  • 1. Data: 2003-01-26 14:42:00
    Temat: S.O.S.
    Od: "emandk" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam następujący problem:
    mam plac w Warszawie nieogrodzony niezabudowany nizagospodarowany,
    w dzielnicy willowej, plac jest całkowicie pusty. Ja mieszkam gdzieindziej.
    Okoliczni mieszkańcy wyrzucają na niego śmiecie jak "ostatnie świnie" a
    straż każe mi je sprzątać, bo jeśli nie to ukaże mnie itp.
    Ustawa (Dz.U.96.132.622) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    mówi o tzw. terenach otwartych ale straż twierdzi że dotyczy to tylko
    parków, lasów itp., a prywatne place muszą być sprzątane przez właścicieli
    niezależnie kto śmieci.
    Czy ktoś z kolegów grupowiczów zna może wykładnie - "terenów otwartych"
    lub jakieś inne przepisy, pomysły lub porady co zrobić w takim przypadku.
    Trudno żebym sprzątał śmieci jak MPO z całej dzielnicy i to za darmo.
    Raz już posprzątałem ale okoliczna Top-class znowu zaśmieciła plac.
    Bardzo liczę na pomoc.

    pozdr. emandk

  • 2. Data: 2003-01-26 15:07:13
    Temat: Re: S.O.S.
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "emandk" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > Trudno żebym sprzątał śmieci jak MPO z całej dzielnicy i to za darmo.
    > Raz już posprzątałem ale okoliczna Top-class znowu zaśmieciła plac.

    A może tak spróbujesz w Sądzie Grodzkim wytłumaczyć Straży Miejskiej, że to
    nie ty jako właściciel zanieczyszczasz swoja własność.
    Pozdrowienia.
    Michał

  • 3. Data: 2003-01-27 19:52:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jan 2003, Grupy wrote:

> [...]
    >+ A może tak spróbujesz w Sądzie Grodzkim wytłumaczyć Straży Miejskiej, że to
    >+ nie ty jako właściciel zanieczyszczasz swoja własność.

    Obawiam się że nie pomoże :(
    Natomiast... tak sobie myślę, że jakby tak zwrócić się
    do SM (*na piśmie*) z prośbą o interwencję, bo "regularnie
    ci śmiecą i nie jesteś w stanie upilnować a Straż nic
    nie robi żeby zapobiec"...
    ...to nie wiem jak to by zadziałało :(
    Lubić cię nie będą, ale *jakby* doszło do sądu to chyba
    byłby argument na twoją obronę.

    Niestety nasza władza postanowiła że obywatele są od
    płacenia podatków *i* rozwiązywania problemów[1].... :(

    pzdr, Gotfryd
    [1] mam na myśli również stare pruskie prawo nakazujące
    pucowanie *nie swoich* chodników... :>
    Wcale tak nie jest "wszędzie na świecie" !