  • 161. Data: 2011-06-06 19:42:20
    Temat: Re: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jun 2011, Bydlę wrote:

    > Jest po prostu kolosalna różnica między rejestratorem z możliwością
    > skasowania danych, a rejestratorem bez tej możliwości.

    Jest jeszcze pytanie o techniczną skuteczność tego skasowania.
    To że "po włożeniu do USB nie działa", nie oznacza że nie da się
    danych jednak wydłubać. Z kolei przy zintegrowanym układzie sterowania
    uzyskanie *gwarancji* może być... trudne.
    No i do tego to hasło z użyciem flasha: skuteczny reset powinien
    działać "momentalnie". Do tego bez zasilania, bo z tym może być
    kłopot jak połowy auta nie ma ;)
    Czyli w miarę skuteczne rozwiązanie to RAM z własnym podtrzymaniem.

    > Daj ten przepis, bo nie bardzo rozumem dlaczego miałbym być karany za odmowę
    > zeznawania na swoją niekorzyść.

    Podejrzewam że chodzi o taki szczegół, że na "areszt wydobywczy" też
    nie ma żadnego przepisu. Ba, formalnie jest to bezprawne.

    pzdr, Gotfryd

  • 162. Data: 2011-06-06 19:49:08
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jun 2011, szerszen wrote:

    > ale cały czas tłumaczę ;)
    > TERAZ NIE MOGĘ

    Zgoda :)
    Pic w tym, że techniczne przyczyny dla niemożności nie znikną.
    Podejrzewam, że oferta by się nie zmieniła.

    > ależ ja cały czas pisze właśnie o tym co by mogło być, czyli oc na człowieka,
    > nie na pojazd

    No to chyba wątek się za bardzo rozgałęził i pomyliłem podwątki:
    odnosiłem się do wersji "AC tylko na moje własne szkody".
    Poparłem tezę że takiego nie ma - i nie będzie.
    Po prostu trudno udowodnić komuś że kłamie, mówiąc iż to
    on sam spowodował szkodę.

    Co do ubezpieczenie osoby (kierującego) oczywiście masz rację, IMHO.
    Jedno nie wyklucza drugiego - mogłoby istnieć ubezpieczenie osoby
    oraz ubezpieczenie pojazdu, z wymogiem "mimimym jedno w danej chwili"
    coś na wzór biletów okresowych komunikacji publicznej (imiennych
    i bezimiennych), podejrzewam że proporcje wysokości (wg biletów)
    byłyby w sam raz "rynkowo odpowiednie" :)
    Ale dyskutowanie tej wersji grozi wprowadzeniem wymogu obu naraz :>

    > luźno dywagując ;) chodziło mi o zmianę sposobu opłacania oc, sprawa z ac
    > wyszła przy okazji

    Acha.
    A ja się jej uczepiłem :) (i *tylko* jej)

    pzdr, Gotfryd

  • 163. Data: 2011-06-07 06:53:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106062142370.1536@quad..
    .

    > Zgoda :)
    > Pic w tym, że techniczne przyczyny dla niemożności nie znikną.
    > Podejrzewam, że oferta by się nie zmieniła.

    myślę że by się zmieniła, wszak to ubezpieczenie dobrowolne i już teraz masz
    rozmaite okrojone wersje ac, choćby tylko od kradzieży

> [...]
    > Poparłem tezę że takiego nie ma - i nie będzie.
    > Po prostu trudno udowodnić komuś że kłamie, mówiąc iż to

    tylko po co miałby kłamać, że to on spowodował szkodę, w przypadku, kiedy tą
    szkodę spowodowałby ubezpieczony pieszy/rowerzysta?

    > Co do ubezpieczenie osoby (kierującego) oczywiście masz rację, IMHO.
    > Jedno nie wyklucza drugiego - mogłoby istnieć ubezpieczenie osoby
    > oraz ubezpieczenie pojazdu, z wymogiem "mimimym jedno w danej chwili"

    ja się nie upieram że miałoby to być tylko jedno, wybór mógłby być i każdy
    wybrałby co mu wygodniej, lub co mu się bardziej opłaca, natomiast
    dzisiejszy system, szczególnie po zmianach z oc sprzed kilku lat, to czyste
    złodziejstwo i opłaca się jedynie t.u.

    > A ja się jej uczepiłem :) (i *tylko* jej)

    nie ma problemu ;)
    najważniejsze że doszliśmy do sedna

  • 164. Data: 2011-06-08 09:53:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2011, szerszen wrote:

    > tylko po co miałby kłamać, że to on spowodował szkodę, w przypadku, kiedy tą
    > szkodę spowodowałby ubezpieczony pieszy/rowerzysta?

    Mógłby kłamać w innych okolicznościach.
    Na przykład kiedy ten pieszy nie zostałby zidentyfikowany (albo
    wręcz nie chciałoby mu się go identyfikować lub starałby się go
    nie zidentyfikować ze względu np. na groźby)

    pzdr, Gotfryd