  • 1. Data: 2004-05-22 10:30:17
    Temat: Abonament za telefon komórkowy i zakład karny
    Od: adihack<g...@o...pl>

    Otuż jest taki problem. Osoba podpisała umową na 24 miesiące z
    siecią Era(Polska Telefonia Cyfrowa). Po 5 miesiącach korzystania z jej
    usług i terminowym płaceniu zobowiązań osoba ta została aresztowna
    pod zrzutem popełnienia przestępstwa. Do czasu sprawy przez 9
    meisięcy przebywała w Areszcie Śledczym, potem prawomocnym
    wyrokiem została skazana na 3 lata ograniczenia wolności. W tym
    czasie Polska Telefonia Cyfrowa ze względu nieregulowanie
    zobowiązań rozwiązała umowę. Łączna kwota zobowiązań wynosi teraz
    praiwe 1000 zł(kara za rzowiązanie umowy i zaległe opłaty
    abonamentowe). Czy ta osoba bo wyjściu z zakładu karnego będzie
    musiała uregulwoać zobowiązanie względem PTC ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-22 10:52:39
    Temat: Odp: Abonament za telefon komórkowy i zakład karny
    Od: "Johnson" <j...@g...pl>

    Jasne, ze tak

    Użytkownik adihack <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c8na3p$7s8$...@f...cgs.pl...

  • 3. Data: 2004-05-22 10:52:44
    Temat: Re: Abonament za telefon komórkowy i zakład karny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adihack" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ta osoba bo wyjściu z zakładu karnego będzie
    > musiała uregulwoać zobowiązanie względem PTC ?

    Tak. jeśli tego nie zrobi, to PTC może jak najbardziej uzyskać tytuł
    wykonawczy i przeprowadzić egzekucję.

  • 4. Data: 2004-05-22 11:18:15
    Od: adihack<g...@o...pl>

    Znaczy glownie mi chodzi o sam fakt naliczynia kary za zerwanie
    umowy ze strony abonenta. Bo w tym czasie przeciez nie mogl on
    odbierac wysylanej do niego korespondecji czy uregulowac rachunkow
    (przez ktore zerwana zostala umowa).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-05-22 11:24:15
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > umowy ze strony abonenta. Bo w tym czasie przeciez nie mogl on
    > odbierac wysylanej do niego korespondecji czy uregulowac rachunkow

    nie mogl odbierac - zgadza sie.
    ale nie mogl z wlasnej winy wiec to on ponosi konsekwencje.

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-05-22 11:27:25
    Od: "Johnson" <j...@g...pl>

    Abonament jest roszczeniem okresowym i przedawnia się co do zasady 3 lata. O
    ile w ustawie o łączności nie ma krótszego przedawnienia (nie pamiętam - być
    może jest rok).
    Kara umowna podlega również przedawnieniu - chyba właśnie rocznemu.
    Więc jeżeli operator wystąpi na drogę sądową, trzeba tylko się powałowa na
    przedawnienie.
    Początkowo pomyślałem, ze oparto ma już tytuł wykonawczy.
    --
    JOHNSON ;)
    Użytkownik adihack <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 7. Data: 2004-05-22 11:58:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie mogl odbierac - zgadza sie.
    > ale nie mogl z wlasnej winy wiec to on ponosi konsekwencje.

    Mógl poza tym:
    - upowaznic kjogos do odbierAnia korespondencji
    - upowaznic kogos do rozwiazania umowy w swoim imieniu

    Wbrew pozorom mógl duzo zrobic. Skoro nie zrobil - to jego zaniedbanie. Wiec
    ma teraz problem.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-05-24 15:19:14
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Johnson wrote:

    > Abonament jest roszczeniem okresowym i przedawnia się co do zasady 3 lata. O
    > ile w ustawie o łączności nie ma krótszego przedawnienia (nie pamiętam - być
    > może jest rok).

    To jest taka ustawa??

    WL