  • 11. Data: 2003-01-28 08:26:17
    Temat: Re: Kodeks pracy.
    Od: "aneta" <a...@i...pl>

    Bardzo dziekuje wszytkim za odpowiedzi. Pozdrawiam,
    Aneta

  • 12. Data: 2003-01-28 12:44:26
    Od: b...@o...pl

    weźcie jeszcze pod uwagę że bez względu czy jest 8 godz. czy 12 to zawsze jest
    mowa o dobie - i to w znaczeniu doby pracowniczej której bieg rozpoczyna sie od
    momentu rozpoczęcia pracy i trwa 24 godz. tak więc np pracownik rozpoczynający
    prace o 8:00 i pracujacy 8 godz. ma prawo do 16 godz. przerwy w pracy bo
    następna "dniówka może się rozpocząć najwcześniej o 8 rano następnego dnia,
    jesli więc zacznie pracę następnego dnia o 10:00 to w następnym dniu może ją
    rozpocząć najwcześniej o 10:00 praca ponad wymiar w ciągu tych 24 godzin od
    rozpoczęcia pracy jest już ponadwymiarowa.

    pozdrawiam Beata

  • 13. Data: 2003-01-28 12:55:17
    Temat: Odp: Kodeks pracy.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]

    od
    > rozpoczęcia pracy jest już ponadwymiarowa.

    oczywistym jest ,ze praca wykonana ponad norme 8 godz na dobe jest pracą w
    godz.nadliczbowych a przerwe moja miła pani 15 minutowa jest wliczana do
    czasu pracy to ta przerwa obowiązkowa wliczana ...a tą drugą pracodawca może
    wprowadzić .. nawet gdy ją wprowadzi to i tak nie zmieni nią 8 godzn.
    normowanych kodeksem ...

    Sandra

  • 14. Data: 2003-01-28 13:02:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]

    od
    > rozpoczęcia pracy jest już ponadwymiarowa.

    a ponadto jest zobowiazany prowadzić ewidencje czasu to myśle,że co
    mądrzejszy sobie poradzi z tą dobą :-)

    Sandra

  • 15. Data: 2003-01-28 13:27:58
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > wprowadzić .. nawet gdy ją wprowadzi to i tak nie zmieni nią 8 godzn.

    Pytanie dotyczyło przerw (czasu wolnego) między zmianami a nie przerw w pracy.

    Daruj więc sobie "miłą panią" i może trzymaj się tematu. Beata

  • 16. Data: 2003-01-28 13:37:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Daruj więc sobie "miłą panią" i może trzymaj się tematu. Beata

    a nie jesteś miła? bo ja jestem :-)

    Sandra

  • 17. Data: 2003-01-28 13:55:11
    Od: b...@o...pl

    Miła Sandro - w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem "miła". A jako że lista
    nie jest miejscem na wycieczki osobiste więc może skończmy tę "przyjemną"
    wymianę zdań i trzymajmy się tematu dyskusji. Beata

  • 18. Data: 2003-01-28 14:03:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > nie jest miejscem na wycieczki osobiste więc może skończmy tę "przyjemną"
    > wymianę zdań i trzymajmy się tematu dyskusji. Beata

    przychylam sie do propozycji:-)

    Sandra

  • 19. Data: 2003-01-28 15:26:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > prace o 8:00 i pracujacy 8 godz. ma prawo do 16 godz. przerwy w pracy bo
    > następna "dniówka może się rozpocząć najwcześniej o 8 rano następnego

    niekoniecznie...zlecajac pracownikowi dodatkowo godzine nadliczbową
    pracownik ...również nastepny dzień zacznie od godz. 8 a przerwa będzie
    wynosiła 15 godz...

    > jesli więc zacznie pracę następnego dnia o 10:00 to w następnym dniu może
    ją a niby z jakiego tyt.miałby rozpocząć prace o 10 ? skoro umowa bedzie
    określała godz.rozpoczęcia 8 to w norma czasu pracy w tym dniu wyniesie 6
    godz...reszta będzie liczona jako godziny nadliczbowe...których pracodawca
    udzieli zgodnie z unormowanymi kodeksem pracy ...

    > rozpocząć najwcześniej o 10:00 praca ponad wymiar w ciągu tych 24 godzin
    od
    > rozpoczęcia pracy jest już ponadwymiarowa.

    czy to będzie wypowiedzenie uprzedniej umowy co do rozpoczęcia pracy
    wcześniej ustalonej?
    hmm tak ja wczesniej mówiłam obowiazek prowadzenia rozliczeń godzin
    nadliczbowych... odegra tu role i w systemie jednozmianowym :-) nie widze
    tego przykładu jako sensowny ... nie ma w kodeksie opisanej przerwy do
    której ma prawo w każdej dobie ...jest jedynie określone ile można zlecić
    pracownikowi godz.nadliczbowych na dobe ...

    Sandra

  • 20. Data: 2003-01-28 15:32:55
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b167gg$dtv$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > której ma prawo w każdej dobie ...jest jedynie określone ile można zlecić
    > pracownikowi godz.nadliczbowych na dobe ...

    przy pracy dwuzmianowej bedzie ta sama sytuacja umowa bedzie okreslała
    rozpoczecie pracy wiec w odn. do wyliczenia godzin dot. ponad normy będzie
    tak samo ... nie może być umowa zawarta sobie od tak ..." dzisiaj pani Zosiu
    przychodzi pani na 8 ,jutro na 10, a pojutrze na 12 bo nawet jeśli tak to
    umowa bedzie okreslała od której zaczyna się zmiana i w czas normy w tedy
    wyniesie zgodnie co do zmiany ...pozostałe godz. nadliczbowe ...i na drugi
    dzień pani Zosia przychodzi na swoją zmiane zgodnie z umową ... dla pani
    Zosi doba pracownicza będzie się zaczynała od 8 rano ....

    Sandra