    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Montaż anteny na elewacji budynku
    Date: Thu, 27 May 2010 18:47:29 +0200

    Dnia 2010-05-27 17:38, Użytkownik qwerty napisał:

    > Pamiętam, bo kiedyś odbierałem. Tylko zwróć uwagę, że to czasy
    > "analoga", a nie cyfrowego sygnału. Ten pierwszy zostanie niedługo
    > wyłączony, więc gadanie głupot z cyklu "kiedyś nie sprawdziło się" jest
    > bez sensu. Jak jest poprawnie wykonana to chodzi b. dobrze. Zresztą
    > kablówka też idzie do bloku jednym kablem i rozdzielana jest na
    > mieszkańców - zupełnie jak azart.

    Mniej ważne są czasy bardziej ważna jakość wykonania a potem obsługi.
    Duża kablówka zatrudnia odpowiednia liczbę serwisantów jeśli jest
    prowadzona z głową to abonenci nie narzekają.
    Mała zbiorcza samoróbka z założenia będzie upośledzona przez
    choćby brak dobrego serwisu, bo "jak wrócę z pracy to zobaczę
    co jest a na razie musi być jak jest". No chyba że jesteś niepracującym
    i nigdzie nie wyjeżdżającym młodym i sprawnym emerytem.

    > Przecież w zbiorczej instalacji satelitarnej możesz oglądać co chcesz, a
    > nie to co chce sąsiad. Przy większej antenie możesz ustawić
    > Piszesz, że możesz odebrać satelitę z jakiego chcesz odebrać program.
    > Uwierz mi, że nie. Przy małej antenie nie uda Ci się odbierać 28,2E z
    > zeza. Co jak chce odbierać ze wszystkich satelit, które można złapać w
    > Polsce (od 89,3E do 60W) + dvb-t z niemiec? Zabronisz mu montować
    > anteny? Przecież nie oblepi całego bloku antenami tak jak tu:
    > http://www.nasz-wroclaw.pl/files/pict/2009-12-23/mon
    taz-anten-satelitarnych-i-naziemnych-wroclaw-4jkyNzY
    zNj_o.jpg

    Znajomy próbował coś takiego zorganizować w małym nowym bloku.
    Każdy ma swoje preferencje i swojego satelitę i liczy że wszyscy
    będą chcieli to samo. Kiedy się okazuje że jednak nie i ktoś
    dokładnie policzy ile kosztują wszelkie zachcianki sprawa się
    rypie bo większość nie chce dopłacać za amatorów nietypowych
    kanałów.

    > Akurat nie mieszkasz w slumsach, więc nie gadaj głupot.

    Z mojego punktu widzenia każdy blok to slums.
    Tyle że niektórych jest czyściej i spokojniej niż w innych.

    > Zamontować można, tylko pomyśl co by było, gdyby wszyscy takie anteny
    > zamontowali. Koszt jest znacznie większy, niż zrzucić się w kilka osób i
    > zrobić zbiorczą (która nie szpeci aż tak bardzo). Tak jak wcześniej
    > pisałem, odbiór będzie znacznie lepszy (nie będzie zasłaniać sąsiedni
    > blok),

    Będzie ładniej wyglądało bo anteny będą rozpoznawalne z większej
    odległości. :-) A przy okazji jakość będzie lepsza.

    > Ma prawo do montażu anteny na dachu.
    > Wspólnota nie może zabronić Ci montażu anteny na dachu - taki zakaz jest
    > sprzeczny z prawem. Natomiast wspólnota może i powinna określić warunki
    > techniczne - miejsce, sposób montażu, prowadzenie kabli, etc.
    > Kodeks Cywilny odgórnie wyraża zgodę na montaż anteny niezbędnej do
    > urządzeń zainstalowanych w lokalu mieszkańca.
    > Jak widzisz nie wiesz, a zabierasz głos.

    Bo praktyka w pewnych spółdzielniach wygląda tak że spółdzielnia to
    prawo interpretuje inaczej i jedyna droga jest przez sąd.
    Tendencja idzie w kierunku jest kablówka antena nie musi wisieć.
    A znam już przypadek krótkofalowca który teoretycznie wygrał, postawił
    antenę/maszt a teraz walczy o kilkadziesiąt tysięcy które chce
    spółdzielnia jako zwrot kosztów za cieknący dach z winy jego
    anteny oczywiście.