  • 51. Data: 2011-05-31 06:59:11
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:is0i0s$nhb$...@i...gazeta.pl...

    > Niech najpierw wykupią oc.

    nie, powinno zostać zlikwidowane oc na pojazdy, natomiast powinien je płacić
    każdy człowiek, niezależnie od tego czy chodzi piechotą, jeździ rowerem, czy
    samochodem

  • 52. Data: 2011-05-31 07:01:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.05.2011 21:23, niusy.pl pisze:

    > Piesi !!!

    jeszcze raz: Niewiele jest wypadków, w których stroną choć jedną (nawet
    jeśli niewinną) nie jest samochód. A nawet jeśli taki wypadek się
    zdarza, to w okolicy pewnie się jakiś samochód znajduje.

    Więc kamery w samochodach wystarczą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2011-05-31 07:03:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:is1cnu$j7f$...@n...onet.pl...

    > Po to się kupuje AC, aby mieć ochronę również w takich sytuacjach.

    a dlaczego to ja mam płacić za czyjeś przewinienie?

    > No i? Bo nie widzę związku. OC by temu zapobiegło?

    nie, ale przynajmniej kasa by była

    > Szkody w wielkości podobnej do rowerowych mogą powodować rolkarze,
    > deskorolkarze, wszelkie dzieci (grające w piłkę i nie), ale jakoś nikt
    > rozsądnie myślący (pomijając ludzi na garnuszku zakładów ubezpieczeń) nie
    > myśli o obowiązku ubezpieczenia OC dla każdej żyjącej osoby.

    a szkoda, bo każdy powinien być ubezpieczony, było by taniej, szybciej itd

  • 54. Data: 2011-05-31 07:05:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    > I psi!
    > :-)

    mój jest ubezpieczony i nie widzę w tym nic śmiesznego

  • 55. Data: 2011-05-31 07:13:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-31 09:03, szerszen pisze:

    > wiadomości grup dyskusyjnych:is1cnu$j7f$...@n...onet.pl...

    > a dlaczego to ja mam płacić za czyjeś przewinienie?

    Przecież nie musisz płacić. Ale jak już kupujesz, to chociaż korzystaj.

    > nie, ale przynajmniej kasa by była

    Zasadniczo ja mam OC na rower i dzięki temu jeżdżę bardziej agresywnie,
    bo nie boję się jak w korku zarysuję komuś lusterko, czy nawet jak
    potrącę kogoś na ścieżce, czy ciągu rowerowo-pieszym. Tym samym
    wprowadzenie OC dla wszystkich będzie skutkować zwiększeniem wypadków
    (tak samo jak to jest w przypadkach samochodów, zauważ, że jak ktoś
    jeździ bez OC, to jeździ ostrożnie i nie tylko dlatego, aby go policja
    nie złapała).

    > a szkoda, bo każdy powinien być ubezpieczony, było by taniej, szybciej itd

    To tylko Przemysławowa logika może dochodzić do wniosków, że jak coś
    jest obowiązkowe, to jest tańsze. Szanujemy ją :)

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2011-05-31 07:16:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Niewielkiej? Powiedz to mojemu koledze, co mu rowerzysta MZetę skasował
    > (a to było 15 lat temu i ceny MZety były wcale nie takie niskie). A i
    > tak szczęście, że skończyło się na skasowaniu pojazdu i lekkich
    > obrażeniach zdrowia kolegi. A jakby go trwale okaleczył ?

    Czy Wy (zwolennicy różnych socjalistycznych ciągot) musicie zawsze
    używać tak bzdurnych argumentów? Co mnie obchodzi, że 15 lat temu ktoś
    twojemu koledze MZtę rowerem rozwalił? Jakby to był pieszy, to do
    dzisiaj byś piał, że chcesz obowiązkowe OC dla pieszych? Liczy się
    statystyka, a nie twoje chore doświadczenie.

    > Nie ma obowiązku AC. Kolega nie miał. Stracił MZetę i stracił
    > psychologicznie chęć jazdy motorami. I się leczył z poobijania.

    Teraz by dostał odszkodowanie z UFG za motor.

    > A to obejmuje takie akcje?

    To zależy od danego ubezpieczenia.

    >To ja mogę zrezygnować z OC aut, bo mam OC
    > mieszkania?

    Zawsze są wyłączenia na szkody spowodowane pojazdami mechanicznymi.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2011-05-31 07:41:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > a dlaczego to ja mam płacić za czyjeś przewinienie?

    > nie, ale przynajmniej kasa by była

    > a szkoda, bo każdy powinien być ubezpieczony, było by taniej, szybciej itd

    Niech po prostu płaci :-)

  • 58. Data: 2011-05-31 07:44:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > koledze MZtę rowerem rozwalił? Jakby to był pieszy, to do dzisiaj byś
    > piał, że chcesz obowiązkowe OC dla pieszych? Liczy się statystyka, a nie

    Się akurat nie zgadzam bo ubezpieczenia od rzeczy pewnych lub prawie pewnych
    nie mają sensu.

  • 59. Data: 2011-05-31 08:02:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.05.2011 18:04), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Mi po nic (pomijając, że byłoby taniej). Ale np. potrącony pieszy dzięki
    > temu właściwie zostanie oszacowany.
    >
    > Ja już od dawna o takim czymś marzę, ale nieseryjne są i na razie za
    > dużo kosztują :(

    Obowiązkowe kosztowałyby o wiele więcej.

    Popatrz na ceny kas fiskalnych w taksówkach.

    p. m.

  • 60. Data: 2011-05-31 08:35:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:is24fn$qvh$...@n...onet.pl...

    > Przecież nie musisz płacić. Ale jak już kupujesz, to chociaż korzystaj.

    kupuje, jak ja na rozrabiam, jak ktoś inny narozrabia, niech on płaci, ja
    nie mam życzenia ciągać się latami po sądach i czekać na zmiłowanie
    sędziego, a potem ewentualną ściągalność komornika

> [...]
    > jest w przypadkach samochodów, zauważ, że jak ktoś jeździ bez OC, to
    > jeździ ostrożnie i nie tylko dlatego, aby go policja nie złapała).

    ale ty tak na poważnie?
    wiesz jak tobie się nieśmiertelność włącza po tym jak kupisz sobie oc, bo
    jak widzę niebezpieczeństwo rozważasz jedynie w kategoriach finansowych, to
    jesteś super materiałem do nagrody darwina, ja mimo wykupionych rozmaitych
    ubezpieczeń, jeżdżę tak aby nikomu krzywdy nie zrobić i tak samo staram się
    zachowywać w innych sytuacjach, myślę że jednak większość ludzi tak czyni, a
    ubezpieczenia kupują na wszelki wypadek, a nie po to aby bardziej kozaczyć

    > To tylko Przemysławowa logika może dochodzić do wniosków, że jak coś jest
    > obowiązkowe, to jest tańsze. Szanujemy ją :)

    jest tańsze, bo jest jej więcej, ilość ubezpieczonych wzrośnie znacznie,
    ilość szkód już wcale nie tak bardzo