  • 31. Data: 2018-04-17 11:53:24
    Temat: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 11:52, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > mając naście lat masz już czasami poglądy polityczne. powiem tak, mając
    > te 13-17 lat miałem inne poglądy niż moi rodzice, a to oni podejmowaliby
    > za mnie. Spłycanie to do tego, że ma ktos inne poglądy na wychowanie,
    > jest pustym retorycznym postulatem...

    Ale do czego pijesz? Że prawo głosu powinno być od 12 r.ż.?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2018-04-17 11:53:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 10:37, Liwiusz pisze:

    > Jak będzie pomysł, więcej głosów miały osoby  pracujące nad lekami, to
    > wówczas będziemy o tym dyskutować.

    ale to nie ja dałem argument, że nagrodzeni mają być ci co wiecej
    wkładają a nie tylko wyjmują... Więc jak to będzie? Kto tu więcej
    wkłada, a mniej wyjmuje?

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 33. Data: 2018-04-17 11:59:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 11:53, Liwiusz pisze:

    > Ale do czego pijesz? Że prawo głosu powinno być od 12 r.ż.?

    niekoniecznie, gdyż statystycznie może się okazać, że wtedy jeszcze nie
    ma wykształconego światopoglądu, ale w takim wypadku wolałbym wtedy, aby
    głos rodziców nie był większy, żeby nie głosowali za mnie na cos z czym
    się nie zgadzam.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 34. Data: 2018-04-17 12:01:28
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

> [...]

    > te 13-17 lat miałem inne poglądy niż moi rodzice, a to oni podejmowaliby
    > za mnie. Spłycanie to do tego, że ma ktos inne poglądy na wychowanie,

    Rodzice podejmują wiele decyzji, często ważniejszych niż decyzje
    polityczne, za dzieci. Z czasem dzieci się usamodzielniają. Co w tym
    jest niezwykłego?
    Do pewnego momentu rodzice decydują za dzieci.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 35. Data: 2018-04-17 12:09:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 11:53, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > ale to nie ja dałem argument, że nagrodzeni mają być ci co wiecej
    > wkładają a nie tylko wyjmują... Więc jak to będzie? Kto tu więcej
    > wkłada, a mniej wyjmuje?

    Niewątpliwie więcej wkłada ten, kto się rozmnaża, a nie wymyśla leki.
    Społeczeństwo może funkcjonować bez żadnych leków, ale nie może
    funkcjonować bez dzieci.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2018-04-17 12:10:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 11:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > ma wykształconego światopoglądu, ale w takim wypadku wolałbym wtedy, aby
    > głos rodziców nie był większy, żeby nie głosowali za mnie na cos z czym

    Ale dlaczego mamy się przejmować twoim zdaniem, skoro jest ono
    "niewykształcone"?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2018-04-17 12:19:53
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 11:00, Liwiusz pisze:

    > To już jest tylko kwestia techniczna do rozwiązania, nie to jest
    > przedmiotem dyskusji na obecnym etapie.

    Że co? Czyli lepiej dyskutować przez parę miesięcy (najlepiej za
    publiczne pieniądze), aby później się okazało, że przez drobny problem
    techniczny i tak się tego zrobić nie da?

    Więc co proponujesz? Podzielić dzieci na pół?
    Samotna matka z dzieckiem będzie miała 2 głosy, a zamężna 1,5 głosa?
    A jeśli syn 17-latek będzie chciał głosować na Kukiza albo Korwina, to
    ma się z matką pokłócić, bo ona się uprze na pis?

    W praktyce część dzieci będzie miało prawo głosu (za pośrednictwem
    rodziców), a część nie - ci co rodziców nie mają. Opiekun z domu dziecka
    chyba nie powinien mieć prawa do oddania 33 głosów, bo ma np. 30
    dzieciaków pod opieką + 3 własnych?
    Takich absurdów można wymienić więcej, które już na starcie powodują, że
    cała dyskusja jest bezprzedmiotowa i szkoda na nią czasu.

    Od setek lat ludzie dyskutują na temat praw wyborczych. Pomysłów było
    wiele, od praw wyborczych tylko dla ludzi wolnych, poprzez prawa
    wyborcze tylko dla mężczyzn, prawa wyborcze zależne od statusu
    majątkowego, prawa tylko dla tych co płacą podatki, prawa wyborcze
    zależne od wykształcenia, itp.
    Pomysł ilości głosów zależnych od ilości posiadanych dzieci jest jednym
    z głupszych, o jakich czytałem i słyszałem.

    Już prędzej warto rozważyć czy nie obniżyć wieku dla czynnego prawa
    wyborczego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2018-04-17 12:29:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:09, Liwiusz pisze:

    > Niewątpliwie więcej wkłada ten, kto się rozmnaża, a nie wymyśla leki.
    > Społeczeństwo może funkcjonować bez żadnych leków, ale nie może
    > funkcjonować bez dzieci.

    Bzdurzysz waść... Nie dość, że w tym przypadku więcej wkłada właśnie ten
    naukowiec, to jeszcze swoje dziecko wykształcił, więc przygotował do
    pracy. Natomiast drugi przykład, masz rodzinę, która przygotowała
    kolejne osoby z roszczeniową postawą do biedowania. Równie dobrze możesz
    sprowadzić sobie uchodźców...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 39. Data: 2018-04-17 12:31:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:10, Liwiusz pisze:

    > Ale dlaczego mamy się przejmować twoim zdaniem, skoro jest ono
    > "niewykształcone"?

    A jaką masz pewność, że jest niewykształcone... Czytaj uważnie, może się
    okazać, co nie znaczy, że wiele osób wtedy nie ma już wykształconego
    światopoglądu.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2018-04-17 12:32:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 12:19, Kviat pisze:

    > Że co? Czyli lepiej dyskutować przez parę miesięcy (najlepiej za
    > publiczne pieniądze), aby później się okazało, że przez drobny problem
    > techniczny i tak się tego zrobić nie da?

    Da się.

    > Więc co proponujesz? Podzielić dzieci na pół?
    > Samotna matka z dzieckiem będzie miała 2 głosy, a zamężna 1,5 głosa?

    Po co do tego mieszać fakt formalizacji związku?

    > A jeśli syn 17-latek będzie chciał głosować na Kukiza albo Korwina, to
    > ma się z matką pokłócić, bo ona się uprze na pis?

    Będzie mógł zrobić to, co w dniu dzisiejszym, czyli nie głosować.

> [...]
    > Takich absurdów można wymienić więcej, które już na starcie powodują, że
    > cała dyskusja jest bezprzedmiotowa i szkoda na nią czasu.

    Bo i sam do tego źle podchodzisz - pomysł nie polega na tym, aby dzieci
    miały głos (bo go nie mają), tylko aby większy głos miała dorosła osoba,
    która ma dzieci. Tylko to, i aż to.

    --
    Liwiusz