  • 11. Data: 2010-05-27 07:28:16
    Temat: Re: Montaż anteny na elewacji budynku
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-27 09:10, Użytkownik qwerty napisał:

    > Ma montować antenę, żeby szpecić blok? Dla mnie to tylko debile montują
    > anteny na balkonie. Wystarczy wydać parę zł z sąsiadami, zrobić antenę
    > zbiorczą i będzie taniej, niż kupować oddzielnie czaszę satelitarną.

    Postaw zbiorczą na dachu a potem przeciągnij kabel co tunera
    u sąsiada który mieszka na parterze. Będzie gorzej niż w kablówce.

    > Wg Ciebie wygląda ładnie?:
    > http://starachowicefoto.blox.pl/resource/blok.jpg
    > Jak tak to za parę lat będzie wyglądać tak:
    > http://raider55.blox.pl/resource/gal_anteny.jpg

    Ładnie to ma wyglądać trawnik przed tym blokiem czy inna rabatka.
    Blok jest budynkiem użytecznym i osobnika chcącego zakazywać wieszania
    prania na balkonie czy anten na ścianie uważam za inteligentnego
    inaczej.
    A najlepiej do wyprowadź się do germanii, tam nie ma anten na
    ścianach tylko skrzynki na balkonach, też komuś to przeszkadzało.

    > Antena na balkonie stwarza zagrożenie przechodniom, ma mniejszy zysk i
    > nie da się ustawić zeza na kilka satelit.

    Kwiatki w skrzynce na balkonie stwarzają większe zagrożenie, też
    zakażesz wieszania ?
    I napisz dlaczego antenie wiszącej na ścianie nie da się ustawić
    "zeza" lub będzie miała mniejszy zysk ?

    Dla wątkotwórcy: wybierając mieszkanie kilkanaście lat temu
    wybrałem takie w którym antenę w odpowiednim kierunku można
    ustawić z balkonu bo jasnym było że spółdzielnia może nie wydać
    zgody lub nakazać demontaż w wypadku jakiegoś remontu czy
    docieplania.
    Fakt że jeszcze nie powiesiłem ale zadbałem aby mieć taką
    możliwość. A taki który nie pomyślał na wstępie teraz za
    swój brak wyobraźni będzie obwiniał wszystkich innych.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-05-27 08:22:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Postaw zbiorczą na dachu a potem przeciągnij kabel co tunera
    > u sąsiada który mieszka na parterze. Będzie gorzej niż w kablówce.

    Jesteś pewien? Popatrz:
    http://i206.photobucket.com/albums/bb152/gredry/nowa
    -huta-foto-dok/os-na-stoku/ok/mIMG_6943.jpg
    http://img210.imageshack.us/img210/2207/schowek01s.j
    pg
    Czyżby mieszkańcy byli nieświadomi? Czyżby azart nie ma prawa działać?

    Powiedz dlaczego miałoby odbierać gorzej?
    Większa antena ma większy zysk - więc nawet uwzględniając tłumienie przewodów i
    multiswitchy będzie lepszy odbiór. Już pomijam, że te anteny satelitarne
    wciskane klientom (60-70 cm o zysku ~35-36 dB) nie nadają się przy mocnych
    opadach deszczu (antena 110 ma 40 dB). Zresztą w cyfrowym sygnale może gorzej
    odbierać? Albo jest obraz, albo go nie ma.

    Czyżby antena na bloku byłaby gorsza, niż pokojowa z przedwzmacniaczem?

    > Ładnie to ma wyglądać trawnik przed tym blokiem czy inna rabatka.

    To dlaczego nie zamieszkałeś w slumsach jak np. ten?:
    http://img219.exs.cx/img219/9743/069sk.jpg
    Przecież dla ciebie to żadna różnica.

    > I napisz dlaczego antenie wiszącej na ścianie nie da się ustawić
    > "zeza" lub będzie miała mniejszy zysk ?

    Da się, ale tylko na jedną, 2 satelity. Tak jak wyżej wspomniałem zaczną się
    opady deszczu i będzie klatkować. Dobra
    antena (> 110 cm) nawet przy opadach monsunowych powinna poradzić sobie z
    przeszkodami, da się ustawić zeza na większą ilość satelit, mniejszy koszt dla
    mieszkańca, nieszpecenie budynku.

> [...]
    > ustawić z balkonu bo jasnym było że spółdzielnia może nie wydać
    > zgody lub nakazać demontaż w wypadku jakiegoś remontu czy

    Załóżmy, że jego balkon nie jest skierowany na południowy-wschód? Nie może
    odbierać satelity? Co jeżeli jego mieszkanie jest osłonięty innymi blokami? Też
    nie może odbierać naziemnego sygnału mimo, że na dachu ma widoczny RTCN?

  • 13. Data: 2010-05-27 09:03:47
    Temat: Montaz anteny na elewacji budynku.
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Powinieneś przedstawić [w wydziale architektury] projekt budowlany
    zatwierdzony przez osobę z uprawnieniami.

    Swoją drogą poszukaj orzeczenia sądu w Katowicach dotyczącego montażu anteny.

    -----

    > Rozumiem, ale mam tez jakies prawa i jednym z nich jest zapewne dowolne
    korzystanie z dobrodziejstw wspolczesnej techniki, do czego potrzebna antena.

  • 14. Data: 2010-05-27 09:31:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 27.05.2010 09:10, qwerty wrote:
> [...]
    > Wg Ciebie wygląda ładnie?:
    > http://starachowicefoto.blox.pl/resource/blok.jpg
    > Jak tak to za parę lat będzie wyglądać tak:

    Na tyle ladne jak "gust" mieszkancow.

    Przynajmniej latwo stwierdzic, jakie dzielnice znajduja sie na
    spolecznej drodze w dol...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2010-05-27 11:55:17
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-27 10:22, Użytkownik qwerty napisał:

    > Jesteś pewien? Popatrz:
    > http://i206.photobucket.com/albums/bb152/gredry/nowa
    -huta-foto-dok/os-na-stoku/ok/mIMG_6943.jpg

    Patrze i widzę indywidualne anteny na balkonach.
    Czyżby jednak te zbiorcze nie były takie wspaniałe jak opisujesz ?

    > http://img210.imageshack.us/img210/2207/schowek01s.j
    pg
    > Czyżby mieszkańcy byli nieświadomi? Czyżby azart nie ma prawa działać?

    Z racji wieku pamiętam jakość sygnału w azarcie zarządzanym przez
    spółdzielnie mieszkaniową. Ty widać nie.

> [...]
    > cyfrowym sygnale może gorzej odbierać? Albo jest obraz, albo go nie ma.
    >
    > Czyżby antena na bloku byłaby gorsza, niż pokojowa z przedwzmacniaczem?

    W swojej antenie wybieram satelitę z jakiego chcę odebrać program.
    Mogę nawet zainstalować wersje z siłownikiem i zmieniać pozycje
    anteny. Przy rozwiązaniu zbiorczym niekoniecznie.
    A jestem zwolennikiem oglądania tego co interesuje mnie a nie
    sąsiadów.

    > To dlaczego nie zamieszkałeś w slumsach jak np. ten?:
    > http://img219.exs.cx/img219/9743/069sk.jpg
    > Przecież dla ciebie to żadna różnica.

    Bo mam wrażenie że to zagraniczne slumsy.
    Ja mieszkam w krajowych. :-)

> [...]
    > z przeszkodami, da się ustawić zeza na większą ilość satelit, mniejszy
    > koszt dla mieszkańca, nieszpecenie budynku.

    Dlaczego zakładasz że metrowej czaszy nie można sobie zamocować
    przy balkonie lub na ścianie ?

> [...]
    > może odbierać satelity? Co jeżeli jego mieszkanie jest osłonięty innymi
    > blokami? Też nie może odbierać naziemnego sygnału mimo, że na dachu ma

    Skoro nie przewidział tego w czasie kupowania mieszkania to zostaje
    mu kablówka lub sieć komputerowa. I winy za swoją bezmyślność niech
    nie zwala na spółdzielnie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-05-27 12:16:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    slawek7 wrote:
> [...]
    > Na pytanie czy zezwalają na montaż usłyszałem ze nie wydają zgody na
    > ocieplonym budynku, a dlaczego bo nie dajemy. taka mniej wiecej była
    > rozmowa.
    > Czy jest jakaś podstawa takich odmów.
    > Mam odrębną własność ale czescią wspólnąś zarządza spółdzielnia.
    > Możecie poradzić mi jak walczyć z takim "koncertem życzeń"
    > administracji, ponieważ nie jest to jedyny przypadek typu "nie bo nie"
    > Być moze o czyms nie wiem i dlatego pytam. Czy bycie współwłaścicielem
    > choć czesci ułamkowej nie daje mi zadnych praw?

    Na elewacji nie postawisz.
    Postawisz za to na dachu.

  • 17. Data: 2010-05-27 12:19:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:

    > Poczytaj fora/grupy dyskusyjne związane z cb. Znajdziesz podstawę
    > prawną, że nie MOGĄ zabronić montażu anteny.

    Ale nie na elewacji scian.
    To mu w ostrym starciu nawet nadzor budowlany kaze rozebrac.

  • 18. Data: 2010-05-27 15:38:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Z racji wieku pamiętam jakość sygnału w azarcie zarządzanym przez
    > spółdzielnie mieszkaniową. Ty widać nie.

    Pamiętam, bo kiedyś odbierałem. Tylko zwróć uwagę, że to czasy "analoga", a nie
    cyfrowego sygnału. Ten pierwszy zostanie niedługo wyłączony, więc gadanie głupot
    z cyklu "kiedyś nie sprawdziło się" jest bez sensu. Jak jest poprawnie wykonana
    to chodzi b. dobrze. Zresztą kablówka też idzie do bloku jednym kablem i
    rozdzielana jest na mieszkańców - zupełnie jak azart.

> [...]
    > anteny. Przy rozwiązaniu zbiorczym niekoniecznie.
    > A jestem zwolennikiem oglądania tego co interesuje mnie a nie

    Przecież w zbiorczej instalacji satelitarnej możesz oglądać co chcesz, a nie to
    co chce sąsiad. Przy większej antenie możesz ustawić
    Piszesz, że możesz odebrać satelitę z jakiego chcesz odebrać program. Uwierz mi,
    że nie. Przy małej antenie nie uda Ci się odbierać 28,2E z zeza. Co jak chce
    odbierać ze wszystkich satelit, które można złapać w Polsce (od 89,3E do 60W) +
    dvb-t z niemiec? Zabronisz mu montować anteny? Przecież nie oblepi całego bloku
    antenami tak jak tu:
    http://www.nasz-wroclaw.pl/files/pict/2009-12-23/mon
    taz-anten-satelitarnych-i-naziemnych-wroclaw-4jkyNzY
    zNj_o.jpg

    > Bo mam wrażenie że to zagraniczne slumsy.
    > Ja mieszkam w krajowych. :-)

    Akurat nie mieszkasz w slumsach, więc nie gadaj głupot.

    > Dlaczego zakładasz że metrowej czaszy nie można sobie zamocować
    > przy balkonie lub na ścianie ?

    Zamontować można, tylko pomyśl co by było, gdyby wszyscy takie anteny
    zamontowali. Koszt jest znacznie większy, niż zrzucić się w kilka osób i zrobić
    zbiorczą (która nie szpeci aż tak bardzo). Tak jak wcześniej pisałem, odbiór
    będzie znacznie lepszy (nie będzie zasłaniać sąsiedni blok),

    > Skoro nie przewidział tego w czasie kupowania mieszkania to zostaje
    > mu kablówka lub sieć komputerowa. I winy za swoją bezmyślność niech
    > nie zwala na spółdzielnie.

    Ma prawo do montażu anteny na dachu.
    Wspólnota nie może zabronić Ci montażu anteny na dachu - taki zakaz jest
    sprzeczny z prawem. Natomiast wspólnota może i powinna określić warunki
    techniczne - miejsce, sposób montażu, prowadzenie kabli, etc.
    Kodeks Cywilny odgórnie wyraża zgodę na montaż anteny niezbędnej do urządzeń
    zainstalowanych w lokalu mieszkańca.
    Jak widzisz nie wiesz, a zabierasz głos.
    @slawek7
    Jak sypniesz przepisami z: http://www.forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=17977
    to pewnie od razu pozwolą.

  • 19. Data: 2010-05-27 15:41:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup
    > Ale nie na elewacji scian.
    > To mu w ostrym starciu nawet nadzor budowlany kaze rozebrac.

    Tylko, że ściany to jego własność i nie mogą mu zabronić, jeżeli będzie wykonana
    poprawnie.

  • 20. Data: 2010-05-27 16:47:29
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-27 17:38, Użytkownik qwerty napisał:

> [...]
    > bez sensu. Jak jest poprawnie wykonana to chodzi b. dobrze. Zresztą
    > kablówka też idzie do bloku jednym kablem i rozdzielana jest na

    Mniej ważne są czasy bardziej ważna jakość wykonania a potem obsługi.
    Duża kablówka zatrudnia odpowiednia liczbę serwisantów jeśli jest
    prowadzona z głową to abonenci nie narzekają.
    Mała zbiorcza samoróbka z założenia będzie upośledzona przez
    choćby brak dobrego serwisu, bo "jak wrócę z pracy to zobaczę
    co jest a na razie musi być jak jest". No chyba że jesteś niepracującym
    i nigdzie nie wyjeżdżającym młodym i sprawnym emerytem.

> [...]
    > http://www.nasz-wroclaw.pl/files/pict/2009-12-23/mon
    taz-anten-satelitarnych-i-naziemnych-wroclaw-4jkyNzY

    Znajomy próbował coś takiego zorganizować w małym nowym bloku.
    Każdy ma swoje preferencje i swojego satelitę i liczy że wszyscy
    będą chcieli to samo. Kiedy się okazuje że jednak nie i ktoś
    dokładnie policzy ile kosztują wszelkie zachcianki sprawa się
    rypie bo większość nie chce dopłacać za amatorów nietypowych
    kanałów.

    > Akurat nie mieszkasz w slumsach, więc nie gadaj głupot.

    Z mojego punktu widzenia każdy blok to slums.
    Tyle że niektórych jest czyściej i spokojniej niż w innych.

> [...]
    > zrobić zbiorczą (która nie szpeci aż tak bardzo). Tak jak wcześniej
    > pisałem, odbiór będzie znacznie lepszy (nie będzie zasłaniać sąsiedni

    Będzie ładniej wyglądało bo anteny będą rozpoznawalne z większej
    odległości. :-) A przy okazji jakość będzie lepsza.

> [...]
    > urządzeń zainstalowanych w lokalu mieszkańca.
    > Jak widzisz nie wiesz, a zabierasz głos.

    Bo praktyka w pewnych spółdzielniach wygląda tak że spółdzielnia to
    prawo interpretuje inaczej i jedyna droga jest przez sąd.
    Tendencja idzie w kierunku jest kablówka antena nie musi wisieć.
    A znam już przypadek krótkofalowca który teoretycznie wygrał, postawił
    antenę/maszt a teraz walczy o kilkadziesiąt tysięcy które chce
    spółdzielnia jako zwrot kosztów za cieknący dach z winy jego
    anteny oczywiście.