    From: "qwerty" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Montaż anteny na elewacji budynku
    Date: Thu, 27 May 2010 10:22:34 +0200

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:htl68k$v42$...@n...news.atman.pl...
    > Postaw zbiorczą na dachu a potem przeciągnij kabel co tunera
    > u sąsiada który mieszka na parterze. Będzie gorzej niż w kablówce.

    Jesteś pewien? Popatrz:
    http://i206.photobucket.com/albums/bb152/gredry/nowa
    -huta-foto-dok/os-na-stoku/ok/mIMG_6943.jpg
    http://img210.imageshack.us/img210/2207/schowek01s.j
    pg
    Czyżby mieszkańcy byli nieświadomi? Czyżby azart nie ma prawa działać?

    Powiedz dlaczego miałoby odbierać gorzej?
    Większa antena ma większy zysk - więc nawet uwzględniając tłumienie przewodów i
    multiswitchy będzie lepszy odbiór. Już pomijam, że te anteny satelitarne
    wciskane klientom (60-70 cm o zysku ~35-36 dB) nie nadają się przy mocnych
    opadach deszczu (antena 110 ma 40 dB). Zresztą w cyfrowym sygnale może gorzej
    odbierać? Albo jest obraz, albo go nie ma.

    Czyżby antena na bloku byłaby gorsza, niż pokojowa z przedwzmacniaczem?

    > Ładnie to ma wyglądać trawnik przed tym blokiem czy inna rabatka.

    To dlaczego nie zamieszkałeś w slumsach jak np. ten?:
    http://img219.exs.cx/img219/9743/069sk.jpg
    Przecież dla ciebie to żadna różnica.

    > I napisz dlaczego antenie wiszącej na ścianie nie da się ustawić
    > "zeza" lub będzie miała mniejszy zysk ?

    Da się, ale tylko na jedną, 2 satelity. Tak jak wyżej wspomniałem zaczną się
    opady deszczu i będzie klatkować. Dobra
    antena (> 110 cm) nawet przy opadach monsunowych powinna poradzić sobie z
    przeszkodami, da się ustawić zeza na większą ilość satelit, mniejszy koszt dla
    mieszkańca, nieszpecenie budynku.

    > Dla wątkotwórcy: wybierając mieszkanie kilkanaście lat temu
    > wybrałem takie w którym antenę w odpowiednim kierunku można
    > ustawić z balkonu bo jasnym było że spółdzielnia może nie wydać
    > zgody lub nakazać demontaż w wypadku jakiegoś remontu czy
    > docieplania.

    Załóżmy, że jego balkon nie jest skierowany na południowy-wschód? Nie może
    odbierać satelity? Co jeżeli jego mieszkanie jest osłonięty innymi blokami? Też
    nie może odbierać naziemnego sygnału mimo, że na dachu ma widoczny RTCN?