  • 211. Data: 2017-10-02 12:03:40
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Sep 2017 13:43:10 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Ze względu na ryzyko. To dalece niekomfortowa sytuacja dla agresora,
    > jeśli z każdego okna może paść strzał. Nieprawdaż?

    Jednak próbował:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Tannenbaum

    Na końcu są wymienione przyczyny. To że każdy umiał strzelać jest tylko
    jednym z czynników i to wcale nie najważniejszym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 212. Data: 2017-10-02 12:06:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 23:35:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Inna sprawa, że nie wiem po co by ktoś nich napadał. Tam nic nie ma.
    > Może poza karabinami.

    A niekończące się sklepy wolnocłowe - elektronika, kosmetyki i alkohole -
    to nic?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 213. Data: 2017-10-02 12:38:02
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Jednak próbował:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Tannenbaum
    >
    > Na końcu są wymienione przyczyny. To że każdy umiał strzelać jest tylko
    > jednym z czynników i to wcale nie najważniejszym.

    A to wszystko nie jest dość ściśle powiązane?

    IMHO Z hasła "Szwajcaria nie posiada armii, Szwajcaria jest armią"
    wynikał sposób organizacji armii, _rzeczywistej_ "niemal pełnej"
    zdolności do mobilizacji nawet w przypadku szybkiego ataku z pełnego
    zaskoczenia, świętość demokracji bezpośredniej (Szwajcarskie referenda) i
    gotowość do obrony _naprawdę_ swojego kraju. [teraz "trochę" pozmieniali]

    To wszystko sprowadza się do "hierarchii strachów": czy boimy się
    bardziej ataku rosyjskich/niemieckich hord lub przestępcy z nielegalną
    bronią czy "sąsiada" z legalną bronią. Czy "kałach w każdym domu"
    zostanie użyty do odparcia/odparcia najazdu zagranicznych hord
    najeźdźców czy do zbrojnego marszu (bezrobotnych) na Urząd Rady Ministrów.

    Dobrze jest móc liczyć na NATO ale lepiej nie znaleźć się bez NATO w
    sytuacji "syf, kiła i murowana mogiła".

    --
    A. Filip

  • 214. Data: 2017-10-02 12:45:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 02 Oct 2017 12:38:02 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > najeźdźców czy do zbrojnego marszu (bezrobotnych) na Urząd Rady Ministrów.
    >
    > Dobrze jest móc liczyć na NATO ale lepiej nie znaleźć się bez NATO w

    Naturalnie zauważyłeś tylko jeden z czynników, dla których Hitler
    zrezygnował z ataku, czym nawet nie jestem zaskoczony.

    Żeby przenieść się w chłodniejsze rejony dodam, że Islandia w ogóle nie
    posiada armii, choć należy do NATO. Ciekawe również, dlaczego Hitler jej
    nie zaatakował.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 215. Data: 2017-10-02 13:12:41
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
    [...]
    > Żeby przenieść się w chłodniejsze rejony dodam, że Islandia w ogóle nie
    > posiada armii, choć należy do NATO. Ciekawe również, dlaczego Hitler jej
    > nie zaatakował.

    Sugerujesz rozwiązanie WP? :-)

    --
    A. Filip

  • 216. Data: 2017-10-02 13:54:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 02 Oct 2017 13:12:41 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Sugerujesz rozwiązanie WP? :-)

    O to już zadbał Antek Policmajster. Nie ma helikopterów, doświadczeni
    dowódcy sami uciekli lub zostali zwolnieni, a siły i środki idą na
    miłośników zabawy w Indian.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 217. Data: 2017-10-02 14:13:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 12:07:28 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Ciekawe, czemu do strzelanin w USA dochodzi akurat w szkołach, czy na
    > kampusach. Fakt, że uzbrojeni tam być nie mogą nawet ochroniarze,
    > oczywiście nie ma z tym związku;-)

    No to tym razem mamy atak w czasie koncertu muzyki country, której raczej
    nie słuchają liberalni przeciwnicy powszechnego dostępu do broni:

    Ponad 50 osób zastrzelonych w Las Vegas przez jednego mężczyznę.
    "Największy atak w historii"

    Dramatycznie wzrósł bilans ostrzelania koncertu w Las Vegas. Szeryf stanu
    Nevada podaje, że zginęło co najmniej 50 osób, a ponad 200 jest rannych.
    64-letni Stephen Paddock strzelał z okna hotelu.

    całość:
    6150,ponad-50-osob-zastrzelonych-w-las-vegas-przez-j
    ednego-mezczyzne.html#MT#MegaMT

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 218. Data: 2017-10-02 18:08:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    >referenda) i
    >gotowość do obrony _naprawdę_ swojego kraju. [teraz "trochę"

    Przypominam Danie. Albo np Czechoslowacje 68. Albo Polske 17 wrzesnia
    39.

    O poranku moga juz stac w miescie czolgami i odstrzeliwac sie po
    oknach.

    J.

  • 219. Data: 2017-10-02 18:17:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Wróćmy do analogii motoryzacyjnych - ile osób umie jeździć na motorze
    >ile się tego formalnie uczyło? Strzelam że 4:1 dla tych co umieją
    >mimo
    >że się nie uczyli.

    W jakim sensie ?
    Ze sobie pojezdzili troche na motorze kolegi/rodziny, czy ze skoro
    umieja na rowerze, to sobie poradza i na motorze ?

    Czy ze wsiądą na motor i sobie poradza np w ruchu miejskim ?

    Bo mnie tam kolega kiedys pozyczyl, ale zebym mial jakies
    umiejetnosci, to bym sie nie przecenial.
    Z drugiej strony ... motorowerem to teraz chyba mozna bez zadnych
    papierow jak sie ma 18 lat ?

    J.

  • 220. Data: 2017-10-03 00:41:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 07:01:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    > A tak naprawde to nie konstytucja bo ja moznaby zmienic - prawo chciano
    > juz zmienic wielokrotnie i zawsze w poprzek stawała jedna organizacja
    > ktora zupełnie przypadkiem jest powiazana z producentami broni.

    Ale przeciez nie organizacja glosuje.

    Ale dzieki temu, jakby np prezydent stwierdzil, ze ustawa Kongresu go
    nie obowiazuje, bo jej nie opublikowal, to Amerykanie moga go po
    prostu zastrzelic. A my mozemy tylko transparentem pomachac :-)

    J.