  • 41. Data: 2003-04-07 14:12:11
    Temat: Odp: Dziecko i nazwisko
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik <n...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...

    a ja będę przy swoim jak matka nie wyrazi zgody nie ma możliwości prokurator
    jej zmusić do badan...

    Sandra

  • 42. Data: 2003-04-07 14:30:33
    Temat: Odp: Odp: Dziecko i nazwisko
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik <n...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
    > BTW spotkałam się z sędzią, która była zdania, że dziecko musi mieć ojca -
    > choćby tylko na papierze... I była to zdecydowanie kobieta (ta sędzia, nie
    ten
    > ojciec ;-))

    zdanie a prawo i art.to dwie różne sprawy nie o takich sprawach baja się w
    sądach :-) ale przeskoczyć ustawę myślę,że i w tej kwestii Ta Pani sędzia
    nie przeskoczy...

    Sandra

  • 43. Data: 2003-04-07 16:41:28
    Temat: Re: Odp: Dziecko i nazwisko
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > a ja będę przy swoim jak matka nie wyrazi zgody nie ma możliwości prokurator
    > jej zmusić do badan...

    Nie wyrazi zgody na czyje badania?

    KG

  • 44. Data: 2003-04-07 18:13:07
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Nie wyrazi zgody na czyje badania?

    Dziecka! I na tym caly problem polega. Dlatego ta mozliwosc jest tak trudna.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 45. Data: 2003-04-07 18:17:36
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
    > Dziecka! I na tym caly problem polega. Dlatego ta mozliwosc jest tak trudna.

    No dobrze, ale jeśli już rozpatrujemy teoretyczne możliwości, to
    przecież sąd może podjąć taką decyzję za nią.

    KG

  • 46. Data: 2003-04-07 18:23:52
    Temat: Re: Dziecko i nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Apr 2003 n...@i...pl wrote:

    >+ > Ale skoro jestes tak przekonana, ze "przy obecnym stanie nauki i KRO" i tak
    >+ > prawda wyjdzie zawsze na wierzch, to co zmieniaja ci wszyscy wynajeci
    >+ > mezczyzni?
    >+
    >+ To, że zanim by "obecny stan nauki" wykluczył ich ojcostwo, konieczne by było
    >+ odbycie co najminiej 15 rozpraw (przy założeniu, że sąd z taką samą powagą
    >+ podszedłby do praw wszystkich 15 mężczyzn oraz pobranie materiału do badań
    >+ od ... 17 osób (nie licząc pozwanego ojca). Nie sądzisz, że byłoby to lekkie
    >+ uprzykrzenie życia owej panience ??

    Nie sądzę.
    Wprowadzenie żelaznej zasady że strona bezpodstawnie powodująca
    konieczność przeprowadzenia badań genetycznych płaci za nie
    w razie negatywnego wyniku (a AFAIK wynik negatywny jest 100%,
    wynik pozytywny daje tylko ponad 99,999% pewności :>) płaci
    za niego - bardziej by się uprzykrzyło owym "uprzykrzającym" :>

    BTW: jak to jest, o ile dobrze wiem "panienka" która wskaże kogoś
    palcem (i ma jakieś tam podstawy, które sąd uzna) *nie musi*
    płacić (zwrócić kosztów) za badanie którego wynik był dla
    "wzkazanego" jedyną obroną - tak ?

    >+ > Nalezaloby tylko dac pierwszenstwo w rozstrzygnieciu
    >+ > powodztwu matki i po problemie.
    >+
    >+ Dlaczego?? To również byłoby nierówne traktowanie wobec prawa!
    >+ Dlaczego matki a nie ojca ??

    Przyznam że nie wiem o co poszło, bo jeśli którakolwiek
    strona rozpocznie postępowanie to druga jest automatycznie
    zamieszana :)
    [...]
    >+ Nie są to jednak chyba zbyt
    >+ liczne wypadki.

    No i prawo które pomija te "rzadkie przypadki" to złe prawo. IMO !
    [...]
    >+ pozdrawiam

    wzjm ! - Gotfryd
    pzdr, Gotfryd
    (zawieszający newsy na czas jakiś)

  • 47. Data: 2003-04-07 18:38:30
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > No dobrze, ale jeśli już rozpatrujemy teoretyczne możliwości, to
    > przecież sąd może podjąć taką decyzję za nią.

    No moze, ale przez to ta cala mozliwosc robi sie jeszcze bardziej
    teoretyczna poprostu...

    --
    pozdr
    Przemek

  • 48. Data: 2003-04-08 08:29:58
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Nie wyrazi zgody na czyje badania?

    dziecka Kamilu bo jest prawnym i jedynym opiekunem /przedstawicielem dziecka
    a tu chyba nie mamy wątpliwości co do k.r.o

    Sandra

  • 49. Data: 2003-04-08 08:30:00
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Lipin <p...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6sgj8$ovl$...@n...onet.pl...

    > No moze, ale przez to ta cala mozliwosc robi sie jeszcze bardziej
    > teoretyczna poprostu...

    póki co teoria od praktyki jest bardzo daleka w tej kwestii nie może ...

    Sandra

  • 50. Data: 2003-04-08 08:30:03
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...

    niekoniecznie były sprawy gdzie wskazano 3 panów jako domniemani tatusiowie
    zlecono badania tylko w czasie ich wykonania upłyneło trochę dłużej czasu
    niż z jednym wskazaniem wykluczono ojcostwo 3 :-)

    (Nie sądzisz, że byłoby to lekkie

    W powyższym przypadku nie uprzykrzono panience życia po zamknieciu sprawy
    ...wplynał nowy pozew tej samej osoby z nowym wskazaniem i udało się
    panience w końcu trafić ...

> [...]
    > palcem (i ma jakieś tam podstawy, które sąd uzna) *nie musi*
    > płacić (zwrócić kosztów) za badanie którego wynik był dla

    ustawodawca to przewidział :-) od górnie już jest zwolniona matka od kosztów
    takich spraw a dlaczego to chyba wiemy :-)

    > No i prawo które pomija te "rzadkie przypadki" to złe prawo. IMO !

    takie przypadki kiedy domniemani tatusiowie się zwracają są kropla w morzu z
    reguły Panowie wolą mieć czyste konto ,wolą być tylko wspólnikami do roboty
    a odpowiedzialność zrzucić na kobietkę ...rzadkość przypadku to sprawiła
    :-)

    Sandra