    From: "miro" <m...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek a prawo jazdy?
    Date: Tue, 29 Oct 2002 14:04:51 +0100

    Użytkownik <v...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    news:apm0e7$ig8$1@serwer.infinity.net.pl...
    > oczywiscie moze
    > ale musi miec gotowke :)
    > inaczej P.J do zatrzymania

    To znaczy:
    1 - PJ oddadzą, gdy tylko wpłacę karę nałożoną mandatem, tak ?
    2 - Jeśli jestem bezdomny i nie mam zameldowania, a jadę autem i MAM KASĘ, a
    NIE POPEŁNIŁEM żadnego wykroczenia (rutynowa kontrola drogowa) - policjant
    patrolu winien oddać mi dokument, zasalutować i zwolnić do dalszej jazdy ?
    (:-))...
    3 - Jesteś policjantem, jak właśnie zapodałeś i znasz z racji wykonywanego
    zawodu - przepisy j.w. Pytam poważnie więc. Czy na początku wątku policjant
    patrolu miał prawo zatrzymać PJ z powodu PUSTEJ rubryki "zameldowanie" ? (aż
    sam sprawdziłem, czy mam wypełnioną (:-)) )...
    Sądzę, że odbyła się tak soczysta kłótnia, i Policjant pokazał, że ma
    większą pałę, nawet ŁAMIĄC PRAWO - pozostając bezkarnym, bo gówno mu zrobi
    jakiś tam pyskacz na drodze. Proste. Ale krótko: - MIAŁ PRAWO zabrać ?..
    Oczywiście że miał. Nowe przepisy darowują naszej Policji NIOGRANICZONE
    PRAWO (czytaj: - bezprawie) w INDYWIDUALNEJ INTERPRETACJI litery prawa...
    Gość policjanta wnerwił - i policjant się odgryzł. Jasne. Bo wystarczyło
    zwrócić kierowcy uwagę na fakt ZAPOMNIENIA wypełnienia rubryki
    "zameldowanie" i poporsić o INNY dowód tożsamości, np. osobisty, albo
    paszport. Ja na przykład zawsze mam przy sobie. Nawet DWA paszporty (i prawa
    jazdy też (:-)) ). Tam pisze, gdzie jstem zameldowany.

    Ale wracam do sprawy. Policjant niewątpliwie przekroczył kompetencje
    stosując zbyt surową karę za...no właśnie. Nie wiadomo, za co, jeśi gość np.
    NIE MIAŁ zameldowania i nie było CO wpisać w rubrykę PJ (:-))...

    Nasza dyskisja jest akademicka, obawiam się, bo ŻADNE państwo na świecie nie
    toleruje jednostek nie podlegających zaszeregowaniu adninistracyjnemu -
    czyli bez zameldowania (:-))... I dochodzenie tutaj, czy się było na prawie,
    czy też nie - jest chyba zajęciem jałowym... W dzisiejszej Europie człowiek
    bez:
    1 - zameldowania
    2 - PESEL
    3 - NIP
    4 - Nr ubezpieczenia
    5 - konta w banku
    6 - telefonu - po prostu NIE ISTNIEJE...

    W PJ rubryka "Zamieszkały.." ma być wypełniona i basta. Więcej powiem. W
    razie zmiany miejsca zameldowania - należy nie tylko przemeldować samochód.
    Należy również wymienić dokumenty. W przypadku starych, papierowych -
    wystarczyło zmienić odpowiednie wpisy. Z nowymi, plastikowymi - ponosić
    będziemy koszty za każdym razem. Wcale nie małe... Państwo musi mieć
    przecież nad nami CAŁKOWITĄ kontrolę. Poruszanie się (latami) w próżni luk
    prawnych - nie jest przecież regułą, a WYJĄTKIEM i trudno tu odwoływać się
    do naszej kurwy-Konstytucji, z którą każdy robi u nas, co chce (:-))...

    Pozdrawiam z filozoficznym smutkiem - miro.

    C'est la vie...