  • 1. Data: 2011-05-30 10:03:04
    Temat: Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem z korektą faktury
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Witam,

    posiadalem spółzielcze prawo do lokalu i co miesiąc,
    do 15-ego wnosiłem stosowne opłaty na podstawie
    faktur wystawiamych przez S-nię. Faktury otrzymaywałem
    ok. 5 każdego miesiąca.

    10 maja sprzedałem lokal i poinformowałem o tym S-nię
    prosząc jednocześnie o wystawienie korekty faktury.
    W terminie zapłaciłem przelewem opłaty do 9 maja włącznie
    (kwota : 30 x 9 dni).

    Wcześniej dotarły do mnie sygnały, że ich program obsługujący
    opłaty eksploatacyjne nie pozwala na skorygowanie opłat.

    Dzisiaj przyszło pismo od Spółdzielni, że ma opłacić fakturę
    za maj w całości.

    Czy to przypadkiem nie jest próba wyłudzenia... i w ogóle
    co z tym fantem począć?

    Czy odmowa wystawienia korekty łamie przepisy? Jakie i w jakim punkcie?

    --
    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2011-05-30 10:50:16
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ok. 5 każdego miesiąca.
    > Dzisiaj przyszło pismo od Spółdzielni, że ma opłacić fakturę

    A co mówi umowa? Nie ma przypadkiem terminu wypowiedzenia, że "czynsz
    płatny jest za miesiąc" albo czegoś podobnego?

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 3. Data: 2011-05-30 12:23:02
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    Odpowiedzieć pisemnie (z potwierdzeniem odbioru), że ich roszczenie jest
    niesłuszne i nienależne (opisując, co opisałeś).
    I koniecznie tak odpowiadać na kolejne wezwania do zapłaty.
    Dzięki czemu raczej nie uzyskają nakazu zapłaty (zaocznie dla Ciebie, bez
    rozprawy) ani nie wpiszą do rejestru dłużników.

    Tak czy inaczej jesli zbyłeś spółdzielcze prawo, to jeszcze należy Ci się
    zwrot wkładów, udziałów, nadwyżki po zakończeniu roku, rozliczenie mediów (na
    plus lub na minus) więc to potrwa.

    -----