  • 1. Data: 2003-01-26 17:35:23
    Temat: Re: Windows, kontrola BSA
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2003 19:26:36 +0100, "Andrzej Stefiuk"
    <g...@w...pl> napisał(a):

    >2) obraz dysku Ghosta ktory zawieral Windowsa Me , takze jest potraktowany
    >jako kolejny system.

    Kopia zapsowa.
    Wolno ci zrobic kopie zapsowa programu.
    Poczytj u mnie na strnce w dzile artykuły www.prawnik.net.pl

    POzdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2003-01-26 18:26:36
    Temat: Windows, kontrola BSA
    Od: "Andrzej Stefiuk" <g...@w...pl>

    Witam

    Jakis czas temu mialem w firmie kontrole z BSA , odnosnie legalnosci
    oprogramowania.

    Postawiono mi zarzuty , ktore wydaja mi sie absurdalne, prosze o pomoc
    ludzi znajacych sie na Windowsach,komputerach no i prawie.

    1) zarzucono mi ze mam zainstalowane dwa Windowsy 98 SE na jedym komputerze
    poniewaz , przekopiowalem sobie na dysk C: katalog WIN98 z oryginalnej
    plyty CD. Zrobilem to po to zeby nie trzeba bylo wkladac za kazdym razem
    plyty na ktorej sa sterowniki np protokolu TCP/IP jezli instaluje np nowy
    sprzet.

    2) obraz dysku Ghosta ktory zawieral Windowsa Me , takze jest potraktowany
    jako kolejny system.

    Jak Waszym zdaniem najlepiej bronic sie przed postawionymi zarzutami, dodam
    ze na wszytskie Windowsy sa oryginalne.

    PS Nadgorliwosc (kontrolujacych) jest gorsza od faszyzmu

    Pozdrawiam
    g...@w...pl
    Andrzej

  • 3. Data: 2003-01-26 19:32:06
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Andrzej Stefiuk wrote:
> [...]
    > Jak Waszym zdaniem najlepiej bronic sie przed postawionymi zarzutami,
    > dodam ze na wszytskie Windowsy sa oryginalne.

    Art. 75 p. 2.

    A potem wnieść sprawę przeciwko "specjalistom" z BSA i wycisnąć z nich
    odpowiednie odszkodowanie za fałszywe oskarżenie.
    Niech się goście nauczą szanować prawo.

    pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2003-01-26 20:27:41
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Stefiuk" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    komputerze
    > poniewaz , przekopiowalem sobie na dysk C: katalog WIN98 z oryginalnej

    Jeżeli kopię płytki "położoną" na dysku, potraktowali jako drugą instalację
    Windows, to niech je uruchomią ... a jeszcze lepiej, obie wersje naraz
    :-))))
    Pozdrawiam, Joker

  • 5. Data: 2003-01-26 21:02:34
    Od: "[ piotr sut ]" <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl>

    'Joker' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:1xXY9.232985$TY.2361234@news.chello.at taką oto treść:

    | Jeżeli kopię płytki "położoną" na dysku, potraktowali jako drugą
    | instalację Windows, to niech je uruchomią ... a jeszcze lepiej, obie
    | wersje naraz :-))))

    A przy okazji,
    z tego co pamietam, to WinME sam podczas instalacji tworzyl w kalalogu
    \windows pelna wersje instalacyjna.

    ->piotr

  • 6. Data: 2003-01-26 22:11:36
    Od: "magnes" <p...@w...pl>

    > [..]
    >
    > Art. 75 p. 2.

    Nie tak szybko:

    Art.75, p.2, ust. 1:
    "Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania
    programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie
    może być używana równocześnie z programem komputerowym."

    Zwracam uwagę na ostatni zapis. O ile dobrze kojarzę, to umowa
    licencyjna
    firmy Microsoft nie stanowi inaczej :)

    W myśl powyższego zapisu można sobie zrobić kopię zapasową programu, ale
    jeśli jest ona niezbędna do korzystania (cokolwiek to znaczy - jak się
    ma
    do tego kopia bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia nośnika?) i przede
    wszystkim nie jest używana (a tutaj była używana ;).

    pozdrawiam,
    magnes

  • 7. Data: 2003-01-26 22:25:40
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    magnes wrote:
    >[..]
    > wszystkim nie jest używana (a tutaj była używana ;).

    W jaki sposób? Odpalił dwa systemy na komputerze na raz?

    Arek

  • 8. Data: 2003-01-26 22:29:53
    Od: "magnes" <p...@w...pl>

    Witam

    "Andrzej Stefiuk" <g...@w...pl> wrote in message

    > 1) zarzucono mi ze mam zainstalowane dwa Windowsy 98 SE na jedym
    komputerze

    Hmm, jak dla mnie to nie są dwa zainstalowane systemy. Z drugiej jednak
    strony wykonałeś kopię płytki instalacyjnej i tym podpadasz... (imo)

    > 2) obraz dysku Ghosta ktory zawieral Windowsa Me , takze jest
    potraktowany
    > jako kolejny system.

    Ha! Nie jesteś pierwszym i ostatnim :) Otóż aby najlepiej bronić się
    przed
    'faszystami' ;) proponuję zapoznać się z interpretacją prawa drugiej
    strony.
    Dlatego polecam:

    * artykuł administratora, który też chciał zrobić kopię:
    http://www.7thguard.net/news.php?id=2262
    * i (najważniejsze) komentarze do tego artykułu - tam możesz przeczytać
    co w
    trawie piszczy:
    http://www.7thguard.net/comments.php?sect=show_hdr&n
    ews_id=2262

    > PS Nadgorliwosc (kontrolujacych) jest gorsza od faszyzmu

    No cóż, być może byli nadgorliwi. Ale z drugiej strony:
    * wykonałeś nielegalną kopię płyty instalacyjnej
    * zrobiłeś backup systemu (było nie było zrobiłeś nową 'instancję'
    systemu,
    tak jakbyś zainstalował go w innym miejscu, czego też niby nie wolno
    robić)

    Ja wiem, bzdury... Ale takie jest prawo :( Moim zdaniem niczego złego
    nie
    zrobiłeś, no ale...

    Moja rada co do wybrnięcia (z punktu widzenia informatyka, którym
    jestem):
    1) niech Ci udowodnią że na dysku miałeś dwa zainstalowane systemu, tzn.
    niech próbują postawić go z tych plików instalacyjnych. a w razie czego
    mów, że wg Ciebie pliki instalacyjne są integralną częścią systemu (no
    bo
    skoro system się odwołuje do nich przy zmianie byle g... czego ;)
    2) tutaj gorzej - próbuj udowodnić, że obraz jest Ci niezbędny w
    przypadku
    gdy padnie Ci np. dysk i musisz szybko postawić system, bo tracisz
    pieniądze itd. (tylko wtedy jest sens robienia pełnego mirrora, a nie
    backupu samych danych). Ewentualnie chciałeś sobie ułatwić życie w
    przypadku
    jakiejś awarii. Aha, no i oczywiście nigdy ale to nigdy nie używałeś
    obrazu.

    Mam nadzieję, że jakoś nakierowałem Cię na drogę wybrnięcia z kłopotów.
    I pamiętaj - prawo komputerowe w Polsce jest jakie jest (chichot na sali
    ;)
    - postaraj się to wykorzystać :)

    pozdrawiam i życzę powodzenia,
    magnes

    PS z chęcią dowiem się jak zakończyła się cała sprawa

  • 9. Data: 2003-01-26 22:38:26
    Od: "magnes" <p...@w...pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

    > W jaki sposób? Odpalił dwa systemy na komputerze na raz?

    Nie mówiłem o działających systemach, ale plikach instalacyjnych, o
    kopii
    płytki. Kopii, która jest używana ale być nie powinna. Wówczas masz na
    dysku zainstalowany system (jedna instancja) oraz pliki instalacyjne
    (druga instancja). Być może w różnych 'stanach', ale z "pewnego" punktu
    widzenia to te same pliki (z obu możesz mieć system). I jednocześnie ich
    używasz...
    Żeby nie było - ja jestem po jasnej stronie mocy ;) Po prostu staram się
    odwzorować proces myślowy panów z BSA.

    magnes

  • 10. Data: 2003-01-26 23:13:26
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "magnes" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oraz pliki instalacyjne (druga instancja). Być może w różnych 'stanach',
    > ale z "pewnego" punktu widzenia to te same pliki (z obu możesz mieć

    Kopia płytki instalacyjnej, znajdująca się na dysku, to nie to samo co
    _działający_ system Windows. Wersja instalacyjna, to zbiór spakowanych
    plików, które w takiej postaci mogą służyć jedynie... do procesu instalacji.
    Do niczego innego, tej wersji nie użyjesz.
    Joker