  • 1. Data: 2004-06-17 10:03:51
    Temat: Meldunek
    Od: Marioosh <a...@a...pl>

    Witam

    Mam pytanie. Jest mieszkanie własnościowe, którego właścicielem są dwie
    osoby - byłe małżeństwo. W mieszkaniu zameldowana jest właścicielka i
    jej syn. Właścicielka (BEZ ZGODY I WIEDZY właściciela i syna)
    zameldowała swojego "przyjaciela" w tym mieszkaniu. Czy to jest
    legalne?

  • 2. Data: 2004-06-17 10:32:49
    Temat: Re: Meldunek
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    jest. w świetle obecnej ustawy "meldunkowe" moze zameldować jeśli oświadczy
    iż ta osoba stale tam przebywa. niestety prawo się zmienia obecnie na
    niekorzyść właścicieli nieruchomości w związku z ewidencją ludności.
    pozdrawiam
    b.

  • 3. Data: 2004-06-17 11:11:51
    Od: Marioosh <a...@a...pl>

    w <news:cars5s$j76$1@atlantis.news.tpi.pl>
    bella napisał(a):

> [...]
    > oświadczy iż ta osoba stale tam przebywa. niestety prawo się
    > zmienia obecnie na niekorzyść właścicieli nieruchomości w związku

    Hm.No to fajne mamy prawo. Chciałem się tylko upewnić.
    Osoba ta stale tam nie przebywa tzn. nie przebywa wcale.
    Właściciel wystąpił o wymeldowanie m.in. z w/w powodu. Wszczęto
    postępowanie. I UWAGA. Urząd Meldunkowy wysłał do osób zainteresowanych
    pismo w którym podali DATE i GODZINE kontoli lokalu.Paranoja.
    Godzinę przed wizytą kontroli pojawił się "niechciany lokator" i ładnie
    się rozpakował na potrzebę kontroli.
    Kontrola miała na celu sprawdzenie czy osoba zameldowana przebywa w tym
    lokalu. Urzędnicy nie brali pod uwagę żadnych zeznań, obchodził ich
    tylko fakt że ta osoba jest w lokalu.
    Ciekawe dlaczego ta kontrola nie była niezapowiedziana?

    Dodam tylko że z mieszkania giną rzeczy np. drzwi od pokoju, sprzęt RTV
    i AGD itp. Właścicielem tych rzeczy jest byłe małżeństwo ale jeszcze
    przed podziałem majątku. Właścicielka twierdzi że to był jej sprzęt i
    niebędzie to wliczone do podziału majątku.
    Stratny w tej sytuacji jest właściciel gdyż policja nic nie robi bo nie
    traktuje tego jako przestępstwo.
    Czy można odzyskać prawnie te rzeczy lub ich równowartość?

    Czy jest jakaś możliwość wymeldowania w/w osobnika?. Osoba ta posiada 2
    meldunki a mieszka i przebywa w 3 miejscu.

  • 4. Data: 2004-06-17 20:33:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > iż ta osoba stale tam przebywa. niestety prawo się zmienia obecnie na
    > niekorzyść właścicieli nieruchomości w związku z ewidencją ludności.

    Bo ja wiem, czy niestety? W sumie meldunek zaczyna spełniać swoją właściwą
    funkcję, czyli określenie miejsca zamieszkania. Dotychczas, to było takie
    quasi przyznanie uprawnień do przebywania.