  • 202. Data: 2017-09-28 19:00:42
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

    > Nie tylko. Chory z cukrzycą może spowodować wypadek, np. samochodowy.
    > Więc może jednak zakazać tego ruchu samochodowego? Nie będzie ofiar
    > wypadków samochodowych.

    Oczywiście to jest mozliwe.
    Trzeba wyposrodkować. Jak widac, nie ma jakos szczególnie duzo takich
    wypadków wiec wniosek jest taki ze nie warto zaostrzac przepisów.

    > Nie boisz się, że dwóch wariatów zacznie rzucać w siebie nożami,
    > siekierami i przypadkowo trafią Ciebie?

    Troche inne ryzyko, ale coś w tym jest - do ustawek sie nie zblizam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 201. Data: 2017-09-28 19:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Afganistan: Angole dostali po dupie, Rosjanie dostali po dupie,
    > Amerykanie dostali po dupie.
    > Zająć było łatwo, utrzymanie było trudne i kosztowne.
    > Na koniec okazywało się nieopłacalne.

    No ale chodzi o to, ze sam straszak nie pomógł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 203. Data: 2017-09-28 19:50:06
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > No ale chodzi o to, ze sam straszak nie pomógł...

    Niezdolnych do nauki na cudzych błędach idiotów ci na świecie dostatek.
    Strategia MAD (Mutual Assured Destruction [1]) byłaby coś warta gdyby
    miała pozostać tylko straszakiem?

    Możemy tylko (w pewnym stopniu) decydować na które ryzyko wolimy się wystawić.
    Polacy rozbrojeni za komuny z nadania Moskwy _muszą_ pozostać rozbrojeni
    w "nie szybkiej" Polsce? *Dlaczego* ?

    [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mutual_Assured_Destruc
    tion

    --
    A. Filip

  • 204. Data: 2017-09-29 09:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Zatrudnij rzecznika prasowego. Będzie cię tłumaczył jak pewnego
    > polityka "pan prezydent mówiąc że jest to białe miał oczywiście na
    > myśli że jet to czarne".

    Z całej wypowiedzi wynikało jasno, ze zaprzeczam temu co napisałes wiec
    ze jestem Za jezdzeniem bez specjalnego prawka na motor.
    A ty musiałes przyczepić się do literki.
    Cóz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 205. Data: 2017-09-29 10:15:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.09.2017 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik m m...@g...com ...

    > I mowisz ze chciałbys zeby teraz była taka swoboda z bronia? Hmm...
    > Z pewnoscia ci którzy sie nie postrzela, zdobeda wiedze na temat
    > posługiwania sie bronia.

    Nic takiego nie napisałem. Wyjaśniłem tylko, na przykładzie
    motoryzacyjnym, jak posiadanie broni przez sąsiadów może przekładać się
    na umiejętność posługiwania się bronią, który to związek kwestionowałeś.

    p. m.

  • 206. Data: 2017-09-29 12:07:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale moja jak bardzo jego brak wprawy wpływa na moje bezpieczenstwo.

    Skoro obawiasz się, że ktoś na Ciebie zapoluje, to chyba lepiej, że
    będzie niewyszkolony - mniejsza szansa, ze trafi.

    > nie znam aktualnych przepisów - jakie szkolenie obowiązuje obecnie aby
    > moc kupic bron?

    To widać, że nie znasz przepisów ustawy ani tej z 1999r, ani
    proponowanej nowej. Jeśli sobie wyobrażasz, że będzie jak w USA, to
    pragnę Cię wyprowadzić z błędu. To tylko posłowie od Ryśka tak mówią,
    ale chyba nie dążysz do ich intelektu?
    Jest obecnie 8 kategorii pozwolenia. Uzyskanie takiego do ochrony
    osobistej jest niemal niemożliwe (no chyba, że jesteś byłym SBkiem, lub
    milicjantem). Broń do celów sportowych wymaga przynależności do klubu i
    regularnego udziału w zawodach. Poza tym oczywiście badań lekarskich.
    Podobnie myśliwska.
    Możesz za to, nie tylko bez pozwolenia, ale nawet bez rejestracji używać
    broń czarnoprochową, a ta jest o wiele niebezpieczniejsza zarówno dla
    ofiary, jak i dla użytkownika. Jednak jakoś nie słychać o
    wypadkach/zabójstwach z jej udziałem. Kilkanaście tys. ludzi taką bronią
    się bawi.

    > Działa ale dokładnie w druga strone - zwiekszajac potencjalna agresje w
    > celu zapobiezeniu ewentualnej reakcji.

    No tak, teraz jak bandzior przychodzi w nocy, to mówi ładnie dzień
    dobry, przedstawia się, pyta grzecznie, czy nie będzie przeszkadzać
    domownikom, jeśli sobie trochę pobuszuje, a następnego dnia wysyła
    kwiaty i wizytówkę z podziękowaniem.
    Ciekawe, czemu do strzelanin w USA dochodzi akurat w szkołach, czy na
    kampusach. Fakt, że uzbrojeni tam być nie mogą nawet ochroniarze,
    oczywiście nie ma z tym związku;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 207. Data: 2017-09-30 00:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

> [...]
    > motoryzacyjnym, jak posiadanie broni przez sąsiadów może przekładać
    > się na umiejętność posługiwania się bronią, który to związek

    Ok, ale ja mowiłem o braku takiej korelacji w przypadku broni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 208. Data: 2017-10-01 08:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" o...@g...pl ...

    > Skoro obawiasz się, że ktoś na Ciebie zapoluje, to chyba lepiej, że
    > będzie niewyszkolony - mniejsza szansa, ze trafi.

    Zapoluje? Tego boje sie najmniej...
    Boje sie ze mu "wytrzeli" przypadkowo a wtedy brak umiejetnsci jest
    główna przyczyna.

> [...]
    > zarówno dla ofiary, jak i dla użytkownika. Jednak jakoś nie słychać
    > o wypadkach/zabójstwach z jej udziałem. Kilkanaście tys. ludzi taką

    Ale zapewne mało kto chodzi z nia na codzien w torebke "na wszelki
    wypadek"
    Zwłaszcza w formie naładowanej.

> [...]
    > dobry, przedstawia się, pyta grzecznie, czy nie będzie przeszkadzać
    > domownikom, jeśli sobie trochę pobuszuje, a następnego dnia wysyła

    Wiesz doskonale ze to nie o to chodzi.

    > Ciekawe, czemu do strzelanin w USA dochodzi akurat w szkołach, czy
    > na kampusach. Fakt, że uzbrojeni tam być nie mogą nawet ochroniarze,
    > oczywiście nie ma z tym związku;-)

    To moze nawet tak działać.
    Maja bron, chcac zrobic masakre to ida do szkoly, skoro jak twierdzisz,
    akurat tam ochroniarze nie maja broni.
    Ale fakt jest faktem, ze dochodzi do strzelanin. Dla ciebie rozwiazaniem
    jest: wprowadzic bron do szkoły, dla mnie: unikać jej w ogole.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 209. Data: 2017-10-01 08:10:27
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    >>
    > Zapoluje? Tego boje sie najmniej...
    > Boje sie ze mu "wytrzeli" przypadkowo a wtedy brak umiejetnsci jest

    A to załatwią umiejętności (jak zechce to potrafi) czy "tresura"
    (wpojone procedury do odruchowego/bezmyślnego wypełniania).

    Ile wypadków z bronią rocznie mają policjanci w Polsce?
    Przy 30 strzałach rocznie powinno być ich od jasnej cholery, nieprawdaż?
    [ 30 strzałów rocznie - za twierdzeniem w którymś z postów w wątku]

    --
    A. Filip

  • 210. Data: 2017-10-02 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > A to załatwią umiejętności (jak zechce to potrafi) czy "tresura"
    > (wpojone procedury do odruchowego/bezmyślnego wypełniania).

    Wybacz, ale nie ufam az tak ludziom zeby pewne sprawy zostawic same sobie
    na zasadzie "jak zechce to potrafi".
    Ludzie co do zasady sa leniwi w takich kwestiach i przekonani nadmiernie
    o swoim poziomie umiejetnosci.

    > Ile wypadków z bronią rocznie mają policjanci w Polsce?
    > Przy 30 strzałach rocznie powinno być ich od jasnej cholery,
    > nieprawdaż? [ 30 strzałów rocznie - za twierdzeniem w którymś z
    > postów w wątku]

    Nie wiem czy maja 30 strzałów rocznie, ty tez nie wiesz wiec to takie
    gdybanie z dupy troche.
    Ale pierwsze co mi przychodzi do głowy, ze nawet jak tak mało strzelaja
    to jednak bron wyciagaja, odbezpieczaja, zabezpieczaja duzo czesciej.
    Posługuja sie nia o wiele czesciej niz ktos kto włozy ja do torebki czy
    komody "na wszelki wypadek".
    Drugie to oczywiscie to ze oni akurat sa grupa ktora "zechce" i cwicza
    prywatnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?