twórcą) i Twoim kontrahentem. Regulacje tu
    mogą być różne - zależy jak się umówicie.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez