  • 1. Data: 2016-11-25 19:37:52
    Temat: Sobota dniem roboczym czy wolnym od pracy?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Obywatel przebywał na zwolnieniu lekarskim do piątku włącznie.
    Od soboty był zdrowy.
    Ubiega się o przywrócenie terminu na czynności, których winien był dokonać w trakcie
    zwolnienia lekarskiego (w trakcie choroby nie mógł odebrać korespondencji z poczty,
    która to korespondencja wróciła do nadawców i zapewne została powpinana w akta z
    dopiskami "uznać za doręczone w dniu ....).
    Czy termin 7-dniowy (a może inny) na złożenie wniosku o przywrócenie terminu należy
    liczyc już od soboty, czy dopiero od poniedziałku:
    w postępowaniu:
    a) cywilnym (tu niestety sobota bywa zwykle uznana za dzień roboczy)?
    b) przed sądem administracyjnym (czy to postępowanie sądowe, czy administracyjne? w
    administracyjnym zwykle sobota to dzień wolny od pracy)?
    c) wykroczeniowym (przed sądem, jakaś odmowa przyjęcia mandatu)?

  • 2. Data: 2016-11-25 19:54:56
    Temat: Re: Sobota dniem roboczym czy wolnym od pracy?
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ąćęłńóśźż w

> [...]
    administracyjnym zwykle sobota to dzień wolny od pracy)?
    > c) wykroczeniowym (przed sądem, jakaś odmowa przyjęcia mandatu)?

    Poczta Polska w soboty pracuje...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2016-11-25 21:50:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-11-25 o 19:54, 007 pisze:
> [...]
    należy liczyc już od soboty, czy dopiero od poniedziałku:
    w administracyjnym zwykle sobota to dzień wolny od pracy)?

    Akurat bardzo wiele urzędów pocztowych w soboty jest nieczynna i
    awizowanej przesyłki odebrać się nie da.

    MJ

  • 4. Data: 2016-11-25 22:30:10
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał Jankowski w

    > Akurat bardzo wiele urzędów pocztowych w soboty jest nieczynna i
    > awizowanej przesyłki odebrać się nie da.

    Ogarnij sie proszę, nawet u mnie na wsi jest jeden urząd w którym mogę
    nadać...

    Słowo klucz *nadać*

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2016-11-28 10:35:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Rzecz nie w poczcie, tylko w pytaniu, czy w postępowaniu przed sądem administracyjnym
    sobota jest robocza (jak w sądowym cywilnym, gdzie mentalność "kasty" sędziów
    zatrzymałą się na latach 6-tych, bo tak im wygodniej uwalać stronę i odhaczyć
    sprawę), czy wolna od pracy (jak w administracyjnym czyli KPA).

    -----