  • 1. Data: 2010-05-23 05:27:14
    Temat: Re: Sprzedaż domeny Vs Urząd Skarbowy
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "ziutek" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:htjdnc$vrr$1@news.mm.pl...
> [...]
    > naszła mnie myśl, że wymyśleć jakąś chodliwą nazwę i zarejestrować sobie
    > taką domenę do późniejszej ewentualnej sprzedaży.
    > Pytanie - w chwili sprzedaży jako osoba fizyczna nie mam możliwości chyba
    > wystawić fakturę firmie, która kupi taką domenę? Więc jak można to
    > "załatwić"? Tak samo interesuje mnie jak to wygląda sposób rozliczenia się z
    > U.S. aby wszystko przebiegło zgodnie z prawem.
    > I jeszcze jedno - nazwa może nawiązywać do nazwy produktu z jednej firm ,
    > więc czy w tym przypadku może się stać tak, że producent tego produktu
    > będzie chciał w jakiś sposób odebrać taką domenę?

    Wystawiasz rachunek jako osoba prywatna.

  • 3. Data: 2010-05-26 15:36:13
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 26-05-2010 17:09, ziutek pisze:
> [...]
    > "załatwić"? Tak samo interesuje mnie jak to wygląda sposób rozliczenia się z
    > U.S. aby wszystko przebiegło zgodnie z prawem.

    Musisz się zarejestrować w US jako podatnik VAT, co oznacza, że musisz
    założyć działalność gospodarczą. Wystawiasz fakturę, odprowadzasz VAT,
    potem rozliczasz dochód w zeznaniu rocznym.

    > I jeszcze jedno - nazwa może nawiązywać do nazwy produktu z jednej firm ,
    > więc czy w tym przypadku może się stać tak, że producent tego produktu
    > będzie chciał w jakiś sposób odebrać taką domenę?

    Zależy jak bardzo nawiązuje. Trudno wróżyć z fusów w przypadku takiego
    poziomu ogólności pytania.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-05-26 16:01:07
    Od: <s...@a...pl>

    > Musisz się zarejestrować w US jako podatnik VAT, co oznacza, że musisz założyć
    > działalność gospodarczą. Wystawiasz fakturę, odprowadzasz VAT, potem
    > rozliczasz dochód w zeznaniu rocznym.

    Jeśli założyć = zarejestrować w Urzędzie Gminy to jesteś w błędzie, nie trzeba
    mieć zarejestrowanej DG, aby wystawiać faktury VAT. W niektórych przypadkach
    realizując umowę zlecenia musisz wystawić FV. Tak samo jeśli wynajmujesz
    lokale, nie ma przeszkód, byś zarejestrował się jako płatnik VAT. DG w Urzędzie
    Gminy w takim przypadku nie rejestrujesz, choćDG w rozumieniu ustawy VAT
    prowadzisz.

  • 5. Data: 2010-05-29 13:24:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 May 2010, .B:artek. wrote:

    > Musisz się zarejestrować w US jako podatnik VAT

    Myślisz, że sprzeda tych domen za >20 000 zł?
    BTW: nie pamiętam od kiedy limit jest podniesiony, bo być może już jest
    na 2010r całe 50 000 dla "rozpoczynających" i 100 000 dla "starych".

    Bo jak sprzeda w roli osoby "rozpoczynającej czynności" która korzysta
    ze zwolnienia, to wystarczy prowadzenie ewidencji sprzedaży (uproszczonej).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-05-30 13:07:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 23 May 2010 07:27:14 +0200, FlashT napisał(a):

    > Wystawiasz rachunek jako osoba prywatna.

    jak to zrobić ?

    bo opcja ta interesuje wielu takich, którzy raz na kwartał mają możliwość
    zarobić kwotę rzędu 100-200 zł, ale jak kontrahent słyszy, że osoba jest
    bez działalności gospodarczej... to na samą myśl zawierania zlecenia czy
    dzieła odechciewa mu się zakupienia usług od takiej osoby

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 7. Data: 2010-05-30 15:32:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > jak to zrobić ?

    Tzn jak wystawić rachunek?
    Że na kartce czy o co pytasz?

  • 8. Data: 2010-05-31 11:33:44
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:httnun$ifg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > bez działalności gospodarczej... to na samą myśl zawierania zlecenia czy
    > dzieła odechciewa mu się zakupienia usług od takiej osoby

    Rachunek to zwykly kawalek papieru na ktorym jest napisane kto co komu i za ile
    sprzedal. To wystarczy zarowno dla strony sprzedajacej jak i kupujacej.

  • 9. Data: 2010-05-31 11:40:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-05-2010 13:33, FlashT pisze:

    > Rachunek to zwykly kawalek papieru na ktorym jest napisane kto co
    > komu i za ile sprzedal.

    I kiedy spzredał! Musi być data wystawienia.

    To wystarczy zarowno dla strony sprzedajacej
    > jak i kupujacej.

    j.w.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-06-01 16:19:55
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > I kiedy spzredał! Musi być data wystawienia.

    Tak, tak ... i data :)