  • 1. Data: 2016-11-23 13:40:26
    Temat: Nowy dowód - co i jak - wyrobienie
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Ostatnio natrafiłem na info, że sporo osób wymienia dow. osobiste z powodu
    wycieku danych.
    I tak sobie myślę, że też wymienię dowód.

    Mam pytania:
    - jak wygląda procedura (zgłaszam na policję, w urzędzie,
    kradzież/zgubienie, inne)
    - ile trwa procedura i ile kosztuje
    - czy są potem jakieś problemy, że np. trzeba te nowe dane podawać
    (aktualizacja numerów dowodu?) do banku/urzędów/itd.
    - czy poza "plusami" (inny numer dokumentu, inne daty wydania) są jakieś
    "minusy" operacji wymiany?

  • 2. Data: 2016-11-25 14:00:25
    Temat: Re: Nowy dowód - co i jak - wyrobienie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 13:41:01 UTC+1 użytkownik Matli napisał:
    > Ostatnio natrafiłem na info, że sporo osób wymienia dow. osobiste z powodu
    > wycieku danych.
    Skąd i kiedy te dane niby wyciekły?

    > - czy poza "plusami" (inny numer dokumentu, inne daty wydania) są jakieś
    > "minusy" operacji wymiany?
    W bankach podać nowy nr DO musisz.
    A tam zrobią kopie i dane tego nowego wyciekną;)

  • 3. Data: 2016-11-25 14:07:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Bardziej bym podejrzewał operatorów telefonicznych.

    -----

  • 4. Data: 2016-11-25 14:12:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 13:40:26 +0100, Matli napisał(a):

    > - jak wygląda procedura (zgłaszam na policję, w urzędzie,
    > kradzież/zgubienie, inne)

    W lutym 2015 ukradli mi dowód zagramanicą. Zastrzegłem go w systemie
    bankowym, Policji nie zgłaszałem.

    > - ile trwa procedura i ile kosztuje

    Nic nie kosztuje, trwało to jakoś 3-4 tygodnie.

    > - czy są potem jakieś problemy, że np. trzeba te nowe dane podawać
    > (aktualizacja numerów dowodu?) do banku/urzędów/itd.

    Z urzędami nie miałem okoliczności, ale generalnie rzadko w nich bywam.
    Jeśli przyjdzie skorzystać z usług banku w placówce, wtedy trzeba poświęcić
    chwilę na aktualizację danych.

    > - czy poza "plusami" (inny numer dokumentu, inne daty wydania) są jakieś
    > "minusy" operacji wymiany?

    Zdjęcia, przynajmniej teoretycznie, muszą być "aktualne", czyli nie starsze
    - jeśli dobrze pamiętam - niż 6 miesięcy. To kosztuje ~20 zł i czas
    poświęcony na wizytę u fotografa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554

  • 5. Data: 2016-11-25 14:27:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 13:40, Matli pisze:
    > Ostatnio natrafiłem na info, że sporo osób wymienia dow. osobiste z
    > powodu wycieku danych.
    > I tak sobie myślę, że też wymienię dowód.

    Nie rozumiem. Strach przed czym? Obawa o co?

    Gdyby tak nie mieć dowodu wcale to byłby święty spokój :-)

  • 6. Data: 2016-11-25 18:14:11
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-25 o 14:12, Olin pisze:

    > W lutym 2015 ukradli mi dowód zagramanicą. Zastrzegłem go w systemie
    > bankowym, Policji nie zgłaszałem.

    > Nic nie kosztuje, trwało to jakoś 3-4 tygodnie.

    Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu
    upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2016-11-25 18:29:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-25 o 18:14, Sonn pisze:

    > Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu
    > upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

    A co konkretnie ci nie pasuje?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-11-26 08:36:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 listopada 2016 18:14:06 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:

    > Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu
    > upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

    A co napisał nie tak?
    Żona wymieniała miesiąc temu i było jak Olin napisał- darmo i ok 3 tygodni.

  • 9. Data: 2016-11-26 12:27:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-25, Sonn <x...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyżby? Doucz się i potem wróć. Wiem, bo niedawno wymieniałem z powodu
    > upływu terminu ważności, a szukał za ciebie nie będę.

    Opłaty za dowód zniesiono ok. 2010 roku.
    Jak niedawne jest Twoje "niedawno"?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2016-11-26 16:07:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    oglegroups.com...
    > W bankach podać nowy nr DO musisz.
    > A tam zrobią kopie i dane tego nowego wyciekną;)

    Nie mogą zrobić kopii.