  • 1. Data: 2016-11-25 13:13:51
    Temat: Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Jakiś czas temu podpisałem umowę na wynajem mieszkania.
    W umowie wpisałem, że to umowa na czas określony od dnia xxx do 02.2017.
    Miesięczny okres wypowiedzenia.
    Coś się u mnie zmieniło i mieszkania potrzebuję już teraz.

    1.X powiadomiłem najemcę aby się wyprowadził. Dostał miesięczny okres
    wypowiedzenia.
    Najemca przyjął to do wiadomości. Powiedział, że będzie szukał innego lokum
    ale jest ciężko na rynku (mało lokali, wyższe ceny).
    Powiedziałem, że mogę być trochę elastyczny i najemca może jeszcze zostać
    chwilę w lokalu (dałem max 2 miesiące).
    I teraz mi najemca wyskakuje z tekstem, że .... robi co może ale lokalu nie
    ma i zgodnie z umową może się wyprowadzić dopiero 02.2017.

    Co mogę zrobić aby najemca już się wyprowadził. Nie chcę czekać do lutego
    przyszłego roku.

  • 2. Data: 2016-11-25 18:57:18
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 25 Nov 2016 13:13:51 +0100, Matli napisał(a):

> [...]
    > Miesięczny okres wypowiedzenia.
    > Co mogę zrobić aby najemca już się wyprowadził. Nie chcę czekać do lutego

    Prawnie nic.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/788092,czy-moz
    na-wypowiedziec-umowe-najmu-na-czas-oznaczony.html
    http://prawo.money.pl/porady-prawne/porady/prawo-mie
    szkaniowe/artykul/najem-lokalu-na-czas-oznaczony-jak
    -z,175,0,1811631.html

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2016-11-26 00:51:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-11-16 o 18:57, P.B. pisze:

> [...]
    > http://prawo.money.pl/porady-prawne/porady/prawo-mie
    szkaniowe/artykul/najem-lokalu-na-czas-oznaczony-jak

    Z tym nic, to bym polemizował. Przecież mogą się porozumieć.

  • 4. Data: 2016-11-26 11:12:59
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    na-wypowiedziec-umowe-najmu-na-czas-oznaczony.html
    szkaniowe/artykul/najem-lokalu-na-czas-oznaczony-jak
    -z,175,0,1811631.html

    > Z tym nic, to bym polemizował. Przecież mogą się porozumieć.

    A bez porozumienia? Bo coś mi się wydaje, że najemca nie będzie skłonny do
    porozumień.
    Jakieś niestandardowe rozwiązania? Podwyżka, coś zrobić z opłatami, jakieś
    utrudnienia?
    W ostateczności rozważam niepłacenie do elektrowni za prąd. Za miesiąc-dwa
    będzie odłączenie. I potem jak najemca się wyprowadzi zrobię wpłatę (100-200
    pln).
    A może są sposoby aby szybciej odłączyli?

  • 5. Data: 2016-11-26 19:37:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 26-11-2016 o 11:12, Matli pisze:
> [...]
    > wpłatę (100-200 pln).
    > A może są sposoby aby szybciej odłączyli?

    Gdzieś kiedyś czytałem o sytuacji:
    - najemca przestał płacić,
    - wynajmujący nie płacił elektrowni,
    - odłączyli prąd,
    - najemca oskarżył wynajmującego o ... i tu nie pamiętam jak to się
    ładnie nazywało.
    P.G.

  • 6. Data: 2016-11-28 10:11:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-26 00:51, Robert Tomasik pisze:

    na-wypowiedziec-umowe-najmu-na-czas-oznaczony.html
    szkaniowe/artykul/najem-lokalu-na-czas-oznaczony-jak
    -z,175,0,1811631.html

    > Z tym nic, to bym polemizował. Przecież mogą się porozumieć.

    No ale to już nie będzie wypowiedzenie, a rozwiązanie za porozumieniem

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 7. Data: 2016-11-28 10:52:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Z ważnych przyczyn" IMHO się da wypowiedzieć.
    Np. metodą PiSu: jak się nie da odwołać P0-wskiego namiestnika, to zmienimy nazwę
    urzędu ;-)
    Pytanie o odszkodowanie dla najemcy za wcześniejsze wypowiedzenie umowy oraz jak
    wypowiedzenie wyegzekwować przy braku współpracy najemcy.

  • 8. Data: 2016-11-28 12:48:51
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 25 Nov 2016 18:57:18 +0100, w
    <4re3gzjtxyr7.1i4hnadbhah91$.dlg@40tude.net>, "P.B." <p...@w...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > http://prawo.money.pl/porady-prawne/porady/prawo-mie
    szkaniowe/artykul/najem-lokalu-na-czas-oznaczony-jak

    Jak nie może, skoro zawarł w umowie klauzulę umowną o możliwości wypowiedzenia
    z miesięcznym terminem?

  • 9. Data: 2016-11-28 12:51:07
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 28 Nov 2016 12:48:51 +0100, w
    <n...@4...com>, "rg" <n...@o...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    -z,175,0,1811631.html

    > Jak nie może, skoro zawarł w umowie klauzulę umowną o możliwości wypowiedzenia

    Dobra, doczytałem.

    Zgodnie z poglądami prezentowanymi w doktrynie i judykaturze samo tylko
    zastrzeżenie możliwości wypowiedzenia umowy (bez wskazania jego przyczyny) nie
    kwalifikuje się jako "wypadki wskazane w umowie" (tak Wyrok Sądu Apelacyjnego w
    Białymstoku z 16 stycznia 2015 r., sygn. Akt: I ACa 669/14, opubl. LEX).
    Wypowiedzenie dokonane na podstawie klauzuli o tak "niepełnej" konstrukcji
    skutkowałoby uznaniem go za nieważne na podstawie art. 58 § 1 K.c.

  • 10. Data: 2016-11-28 12:53:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-28 o 12:48, rg pisze:
> [...]
    -z,175,0,1811631.html

    > Jak nie może, skoro zawarł w umowie klauzulę umowną o możliwości wypowiedzenia

    Nieskuteczna.

    --
    Liwiusz