  • 1. Data: 2010-05-26 16:47:18
    Temat: Spadek ile kosztuje poświadczenie u notariusza?
    Od: "Kakalak" <K...@o...pl>

    Mam pytanie: chciałbym potwierdzić notarialnie nabycie spadku, nie mam czasu
    na sąd, ile takie potwierdzenie u notariusza kosztuje ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-26 18:46:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 18:47:18 +0200, Kakalak napisał(a):

    > Mam pytanie: chciałbym potwierdzić notarialnie nabycie spadku, nie mam czasu
    > na sąd, ile takie potwierdzenie u notariusza kosztuje ?
    >
    > pozdrawiam

    A nie szybciej byloby spytać notariusza?

  • 3. Data: 2010-05-27 05:53:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 18:47:18 +0200, Kakalak napisał(a):

    > Mam pytanie: chciałbym potwierdzić notarialnie nabycie spadku, nie mam
    > czasu na sąd, ile takie potwierdzenie u notariusza kosztuje ?

    Jeśli bez testamentu to 150 + (jeśli dobrze pamiętam) VAT 33 zł

    http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_aktu
    alnosci&cid=8&id=594

    http://www.rp.pl/artykul/269522.html

    http://notariusz.wieszjak.pl/u-notariusza/205424,Jak
    -wyglada-notarialne-
    poswiadczenie-dziedziczenia.html

  • 4. Data: 2010-05-27 19:39:05
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-05-27 07:53, jureq pisze:

    > Jeśli bez testamentu to 150 + (jeśli dobrze pamiętam) VAT 33 zł

> [...]

    a jeśli:
    a) był testament to do powyższej kwoty należy dodać 50 zł + VAT za
    sporządzenie protokołu otwarcia i ogłoszenia testamentu,
    b) jeśli od chwili śmierci spadkodawcy nie minęło 6 miesięcy dodaj
    jeszcze 50 zł + VAT za przyjęcie oświadczenia o przyjęciu spadku