  • 1. Data: 2016-11-21 19:55:48
    Temat: kradzież a odszkodowanie z PZU
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Mam następującą sytuację skradziono dwa rower KROSS (damka i męski) z
    piwnicy. Przepiłowanie skobla.
    Mieszkanie jest moją własnością (nie przebywam tam), ubezpieczone w PZU.
    Jeden z rowerów kupiony przeze mnie i na fakturze moje nazwisko.
    Drugi własnością osoby trzeciej, przebywającej czasowo w tym mieszkaniu
    i przechowującej swój rower w tej piwnicy.
    PZU nie uznał prawa do odszkodowania za rower tej osoby trzeciej.

    Ważne kto jest właścicielem rowerów, czy to, że były skradzione z
    piwnicy którą obejmuje ubezpieczenie?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-11-21 22:55:10
    Temat: Re: kradzież a odszkodowanie z PZU
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-11-16 o 19:55, Krycha pisze:
> [...]
    > PZU nie uznał prawa do odszkodowania za rower tej osoby trzeciej.
    > Ważne kto jest właścicielem rowerów, czy to, że były skradzione z

    A co jest w polisie? Ubezpieczone są rzeczy w lokalu(piwnicy), czy
    mienie ubezpieczonego?

  • 3. Data: 2016-11-22 00:08:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Krycha"

[...]

    ---
    Masz jakąś umowę z PZU ? :-)

  • 4. Data: 2016-11-22 05:07:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/21/2016 12:55 PM, Krycha wrote:
> [...]
    > PZU nie uznał prawa do odszkodowania za rower tej osoby trzeciej.
    >
    > Ważne kto jest właścicielem rowerów, czy to, że były skradzione z

    A co ubezpieczyles.
    Mienie bedace twoją własnością czy mienie znajdujące się w twoim mieszkaniu.
    Sądzę, że to pierwsze.

  • 5. Data: 2016-11-22 11:33:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 21 Nov 2016 19:55:48 +0100, Krycha <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >PZU nie uznał prawa do odszkodowania za rower tej osoby trzeciej.
    >
    >Ważne kto jest właścicielem rowerów, czy to, że były skradzione z
    Ważne co mówią zapisy OWU i/lub Twoje indywidualne zapisy umowy z PZU.
    Jeśli nie masz indywidualnych zapisów to OWU znajdziesz np tu
    (zaleznie od polisy):
    https://www.pzu.pl/produkty/pzu-dom (dom)
    § 28
    1. Ochroną ubezpieczeniową objęte są ponadto szkody w ruchomościach
    domowych lub stałych elementach będących przedmiotem prawa własności
    (współwłasności) osób bliskich ubezpieczonego pozostających z
    ubezpieczonym we wspólnym gospodarstwie domowym albo będących w ich
    posiadaniu na podstawie innego tytułu prawnego.

    https://www.pzu.pl/produkty/ubezpieczenie-dom-plus (dom plus)
    § 12
    W ubezpieczeniu ruchomości domowych lub stałych elementów PZU SA
    odpowiada również za szkody w ruchomościach domowych lub stałych
    elementach będących przedmiotem prawa własności (współwłasności) osób
    bliskich Ubezpieczonego pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie
    domowym albo będących w ich posiadaniu na podstawie innego tytułu
    prawnego.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 6. Data: 2016-11-22 16:41:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-11-16 o 11:33, WAM pisze:

> [...]
    > ubezpieczonym we wspólnym gospodarstwie domowym albo będących w ich
    > posiadaniu na podstawie innego tytułu prawnego.

    Pozostaje udowodnić, że właścicielka roweru jest osobą bliską.:-)

  • 7. Data: 2016-11-22 16:56:05
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Podobno w kapitalizmie - w odróżnieniu od socjalizmu - wystarczy oświadczenie zamiast
    zaswiadczenia ;-))

    -----

  • 8. Data: 2016-11-24 17:58:29
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2016 o 11:33, WAM pisze:

> [...]
    > bliskich Ubezpieczonego pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie
    > domowym albo będących w ich posiadaniu na podstawie innego tytułu

    Sami pracownicy agencji PZU, którym zgłaszałam szkodę, twierdzili, ze
    nie jest istotne, kto jest właścicielem tych rowerów, ale to że piwnica
    była ubezpieczona od kradzieży, wraz z mieszkaniem
    I zapewniali ze dostaniemy odszkodowanie za dwa rowery.
    Zrobili nadzieję, która okazała się fałszywa.
    Na dodatek PZU nie zwróciło uwagi, ze dostarczyłam im potwierdzenie
    własności (faktura) jednego z rowerów.
    Policja, wskutek nieporozumienia, podała że nie jestem właścicielką
    każdego z nich.
    Nie przyszło im na myśl, ze faktura to istotny i ważny dokument.
    Żadnych powodów do myślenia. Tylko od razu zamkniecie roszczeń.

    Krycha.

  • 9. Data: 2016-11-26 22:42:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Krycha"

[...]
    Jest Rzecznik Ubezpieczonych i droga sądowa

  • 10. Data: 2016-11-28 20:27:33
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 26.11.2016 o 22:42, re pisze:

> [...]
    > Żadnych powodów do myślenia. Tylko od razu zamkniecie roszczeń.
    > ---
    > Jest Rzecznik Ubezpieczonych i droga sądowa

    Oczywiście złożyłam odwołanie od decyzji. Mają miesiąc na odpowiedz.
    Za jeden rower muszą wypłacić, bo mają fakturę na moje nazwisko, ale ten
    drugi to nie.

    Krycha.