  • 1. Data: 2002-10-28 20:40:08
    Temat: Re: Osadzanie czcionki w Wordzie a prawo autorskie? (raczej nie bylo)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Wątek już mi "poszedł do archiwum" ale znalazłem subject ;)

    Wracając do pytania Leszka:

    >+ nadawca chce przeslac plik w jezyku polskim do odbiorcy, ktory nie ma
    >+ w "swoich" Windowsach pl-literek. Nadawca decyduje sie na osadzenie
    >+ czcionki
    >+ (standardowa funkcja Worda) i przesyla ten plik do odbiorcy, ktory -
    >+ mimo
    >+ ze jego wersja programu nie obsluguje polskiej czcionki - moze w ten
    >+ sposob prawidlowo (tzn. z pl-literkami, a nie z krzaczkami) wydrukowac
    >+ dokument.
    >+
    >+ Pytanie:
> [...]

    Sugerowałem że należałoby zajrzeć do licencji Office, żeby
    sobie sprawdzić czy składniki office pozwalają być rozsyłane.
    Kwestię fontów dostarczanych w Windowsami (a nie z Officem)
    pominąłem przezornie milczeniem ;)

    Przy okazji przewróciłem się o taki tekst u Adobe:
    http://www.adobeceea.com/support/faq/faq.html
    tekst:
    +++
    Error "...[font name] cannot be embedded due to licensing
    restrictions" in Acrobat Distiller
    ---

    Wynika z niego że:
    1. prawdą jest iż *istnieją* fonty których licencja nie
    pozwala osadzać ich w dokumentach (podano przykład
    dla Arabic)
    2. jest flaga oznaczające to zastrzeżenie w TTFie i program
    *powinien* ją *automatycznie* honorować.

    Nie sprawdzałem co robi Word, może komuś się chce... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd