  • 11. Data: 2002-07-18 22:02:43
    Temat: Odp: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:i...@4...com..
    .
> [...]
    >
    > Nie prawda. Następny urlop dopiero 1 stycznia 2003 - przeczytałaś ze
    > zrozumieniem co zacytowałem z KP?

    > Tu nie ma co interpretować. To jest baaaaardzo jasno napisane
    > (powtarzam jeszcze raz dla opornych):
    >
    > Art. 153. Par. 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z
    > upływem 6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu
    > przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.
    > Par. 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem
    > roku pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.
    > Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym

    Ok. jeśli zatrudniłam się 1.06.01 kiedy mi sie należy pierwszy urlop?
    a kiedy kolejny?

    Sandra :P

  • 12. Data: 2002-07-18 22:13:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah7dr6$nfj$...@a...dialog.net.pl...

    .

    cholera przepraszam poniosło mnie miałam na myśli 1,5 roku a nie m-cy eh ale
    to twoja wina Kaizen czy jak ci tam to przez ciebie mnie poniosło.

    :P

  • 13. Data: 2002-07-18 22:38:06
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 Jul 2002 00:02:43 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >Ok. jeśli zatrudniłam się 1.06.01 kiedy mi sie należy pierwszy urlop?
    >a kiedy kolejny?

    Pierwszy w wymiarze 1/2 pełnego 31.12.02, pierwszy pełny 31.05.02.
    Następny dopiero 1 stycznia 2003 - ale to dosyć specyficzny przypadek,
    kiedy po 1,5 roku nabywasz prawo do pełnego urlopu (proporcjonalnie do
    przepracowanych miesięcy w 2003 roku, ale _tylko_ kiedy rozwiązuje się
    umowa o pracę, bo nic nie stoi na przeszkodzie, żeby cały urlop za
    2003 rok wybrać już w styczniu 2003). Czyli do końca 2002 roku
    _w_sumie_ należy się 20 dni.

    Podkreślam - DOPIERO W ROKU 2003 URLOP LICZY SIĘ PROPORCJONALNIE
    MIESIĘCY PRZEPRACOWANYM W TYM ROKU.

    Skoro twierdzisz inaczej, to może podasz paragrafy, które tak
    interpretujesz. Bo te, które ja zacytowałem, trudno nagiąć tak, że
    należy się proporcjonalnie po 18 miesiącach 1,5 pełnego urlopu (poza
    bardzo specyficznym przypadkiem - rozpoczęcie pracy 1 stycznia _i_
    rozwiązania umowy z końcem czerwca).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2002-07-18 22:38:41
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    napisał:i...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Thu, 18 Jul 2002 23:11:47 +0200, "Sandra"

    oczywisty bład pisarski :P zainteresowany pisze o okresie zatrudnienia 1,5
    roku :P

    Wiec panie oswiecony jesli mam prawo do wymiaru 20 dniowego dostaje go np. w
    styczniu od np. 5 po przepracowanym roku chociaz wiadomo nam ze polowa z
    tego nalezała mi sie po przepracownym pół roku pracuje jeszcze o 5 miesiecy
    dłuzej wiec jak dalej z tymi pięcioma miesiącami mogę dostać urlop za te
    pięc m-cy czyli proporcjonalnie do przepracowanego czasu czy nie ?
    czy np. z całą twoją odpowiedzialności zacytujesz mi art. mówiacy ,że urlop
    przejdzie do innego pracodawcy gdy zostane zatrudniona a jesli nie to co ?
    przepadnie mi to ?
    eh cos tu nie tak prosze o pomoc w zrozumieniu :-)

    Sandra

  • 15. Data: 2002-07-18 22:47:49
    Temat: Re: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 18 Jul 2002 23:47:37 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >No i właśnie lepiej ty czytaj nabył prawo do pelnego urlopu a słyszałeś o
    >urlopach proporcjonalnych i uzupełniających .

    Urlop proporcjonalny (w odróżnieniu od Ciebie przedstawię odpowiednie
    paragrafy z KP):

    Art. 155.1. Par. 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek
    pracy z pracownikiem uprawnionym do urlopu, pracownikowi przysługuje
    urlop:
    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługuj?cym mu lub wyższym wymiarze,
    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:
    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia pracownika na czas nie okrelony,
    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia - w razie zatrudnienia
    pracownika na czas okrelony lub na czas wykonania okrelonej pracy,
    który kończy się przed upływem danego roku kalendarzowego,

    Przy czym zwróć uwagę, na "uprawnionym do urlopu. Do tego zapis
    dotyczy rozwiązania umowy o pracę. Czyli dotyczy pracownika, który już
    nabył prawo do urlopu i rozstaje się z dotychczasowym pracodawcą.
    Dotyczy to pracowników, którzy nabyli prawo do urlopu (przynajmniej
    częściowo z góry), czyli do 2 pełnego i następnych urlopów, które
    nabywa się 1 stycznia. Inaczej mówiąc spełniający par. 3 art. 153 KP :

    Zdarza mi się, ale nie tym razem :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 16. Data: 2002-07-18 23:02:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 Jul 2002 00:38:41 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

> [...]

    >przejdzie do innego pracodawcy gdy zostane zatrudniona a jesli nie to co ?

    Nie przepadnie, ale tu nie było mowy o żadnej zmianie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 17. Data: 2002-07-18 23:03:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 Jul 2002 00:38:41 +0200, "Sandra"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >Wiec panie oswiecony

    Jeszcze jedno, wypraszam sobie inwektywy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 18. Data: 2002-07-18 23:35:00
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: pierwszy urlop
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Fri, 19 Jul 2002 00:38:41 +0200, "Sandra"
    > <d...@w...pl> zakodował:

    > Jeszcze jedno, wypraszam sobie inwektywy.

    Przepraszam.

    Sandra

  • 19. Data: 2002-07-18 23:41:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@4...com..
    .
> [...]
    > należy się proporcjonalnie po 18 miesiącach 1,5 pełnego urlopu (poza
    > bardzo specyficznym przypadkiem - rozpoczęcie pracy 1 stycznia _i_

    -jest planowanie urlopów w do końca marca i jeden pracownik zaplanował całe
    swoje 20 dni na styczen
    -w następnym roku jest ponowne planowanie i ten pracownik do konca marca
    zaplanował sobie ten nowy urlop w kwietniu
    - jak to wytłumaczysz ma prawo czy nie ?

    Sandra

  • 20. Data: 2002-07-18 23:47:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah7jk3$rej$...@a...dialog.net.pl...

    .

> [...]
    > zaplanował sobie ten nowy urlop w kwietniu
    > - jak to wytłumaczysz ma prawo czy nie ?

    wiem,że prawa nie ma ale jest stosowane u większości pracodawców po to jest
    planowanie bo jeszcze jest w jakims art. wzmianka ,że można podzielić urlop
    na czesci ale jedna musi byc ok.chyba 10 dni