  • 11. Data: 2024-02-26 14:57:02
    Temat: Re: Nadchodzą nareszcie czasy kiedy ZJEBY prawnicze zastąpi sztuczna inteligencja
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > A jest test, który rozstrzyga czy to AI czy model językowy?

    A co to za dywagacje?

    Za pomocą tekstowego opisu AI generuje obraz video w dużej rozdzielczości.

    To tylko kwestia interfejsu. Uczenie maszynowe jest takie samo tylko
    ciągle ulepszane.

  • 12. Data: 2024-02-26 16:13:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.02.2024 o 12:14, _Master_ pisze:

    > AI jeszcze nie ma świadomości. Może nigdy nie będzie mieć ale robić to
    > co człowiek już POTRAFI i już robi to SZYBCIEJ

    Tylko, że zawsze może wyjść, że to neoAI i znowu jesteśmy w punkcie wyjścia.

  • 13. Data: 2024-02-26 16:26:20
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-26 o 16:13, nadir pisze:

    > Tylko, że zawsze może wyjść, że to neoAI i znowu jesteśmy w punkcie
    > wyjścia.

    Jeśli obrońcy głupoty będą używać takich argumentów to jestem za
    DYKTATURĄ AI i jeszcze gorzej świadczy to o prawnikach.

    Mam już dziś pewność że zastąpienie ich softem komputerowym będzie TYLKO
    LEPSZE.

  • 14. Data: 2024-02-26 16:29:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 11:54:26 +0100, Kviat wrote:

    > Nie powinien. Bo to nie jest sztuczna inteligencja, tylko model językowy
    > - bardziej lub mniej złożony, ale na pewno nie sztuczna inteligencja.
    > Już to tutaj tłumaczyłem, ale jak widać nie do wszystkich dotarło.

    Moze nie czytałem.
    Model czy nie - duzo inteligencji potrzeba, aby zrozumiec pytanie i z
    sensem odpowiedziec.

    > Posługiwanie się pojęciami "wiem" i "nie wiem" w kontekście tych
    > narzędzi nie ma żadnego sensu. Ani "wie", ani "nie wie".
    > Nie może odpowiedzieć "wiem" - bo by "skłamał.
    > Nie może też odpowiedzieć "nie wiem" - bo też by skłamał (bo to by
    > sugerowało, że wie coś innego, a tylko akurat tego nie).

    Nie bardzo widzę, jak taka odpowiedź miałaby cos sugerować,
    ale przeciez cos wie ...

    > Zapytaj kostkę do gry przed rzuceniem, czy _wie_ ile oczek wypadnie.
    > Albo zapytaj po rzuceniu, czy _wiedziała_ ile oczek wypadnie.
    > Rzucisz kostką, to kostka zrobi co powinna i wypadnie ileś tam oczek.
    > A że spodziewałeś się innego wyniku... to nie znaczy, że wynik był zły,
    > czy głupi, czy nieprawdziwy, czy bezwartościowy, czy może akurat wypadło
    > tyle ile się spodziewałeś.

    No ale pomijając, ze kostka jest "głupia" i nie wie, to przeciez moze
    odpowiedziec.
    Ja będę rzucał kostką, i ja będę odpowiadal - tak może być?

    > Więc jak najbardziej zrobił to co powinien, czyli wypluł jakąś informację.
    > Ogarnął to, do czego miał dostęp i w/g modelu, który został mu narzucony
    > ("wyuczony"), przetworzył i wypluł wynik.
    > Podał zlepek słów/fraz/zdań pozlepianych w/g jakichś tam zasad
    > prawdopodobieństwa z kombinacją wynikającą ze statystyki i paru innych
    > rzeczy z zasobu, którym dysponuje.
    > A nie najbardziej prawidłowy.
    > Zasób ma duży, model pieruńsko rozbudowany i skomplikowany, więc dlatego
    > czasem ma się wrażenie, że dostaje się coś wartościowego, a czasem, że
    > to głupoty.

    Model ma pierunsko rozbudowany.
    Tylko nie wiem, czemu "model" a nie "baza wiedzy.

    Zadaje pytanie
    "jak najlepiej sprawdzic w Pythonie czy zmienna zawiera liczbę
    całkowitą?"

    Dostaję kilka dobrych odpowiedzi, bo pytanie okazuje się nie całkiem
    jasne, a kontekst szeroki.

    wiec precyzuję
    "jak najlepiej sprawdzic w Pythonie czy zmienna typu float zawiera
    liczbę całkowitą ?"

    Dostaję 3 dobre odpowiedzi.

    "która metoda jest najlepsza?"

    I znów odpisuje z sensem, i chyba dobrze.

    "
    -Funkcja math.modf() jest zazwyczaj najszybszą metodą.
    -Operator modulo jest nieco wolniejszy niż math.modf(), ale może być
    bardziej zwięzły.
    -Porównanie z liczbą całkowitą jest najwolniejszą metodą, ale może być
    bardziej czytelne dla początkujących.
    "

    No dobra - moze go nakarmili jakąś dobrą ksiązką o pythonie.

    "która nóżka bardziej?"

    "Aby odpowiedzieć na to pytanie, potrzebuję więcej informacji."

    To zróbmy prawniczo
    "czy rowerzysta komisji wyborczej może być pijany?"

    "Nie, rowerzysta komisji wyborczej nie może być pijany. Członkowie
    komisji wyborczej, w tym rowerzyści, mają obowiązek wykonywać swoje
    ????? w sposób rzetelny i odpowiedzialny. Spożywanie alkoholu przez
    członków komisji wyborczej jest niedopuszczalne, ponieważ może
    negatywnie wpływać na ich zdolność do prawidłowego wykonywania swoich
    obowiązków.

    Ustawa o ???????:

    Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks
    wyborczy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1277):
    Członkowie komisji wyborczej obowiązani są wykonywać swoje ????? z
    całą bezstronnością i rzetelnością, mając na względzie interes
    publiczny."

    Ciekawe te wstawki w obcych językach :-)

    Kto sprawdzi co tam art 100?
    Jeśli to dobra treść ... to poprawili się.

    I jeszcze się bydle uczy, bo
    -czy nauczyciel komisji wyborczej może być pijany?"

    -Nie, nauczyciel, będąc członkiem komisji wyborczej, nie może być
    pijany. [...]

    -czy rowerzysta komisji wyborczej może być pijany

    -Nie, rowerzysta komisji wyborczej nie może być pijany. Spożywanie
    alkoholu przez członków komisji wyborczej jest niedopuszczalne,
    ponieważ [...]

    -czy krzesło komisji wyborczej może być pijany?

    -Nie, krzesło komisji wyborczej nie może być pijane. Krzesło, jako
    przedmiot nieożywiony, nie ma możliwości spożywania alkoholu.

> [...]
    > wartościowych rzeczy. Tak jak kostka do gry nie losuje złośliwie ilości
    > oczek, których akurat nie obstawiłeś.
    >
    > I to również tak, jakby mieć pretensje do "sztucznej inteligencji",
    > która została zrobiona do generowania kreskówkowych obrazków, że nie
    > wygenerowała fotorealistycznego zdjęcia pomimo, że została "poproszona"
    > o fotorealistyczne zdjęcie.
    > Od narzędzia do generowania kreskówkowych obrazków dostajesz w wyniku
    > kreskówkowy obrazek i narzekasz, że słabo i do fotorealistycznych zdjęć
    > to ta sztuczna inteligencja nie dojrzała...

    To maszyny Trurla miały więcej asertywności :-)

    > Przerażający jest ten brak zrozumienia w społeczeństwie czym jest i jak
    > działa ta cała "sztuczna inteligencja".

    Ale wysyp tych różnych SI jest imponujący ...

    J.

  • 15. Data: 2024-02-26 16:31:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.02.2024 o 16:26, _Master_ pisze:

    > Mam już dziś pewność że zastąpienie ich softem komputerowym będzie TYLKO
    > LEPSZE.

    Nie będzie. Robimy AI na *nasze* podobieństwo, bo innego nie znamy, i to
    AI będzie tak samo ułomne jak my.
    Może się też okazać, że AI wyjdzie na jakimś etapie lepsze niż my;
    mądrzejsze, inteligentniejsze, błyskotliwsze, piękniejsze, itp., itd.
    Tylko po co mu/jemu wtedy ludzie?

  • 16. Data: 2024-02-26 17:13:40
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-26 o 16:31, nadir pisze:
    > Nie będzie. Robimy AI na nasze podobieństwo, bo innego nie znamy, i to
    > AI będzie tak samo ułomne jak my.

    Kłamstwo.

    AI będzie szybciej wyłapywało błędy i nieścisłości. A to są konkretne
    oszczędności sił i środków po wszystkich stronach korzystających z prawa.

    Już ten fakt jest wystarczający aby wysłać prawników na DRZEWO

  • 17. Data: 2024-02-26 17:51:12
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    _Master_ pisze:
    > A to są konkretne oszczędności sił i środków po wszystkich stronach
    > korzystających z prawa.

    Jakie znów oszczędności? Przeca stawki minimalne nie są dla oszczędności
    tyko dla zapewnienia dochodu tej grupie.

    https://kancelaria-szablowska.pl/artykuly/jak-oblicz
    yc-koszty-zastepstwa-prawnego-i-czym-sa-te-koszty/

    +
    Vat

    Znaczy wolny rynek dla z konkurencją cenową w dół plebsu, a w naszej
    branży "nie mniej niż ..." coby rynku nie psuć.

  • 18. Data: 2024-02-26 17:51:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 16:29:36 +0100, J.F wrote:
> [...]

    P.S. Pytam

    -where is ground speed indicator in the Boeing 767 cockpit?

    -The Boeing 767 does not have a dedicated ground speed indicator in
    its cockpit.

    Pytam tak samo o 737 - ta sama odpowiedz, o 787 - ten juz ma,
    i znów o 737.

    "I apologize for the previous incomplete information regarding the
    ground speed indicator in the Boeing 737 cockpit. While there isn't a
    dedicated instrument solely for ground speed, the information can be
    accessed from two different sources:"

    Bydle się uczy. I to szybko bardzo.

    I co to jest - rozbudowa modelu?

    J.

  • 19. Data: 2024-02-26 18:14:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.02.2024 o 17:13, _Master_ pisze:

    > Kłamstwo.

    Ale kłamstwo gdzie? Że na nasze podobieństwo czy że będzie ułomne?

    > AI będzie szybciej wyłapywało błędy i nieścisłości.

    Szybciej nie znaczy lepiej. Komende szybko skazali, a nieścisłości
    sędziowie i prokuratorzy mieli w dupie.

    > A to są konkretne oszczędności sił i środków po wszystkich stronach korzystających
    z prawa.

    A od kiedy prawnikom zależy żeby było tanio?

    > Już ten fakt jest wystarczający aby wysłać prawników na DRZEWO

    Sami się nie wyślą, interesu w tym, żeby prawo było proste i spójne
    interesu też nie mają. Więc kto ich wyśle?

  • 20. Data: 2024-02-26 18:15:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 16:31:02 +0100, nadir wrote:

    > Nie będzie. Robimy AI na *nasze* podobieństwo, bo innego nie znamy, i to
    > AI będzie tak samo ułomne jak my.

    Niekoniecznie.
    Jak sie dobrze nauczy, to po prostu może być lepsze.

    > Może się też okazać, że AI wyjdzie na jakimś etapie lepsze niż my;
    > mądrzejsze, inteligentniejsze, błyskotliwsze, piękniejsze, itp., itd.
    > Tylko po co mu/jemu wtedy ludzie?

    Po nic.
    I wsiadziesz do automatycznego samochodu, który cię bezpiecznie
    dowiezie do celu.
    No chyba, ze kiedys to AI sie zacznie zastanawiac "a po co właściwie
    ja tam jadę?"

    J.